AktuelnoVesti

Subvencije za električna vozila u poplavi „novih“ Euro 3 i Euro 4 krševa

4.38KPregleda

Besmisleno subvencionisanje snažnih električnih vozila se nastavlja

 

 

Iako je u većini zemalja EU subvencionisanje kupovine električnih vozila stvar daleke prošlosti, Srbija se još uvek drži administrativne inercije.

 

 

Kako kažu iz Asocijacije uvoznika vozila vlada Srbije će do kraja januara, na predlog Ministarstva za zaštitu životne sredine, doneti Uredbu o nastavku subvencionisanja kupovine električnih vozila. Subvencije će biti u iznosu od 170 miliona dinara ili oko 1,5 miliona evra.

 

Nakon donošenja uredbe na sajtu Ministarstva zaštite životne sredine moći će da se popuni obrazac na kojem senalaze svi podaci o potrebnoj dokumentaciji u zavisnosti od toga da li je podnosilac fizičko ili pravno lice.

 

Maksimalni iznos subvencije biće 5.000 evra po jednom vozilu, iako je za mnoga velika, presnažna i preskupa EV takva subvencija apsolutna besmislica, posebno iz ugla da postojeća Uredba ne predviđa subvencionisanje hibrida i lakih hibrida koji su osnova modernizacije nacionalnog voznog parka, već samo potpuno električnih vozila.

 

 

Subvencionisanje kupovine snažnih i luksuznih EV je suštinski u potpunoj suprotnosti sa našom energetskom situacijom u kojoj gotovo 1/3 električne energije uvozimo a od one koju proizvedemo 70% je dobijena na bazi lošeg uglja.

 

Stoga ako još nije kasno, Vlada Republike Srbije bi Uredbu o subvencionisanju EV morala korigovati da se ona odnosi na električna vozila snage motora do 100 kW (133 KS) čime bi se osmislila i podstakla masovnost ekonomičnih i korisnih urbanih modela (Renault e-5, Fiat Grande Panda, Citroen e-C3,…)

 

Izostalo je nažalost pitanje, a samim tim i odgovor kada će biti sprovedena odluka o zabrani uvoza vozila sa Euro 3 i Euro 4 motorima, najavljena još za početak prošle godine kao i subvencionisanje zamene starih automobila za ekološki prihvatljivija.

 

 

 

6 Komentara

  1. U Srbiji se sve subvencije na kraju zloupotrebe. Da se uvede subvencija za stimulisanje zamene starih automobila, za toliko bi uvoznici novijih automobila podigli cene.

  2. Nema ništa od subvencija starih automobila za euro 6 modele,mora EXPO 2027 da se završi pa kada on bude zarađivao novac onda možds nešto bude ako se ne zaboravi.

  3. država jedostavno ubire puno para sa euro 3 i 4 krsevima i to joj odgovara a sa drue strane, koliko toliko, kupuje socijalni mir što joj je daleko bitnije

  4. Znam da ste mrzitelji elektrovozila, ali ne morate bas da lazete. Nije tacno da je subvencionisanje EV-a stvar proslosti u vecini zemalja EU, zapravo u vecini zemalja te subvencije su i vece nego kod nas! Jedino sto podrzavam da ne mora da se subvencionisu luksuzna vozila, treba kao npr u Hrvatskoj ogranici subvenciju na vozila do 50 hiliada eur vrednosti. Besmisleno subvencionisati samo mala EV, treba i one vece koji mogu posluziti i za dugacko putovanje, a ne spadaju u luksuzna vozila.

    1. Mi smo samo realni i zalažemo se za subvencije koje imaju smisla jer su to pare koje su narodne, što bi rekli.

  5. Čemu subvencija malih automobila?
    Treba subvencionisati samo luksuzni segment jer oni bliski vlasti ne voze male automobile.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery