Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 26.10.2014.

1.05KPregleda

Šoferska je tuga pregolema

Još jedna sedmica bez aktuelnih noviteta sa dosta talasanja na periferiji

Sasvim normalno zatišje noviteta, prekinuto je promocijom „samohodnog“ Audi RS7 koji je bez vozača i uz pomoć senzora i navigacije izvezao šampionski krug na trkačkoj stazi. Šta reći, šoferska je tuga pregolema,…

Ove sedmice se progovorilo i to sa visokog mesta, o manipulaciji proizvođača što se tiče deklarisanih vrednosti potrošnje. Suštinski oni ne lažu, ali slično našim političarima mere prema nerealnim standardima.

A tržište Kine i Azije guta automobile, bez prevelike brige za litar-dva benzina! Svetska ekonomija se preselila u njihovo dvorište, pa je čak i veliki Mercedes odlučio da tamo dublje zaore i direktnom proizvodnjom.

Ali nisu u Aziji na ceni samo novi automobili. Naša poseta jednom od najvećih sajmova starovremenskih automobila, šokirala nas je saznanjem da bogati kinezi doslovce čiste Evropu od najskupljih originalnih oldtajmera. Ako se tako nastavi, odlazićemo u Peking da se podsetimo na istoriju automobilizma.

Prošli vikend je i zvanično završen najveći svetski sajam automobila. Mada posustaje, Evropa se ne predaje! Predstavljenih 100 noviteta na Paris Motor Show obišlo je oko 1,25 miliona posetilaca, koji su u kasu sajma samo kroz ulaznice ostavili čak 15 milona evra.

Automobilska industrija poznaje samo igru velikih brojki.

A naše „ponešeno pa upušteno“ tržište automobila, sada već kod pojedinih velikih brendova, beleži mesečnu prodaju na prste jedne ili dve ruke. Iskreno strahujem od potpunog kolapsa sistema! Interesantno je da su neočekivano „pukli“ oni koji su milione dinara preko sumnjivih marketinških agencija poklonili tabloidima i šund TV kanalima za reklamiranje! Očigledno je iz rezultata prodaje, kritične mase kupaca više nema. Ostao je samo špekulativni reeksport, tenderi multinacionalki i po koji zalutali kupac. Pucalo se „sitnom sačmom“ u prazno!

Došlo je vreme poštovanja i „udvaranja“ svakom kupcu pojedinačno!

Da je manje arogancije i mudrosti, a više poznavanja materije, do ovakvog pada automobilskog tržišta ne bi ni došlo! Uvek ista inercija i ni malo inventivnosti.

A sada, šta je – tu je! Nije sramota ni krenuti od početka ali novim metodama. Jer da citiram Ajnštajna, rešavanje problema uvek istim načinom, najviše govori o gluposti onog ko je u problemu!

Miodrag Piroški

Top Reviews

Video Widget

gallery