Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 4.10.2015.

940Pregleda

Zamorčići

Nakon prevare veka ništa više biti isto neće

Rečnikom seizmičkih stručnjaka, sedmica iza nas je protekla u nizu manjih potresa koji najavljuju smirivanje tla nakon katastrofalnog zemljotresa. Sedam miliona Volkswagena, dva miliona Audija, i dva miliona Škoda i Seata statistički je rezime najvećeg skandala u istoriji automobilske industrije. Da se kako-tako ublaži neizvesnost, VW grupacija je pošteno priznala prevaru koja traje od 2008. godine. Na raspolaganje je proteklih dana stavila posebne pretraživače putem kojih svaki nasamareni kupac može da dobije i zvaničnu potvrdu da jeste ili nije postao industrijski zamorčić.

Sada je sasvim evidento isplivalo puno toga na površinu. Nisu Volkswagen i Winterkorn jedini

Sada je sasvim evidento isplivalo puno toga na površinu. Nisu Volkswagen i Winterkorn jedini. Ali su tipični, budući da predstavljaju deo sistema na kojem počiva moderno društvo koje se nalazi u kandžama multunacionalnih kompanija i moćnika iz senke.

Ipak točkovi se i nakon ovoga okretati moraju. VW će zalečiti rane, platitu štetu i pokušati da što pre debelim slojem prašine prekrije pokušaj svesne prevare miliona kupaca. A i kupci će sve to brzo zaboraviti, jer marketing će nam skratiti pamćenje. Ipak, mnogo toga neće više biti isto! Bude li sreće i pameti, evo prilike da se jedan vek staroj tehnologiji dizela kaže dosta je bilo, vrati se u njive i kamione odakle si i došao. Da se okrenemo prema drugim izvorima i idejama. Elekrtična energija, hidrogen, hibridi, sve to čeka samo dobru klimu. Šteta je samo što ove silne pare zgrnute na jeftinim motorima i milionima zamorčića nisu otišle u razvoj novih tehnologija već u džepove akcionara.
Život ide dalje. Protekle sedmice smo proslavili rođendan modela Yugo. Prosto neverovatno zvuči iz pozicije današnjeg srpskog tržišta. Pre 35 godina Zastava uz štap i kanap proizvodila više vozila godišnje od mnogih evropskih fabrika pa i robotizovanog FCA u Kragujevcu ili digitalizovanog on line sistema Renaulta u slovenačkoj fabrici Revoz. Bitno je srce u junaka i ideali kojima se stremi. Upravo to danas nedostaje novom svetu. Očigledno ikona dolar ili euro (u zavisnosti od vere) vode nas u predvorje pakla.
Kada smo već kod Fiata, upoznali smo novi kamionet Toro. Spreman je za dolazak na ovaj svet gde ga već čeka Renault (Dacia) Orosh pick-up. Očigledno, formira se još jedna klasa.
A (pri)javio se i Alfa Romeo, najavom da nećemo još tako skoro testirati putnu verziju nove Giulije. Nastave li ovim tempom, kada je budemo konačno ugledali na ulici, može se desiti da već bude i prilično bajat model kojeg je sopstvena intriga ubila.
Svaka kontrola u saobraćaju – alko test

I na kraju da ne zaboravimo saopštenje MUP Srbije. Zahvaljujući „društveno odgovornim“ kompanijama saobraćajna policija je sada opremljena da „onjuši“ svakog pijanca za volanu. Dobra stvar za bezbednost saobraćaja, čestitam!

Kada smo već na talasu trovačkog skandala, budimo u trendu pa pitam: ima li ko da ih opremi da onjuše i auspuh silnih Tamića i Dajcova koji nas truju gore od Volkswagena?

Miodrag Piroški

Top Reviews

Video Widget

gallery