„Srce“ SSC Tuatare, novopečenog brzinskog rekordera, pravi je inženjerski dragulj, koji nam šalje poruku da su motori s unutrašnjim sagorevanjem i dalje živi i da imaju šta da kažu
Proizvođač sa sedištem u Vašingtonu, koji nam je podario SSC Aero svojevremeno, ponovo je u igri, i to s više nego dostojnim naslednikom, koji je dostigao čitavih 532 km/h, skinuvši s trona Koenigsegg Ageru RS.
Da se vratimo malo u prošlost: SSC Tuatara koncept je po prvi put predstavljen 2011. na Pebble Beach Concours D’Elegance, a nakon sedam godina je svetlost dana ugledala i serijska verzija.
Ovaj superbrzi automobil je dizajnirao bivši Pininfarinin čovek, Džejson Kastriota, a naziv je dobio po reptilu s Novog Zelanda, poznatog po tome što ima bržu molekularnu evoluciju od bilo koje postojeće životinje.
Karoserija automobila je konstruisana od ugljeničnih vlakana, sa zonama gužvanja od aluminijuma visoke čvrstoće, a poseduje i aktivnu aerodinamiku. Američki proizvođač tvrdi da Tuatara ima najniži koeficijent otpora vazduha u svom segmentu.
U cilju kreiranja motora, SSC se udružio s kompanijom Nelson Racing Engines, imenom koje je postalo sinonim za ekstremne projekte na planu pogonskih jedinica. Ova firma je takođe isporučila Linder Power sisteme, da bi pomogla razvoju podsklopa motora.
Srednje pozicionirana mašina je incijalno dizajnirana kao 6,9-litarska twin-turbo V8 jedinica, ali da bi dostigla veći broj obrtaja kolenastog vratila, radna zapremina je redukovana na 5,9 litara.
Ovaj Nelson Racing Billet aluminijumski „flat-plane crank“ V8 potpomognut je od strane tandema turbopunjača, tako da isporučuje 1370 ks pri 6.800 o/min kada kao gorivo koristi premijum bezolovni benzin.
Sistem ubrizgavanja goriva ovog impresivnog motora je baziran na elektronskom sekvencijalnom kanalu s dvostrukim ubrizgavanjem po cilindru.
Korišćenje goriva baziranog na etanolu drastično povećava performanse, na čak 1.774 ks pri 8.800 o/min. Da bi se nosio s izuzetno visokom temperaturom, motor se hladi uz pomoć sekvencijalnog sistema usisavanja vazduha i voda-vazduh međuhladnjaka, koji održavaju tandem turbopunjača u optimalnom radnom stanju.
SSC Tuatara može da isporuči 1.735 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri 6.800 o/min, a kompletna snaga se na zadnje točkove šalje preko sedmostepene, automatizovane manuelne transmisije (ATM) s robotizovanim sistemom promena stepena prenosa putem polugica.
Da bi se Tuatara zaustavila tokom „krstarenja“ pri brzini od 40o km/h, tu je kočni sistem sa 16-inčnim ventilirajućim i perforiranim diskovima i šestoklipnim čeljustima napred, odnosno 15-inčnim diskovima s četvoroklipnim čeljustima pozadi.
Tokom kočenja, aktivno zadnje krilo se angažuje radi boljih performansi, slično sistemu koji smo imali prilike da vidimo kod McLaren Senne.
SSC nudi ovaj fenomenalan automobil u dve konfiguracije – „high speed“ i „high downforce“. Naravno, prva obezbeđuje ekstremno visoke brzine i korišćena je u postavljanju novog rekorda, dok je druga orijentisana na performanse na trkačkoj stazi.
Dostupna su tri režima vožnje: Sport, Track i Lift, uz pomoć kojih se podešavaju klirens i performanse motora.
Tuatara je „Made in USA“ proizvod, koji se sklapa u Vest Ričlendu u Vašingtonu, a serija je ograničena na 100 primeraka. Prvi model je isporučen kupcu tokom Nedelje automobila u Montereju, a predstavljen je na Salonu automobila u Filadelfiji, 7. februara 2020.
Vrele Gume