Inkvizicija
Nije danas lako biti mlad
Sedmica iza nas neće ostati zabeležena po novitetima i posebno bitnim događanjima na svetskoj sceni. Što ne znači da je bilo dosadno!
To potvrđuje i činjenica da je pojava evropske edicije Corvette Stingray ušla u ovaj sedmični pregled. Da se razmemo, ne zbog toga što to Corvetta ne zaslužuje već zbog činjenice da se ona obraća gotovo zanemarivoj kategoriji ljubitelja automobila na starom kontinentu. Teško je to objasniti, ali obožavam je. Sam pogled na Corvettu u garaži predstavlja doživljaj, koji upotpunjuje zvuk moćnog „osmaka“ i osećaj da je ceo svet pod nogama. Moram priznati ministarki Mihajlović, vozio sam ta „besna kola“ i još „besnije motore“ kao mlad vozač, i spreman sam da klečim pred domaćim ekspertima na kukuruzima zbog toga. Tako mlad a tako „grešan“ i „besan“!
Vredna pažnje je i vest da su Kia i Hyundai ove godine prebacili plan i stigli do 8 miliona proizvedenih vozila čime su se približili na milion od nedodirljivih Toyote i VW. Imajući u vidu da „koreanci“ tek sada kreću u ofanzivu, sve kombinacije su moguće, pogoto ukoliko osvoje Južnu i Severnu Ameriku.
Osim pojave Corvette, automobilska scena se simbolično namreškala najavom modela Mercedsovog terenskog kupea koji će nositi oznaku GLE. Ovaj novi Mercedes će pokušati da otkine bar deo od onih četvrt miliona prodatih BMW X6, kako bi možda jednog lepog dana ovom bavarcu postao konkurencija. Teško je to iz današnje perspektive čak i zamisliti, ali život nas uči da nikad ne reci nikada!
A kada smo već kod njegovog veličanstva, novi BMW X6 je sasvim samouvereno pre nekoliko dana pokazao svoje telo u beogradskom hotelu Crowne Plaza. Na jednoj retko uspeloj i atraktivnoj promociji, stiskalo se nekoliko stotina zvanica uz BMW X6, škampe, ćevape i šampanjac. Prava srpska Nojeva barka, koja bez krme, pramca i jedara, izdržava sve ekonomske i društvene oluje čvrsto se držeći teritorije beogradskog Pašaluka. Baš zato u uspeh X6 na našem tržištu ne sumnjamo, što zbog same superiornosti modela (50% uspeha), što zbog izvanrednog domaćeg BMW tima koji zna sve ostalo (50% uspeha).
I na samom kraju, reč-dve o svojevrsnoj licitaciji nadležnih (i ne nadležnih), ko će smisliti originalnije i bolnije ograničenje prava za mlade vozače po novom brzopotezno-brzopletom zakonu! Čini se da bi ovom društvu bilo lakše da mladi ne postoje i neka odmah krenu za Kanadu! Da ne dužim, takvo paušalno gađanje terminima i smatranje definicije „besnih automobila“ neodoljivo da podseća na princip Inkvizicije. Zemlja nije ravna ploča a 99% mladih vozača ipak ne mogu biti generalizovani i odgovorni za postupke neodgovornih pojedinaca vršnjaka. Uostalom, folk, pink i tabloidnu divljačku kulturu koja ih vaspitava nisu ovde postavili i odnegovali mladi vozači za osnovu društva, već upravo oni koji treba da glasaju za ovaj zakon.
I još nešto! Zašto niko ne spominje „prestarele vozače“? One sa 75 i 80 godina koji su za upravljačem, daleko opasnija kategorija vozača! U skladu sa gornjim principima, njima treba oduzeti cipele (pa dokle stignu u papučama) i zabraniti vožnju od 04 do 20 časova! Pošteno!?
Miodrag Piroški