Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 30.8.2015.

1.03KPregleda

Vrednost brenda!

Može li Kia vredeti koliko zvezda ili propeler? MX-5 bez začina. Recikliraj pa uštedi. Ducato 4×4 Expedition i grešne misli

 

Sedmica u kojoj je naša redakcija bila ona vrednija strana auto industrije. Prvo je Perica iz Pariza opet ustalasao duhove testom Renault Captura kojim me baš i nije ubedio da je to bolji auto od recimo jedne Škode Yeti.

 

 

Da nas baci u razmišljanje postarao se Miroslav reportažom iz Beča, o vrlo zanimljivom prethodniku VW Bube i VW imperije. Čini se da je i veliki Ferdinand Porše pomalo prepisivao preko ramena, uz tako neizbežnu političku podršku, o kojoj naslov teksta govori.

 

 

U isto vreme, osim u Parizu i Beču, vozikali smo se i predgrađima Barselone i to ni manje ni više nego Mazdom MX-5. Nisam siguran jel’ to „bombonica iz Hirošime“ ili „papričica za ljuti ajvar“ ali jedno je sigurno. MX-5 je posle duže vremena opet verna samo sebi odnosno Miati. Potpuno inovirana, osvežena i moderna ali bez da je izgubila dušu. Uspela je da sačuva prestižnu reputaciju jednostavnog roadstera namenjenog za naturalno uživanje u vožnji, prirodi i životu.

 

 

Ovom poslednjem uživanju u životu i prirodi nije ostao dužan ni Mercedes kroz produkciju novog video priloga u kojem promoviše svoju SUV gamu. Bogami takvu silu odavno ne videh na jednom mestu i to još u rukama ozbiljnih „Zverki“.

 

 

Zapravo, da ovo i jeste bila sedmica silnih, uverio nas je i Fiat modelom Ducato 4×4 Expedition. To je jedno od onih vozila koja se maštaju i za koja se živi decenijama u grešnim mislima. Da se jednog dana zalupe vrata šefu ili poreznicima, baci odelo i kravata i da se otplovi u druge horizonte.

 

 

Osim ovih poslastica tipa „ko ne ume da mašta može da ide iz našeg sokaka“, u realnom životu nas je obradovao FCA proširenom reciklažnom akcijom u kojoj za gomilu gvožđa sa parkinga može da se profitira ozbiljan popust na novom Fići ili Pandi.

 

 

I na kraju sedmice, dakle u petak, ceo radni dan dobrom delu redakcije je „oduzela“ pomalo besmislena promocija Kia Sorenta. Kažu nije pravljen za Evropu, ali evo prilike. OK, ako nije za Evropu već za Ameriku zašto je onda skuplji 20.000 evra kod nas nego tamo! Znam, reći će kursne razlike, carina, vrednost dolara, ali gorak ukus ostaje u ustima. Tamo neko od Kia principala u Sloveniji, izgleda smatra da smo mi ovčice koje će samo orkestrirano blejati na pokušaj uvaljivanja prosečne tehnologije Sorenta po ceni jednog Audi Q5 ili BMW X3.

 

 

Očigledno učešće brenda u ceni postaje vrlo relativan pojam o čemu se može diskutovati. Naravno, sve dok se ne analiziraju cene u drugoj prodaji i gubici vrednosti. Onda đavo dolazi po svoje…

Miodrag Piroški

Top Reviews

Video Widget

gallery