Tesla Model 3 Long Range izgubio na uporednom testu od VW ID.4 po pitanju autonomije
Kada god neka kompanija lansira električni model, jedna od stvari koju ćete čuti od ljubitelja Tesle kao odgovor onima koji predviđaju propast njihove omiljene marke je „da li on može da prođe taj i taj broj kilometara kao što to može Tesla?“.
Citirani broj je mahom EPA-ina nominalna vrednost vezana za autonomiju Teslinog modela po izboru, i kao što svi znamo, ta brojka je obično veća od ostalih rivala na tražištu. Primera radi, Tesla Model 3 Long Range ima zvanični maksimalni domet od 568 kilometara, što je daleko više od bilo koga drugog u njegovom segmentu.
Međutim, nekoliko testova u realnom saobraćaju je dokazalo da se rezultati procedure koju koristi EPA uopšte ne poklapaju s onim što se zaista dešava na putu. Poslednji primer je obimno testiranje autonomije elektromobila koje je sproveo Edmunds, koje je otkrilo da većina drugih proizvođača nadmašuje EPA-ine vrednosti, dok Tesla zapravo ne može da ih dostigne.
Francuska publikacija L’Automobile, stavila je novi Volkswagen ID.4 1st električni krosover na test vezano za određivanje krajnjeg dometa, došavši do rezultata koji su sigurno na nekoliko stranica prevedeni u Volfsburgu. Prema ovom magazinu, veći „brat“ ID.3 je na auto-putu uspeo da prevali udaljenost od 340 kilometara.
Možda to i ne zvuči tako impresivno, ali je zapravo 20 kilometara bolje od onoga što je postigao Tesla Model 3 Long Range, a ovde se čak ni ne radi o direktnim konkurentima, jer to bi zapravo bio Model Y. Međutim, Teslin krosover nije dostupan u Evropi za sada, tako da je Model 3 morao da „upadne“ u ovaj uporedni test i – izgubi.
Ne radi se samo o vožnji na auto-putu gde Long Range nije bio u skladu s nominalnom autonomijom. Na regularnim putevima, Francuzi su ustanovili da Model 3 pokriva distancu od 393 kilometra, dok će u gradu isprazniti bateriju nakon 445 kilometara. U međuvremenu, ID.4 može da pređe 388, odnosno 464 kilometra. Ispitane su sposobnosti najveće baterije modela na MEB platformi, one od 77 kWh, koja po WLTP-u obećava domet do 500 kilometara.
Uprkos ovim rezultatima, ne treba da se osećamo loše zbog Teslinih fanova, jer oni i dalje imaju neke „adute u rukavu“ poput „da, ali za koliko može da ubrza do 100 km/h?“ ili „da, ali da li raspolaže mrežom Superchargera?“, o autopilotu da ne govorimo… Ipak, kao i u slučaju svih drugih „navijača“, često je besmisleno upuštati se s njima u smislenu raspravu.
Vrele Gume
Izvor: L’Automobile
3 Komentara
Comments are closed.
Još bolje merilo od ovoga je : „Koji je električni auto najprodavaniji na svetu.“
Odgovor: Tesla model 3
Pristrasnost u textu ne pristoji objektivnom novinaru;ali takvih je svakako zanemariv broj u medijima. Bez da sam fan Tesle, jos manje VW – a…čak i vi morate priznati da je Tesla došla, iz mraka, i opalila šamar auto industriji a pogotovo Nijemcima. Da nije, VW bi nam i sada prodavao reciklirani 1.9 TDI i uvjeravao nas kako je to najbolji…a i najcistiji motor, vrhunac (batem njihove) tehnologije. O autopilotu u automobilima da i ne pricamo, Audi A8 u zadnjoj verziji tek sada nudi autopilot, i to ndo brzine od 60km/h???(cemu to služi, a jos i ne radi). Bez zezanja, jos dugo kad spomenete Teslu, treba da ustanete i naklonite se. Napredak bi izgledao skroz drugacije bez nje.
Bilo bi lepo i sa vase strane jedan objektivan odgovor. Tesla je i krenula sa elektricnim automobilima jer nije imala sanse protiv VW, jer prosto zato sto su nemci doveli automobile do savrsenstva, a vi to mozete negirati koliko god puta hocete. Takodje je ovo znak da na zalost za elektricna vozila je potrebno mnogo manje znanja a vise para nego za klasicne motore, i ovim VW veoma brzo sustigao Teslu, a uskoro ce ga i debelo pregaziti. Auto pilot koji jos uvek nigde nema veliku primenu ce ubrzo stici sa pocetkom pokretanja i omasovljenja 5G mreze u Evropi i to znaju svi. Trenutno sluzi Tesli da se malo fura sa time, ali Nemci vec odavno rade na tome i kad budu pustili u promet bice daleko od Tesle. Tesli svakako treba zahvaliti sto se trend elektriocnih vozila ubrzao, jer bi po ostalima taj rok bio posle 2030, a ovako je dosao 15-20 godina ranije. KOliko cemo mi imati koristi od toga, videcemo uskoro.