Tranzicija ka elektrifikaciji automobilske industrije bi mogla da košta Italiju 60.000 radnih mesta
Tranzicija ka električnim automobilima bi mogla da ugrozi 60.000 radnih mesta u Italiji, kaže jedan od najuticajnih sindikata, apelujući na vladu da podrži ovaj sektor koji je „preopterećen promenama“.
Industrijski analitičari kažu da bi automobilski sektor u Italiji mogao da doživi teži udarac nego u drugim zemljama, zbog male prosečne veličine firmi i obima investicija neophodnih da bi se bilo u skladu s „Fit-For-55“ klimatskim planom Evropske unije, koji nalaže redukovanje neto emisije gasova s efektom staklene bašte za 55 odsto do 2030. u odnosu na nivo iz 1990.
Sindikati i italijanski poslovni lobi Confindustria, saopštili su da bi mnoge male i firme srednje veličine, mogle biti prisiljene na zatvaranje ukoliko vlada ne obezbedi poreske olakšice i subvencije za ovaj sektor.
„Uprkos pritužbama i zahtevima trgovinskih sindikata i kompanija, u zakon o budžetu vlada nije uključila bilo kakvu intervenciju koja bi se ticala podrške sektoru koji je preplavljen promenama izazvanim energetskom i ekološkom tranzicijom“, rekli su Ferdinando Ulijano, šef sindikata FIM CISL, i Stefano Boskini, šef sektora zaduženog za automobilsku industriju u okviru FIM CISL-a.
Grupa industrijskih asocijacija za automobilski sektor takođe je izdala zvanično saopštenje u kojem izražava žaljenje zbog odsustva podrške u okviru zakona o budžetu i plana Italije vezanog za oporavak posle pandemije.
Rukovodioci FIM CISL-a, pozvali su vlasti da kreiraju fond koji bi zaštitio radnike i mala i srednja preduzeća, dodavši da su potrebne subvencije da bi se motivisala kupovina električnih i hibridnih automobila i obnavljanje flota u javnom sektoru.
FIM CISL je takođe zatražio od Ministarstva za industriju da definiše uslove i prednosti kojima bi privukao investicije multinacionalnih grupa, uključujući Vitesco Technologies, Bosch i Denso.
Snabdevački lanac u automobilskom sektoru u Italiji zapošljava 278.000 radnika i na njega se odnosi 6,2 odsto bruto domaćeg proizvoda, kaže automobilska asocijacija iz Italije, ANFIA.
Sindikat nije obelodanio na koji način je došao do broja ugroženih radnih mesta.
Vrele Gume