Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 6.9.2015.

1.1KPregleda

Mršave frankfurtske najave

Proizvođači skrivaju adute ili se recesija vratila na mala vrata

Da ovih dana često ne gledamo u kalendar planirajući produkciju i izveštavanje sa Frankfurt Motor Show 2015. po broju najavljenih noviteta slobodno bi mogli zaključiti da leto još nije gotovo.

Neminovno je da se najveći svetski proizvođači itekako spremaju za nastup u „Katedrali automobila“, ali prave novitete bar za sada možemo izbrojati na prste.

Uoči Frankfurta, prilična šupljina odzvanja iz Minhena i Ingolštadta odakle smo navikli da se lansira sajamski vatromet. Čast domaćeg terena spašava Mercedes najavom novih varijacija na postojeću temu u obliku sub modela koji su predstavljeni prethodnih godina. Uz C Coupe, protekle sedmice smo upoznali i S kabriolet koji po viđenom pripada nekom drugom sazvežđu.
Ipak, za običnog čoveka biće zanimljivih tema. Svi nestrpljivo očekujemo novu Astru, koju smo gle čuda, pre sajma upoznali na beogradskoj predpremijeri u vrlo atraktivnom ambijentu.
Uz Alfa Romeo Giuliju, bod (ili čak tri) u gostima planira Renault promocijom dva zaista vrlo atraktivna predstavnika srednje klase. Frankfurt dočekuje Megane, legendarni model koji Renault čini Renaultom, ali ne treba zaboraviti ni Talisman, koji Renault vraća na velika vrata u kategoriju porodičnih limuzina.

Cela ova sajamska priča dobija već uobičajeni tok za koji se pobrinuo Brabus, tradicionalno spreman da ponudi najviše snage, obrtnog momenta i fascinacije modelom G klase uz 850 KS. Suštinski, voleo bih da se varam, ali čini se po ovim vibracijama, da čast izuzetcima, recesija još „stanuje“ u razvojnim odeljenjima auto industrije. Puno šminke na istim tehnološkim rešenjima je priča koja traje već predugo, da bi se mogla nazvati zatišjem pred buru.

A da nešto ne štima kako treba, vidljivo je i po odnosu prema medijima! Nikada nije bilo manje poziva, koketiranja, zavođenja i viđenijih sagovornika raspoloženih za intervijue. Očigledno da i nemaju puno toga novog da kažu, pa se drže po strani.

Ni Doktor nije puno pričao proteklog vikenda, ali je dokazao da je najbolji kada je gusto! Mokra staza, veliki ulog, beskompromisna konkurencija je ono što ga čini velikim. Usisao je sve to u sebe i iskoristio kao svoju snagu!

Nakon nekoliko sedmica zatišja na domaćem terenu, ove se opet javilo Ministarstvo saobraćaja sa saopštenjem da je došao „kraj nepravičnoj naplati putarine“. Od sada svi plaćaju jednako po kilometru. Skoro idilično, jedino što ova matematička fomula ne obuhvata i kvalitet tog kilometra. Dok na jedvite jade gradimo novo, postojeće se još brže raspada, jer štedi se na investicijama, što je kritikovao i „veliki tata“ (MMF).
I za sam kraj jedna lepa stvar! Audi klub Srbija je proslavio svoj peti rođendan na za naše uslove potpuno neuobičajen način. Pomogli su deci u susedstvu. Gest koji je učinilo da se dobro osećaju ali im nije donelo popularnost. Medije humani gestovi danas mnogo manje zanimaju od taloga na Farmi ili onog još goreg samoreklametskog šljama koji nudi konak izbegličkoj porodici pa direktno grupni selfi na televiziju, FB, TW, Instagram,…

Nekada smo baš jadni!

Miodrag Piroški

Top Reviews

Video Widget

gallery