Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 25.9.2016.

1.02KPregleda

Između čekića i nakovnja

Poresko aprilili u septembru, British Motors, Nikola šampionski

Sedmica za nama je počela baš uzbudljivo i to zahvaljujući srpskom ministru finansija koji je najavio reviziju taksi na registraciju motornih vozila. Prvo rekao, pa porekao ali sasvim dovoljno da se podigne ozbiljna lavina komentara. Potpuno je jasno da ovaj sadašnji parafiskalni namet nema veze sa zdravim razumom. On predstavlja jednu najprostiju polugu za punjenje državne kase neprimerenu ne samo džepu vozača već i tehnološkom momentu. Novi zakon, koji se verujem sprema, ne sme biti samo pretakanje novca u budžet, već on mora biti i stimulativni ekonomski i ekološki faktor koji će podstaći obnovu nacionalnog voznog parka.

I tako dok mi bijemo bitku sa taksama svet odlazi punim gasom. Smart je predstavio električni model druge generacije sa većom autonomijom i boljim performansama. To se posebno dopalo vlastima „velike jabuke“ koji su pohitali da ovog ekonomičnog i spretnog mališana gurnu u svoju policijsku formaciju. Samo da podsetim, kod nas se još ne može registrovati električni automobil, jer ga zakon ne prepoznaje. O subvencijama da ne govorimo, nema ih na mapi. Bruka!

Od događanja vrednih pažnje protekle sedmice treba zabeležiti najavu novog Audija Q5 a posebno Mercedesa E klase All Terrain. Mora se priznati Mercedes je baš iznenadio. Nisu se potrudili ni da sakriju kopiranje Audi A6 Allroad iako ovaj terenski stil prefinjenoj E klasi stoji kao piletu sise.

Mercedesu E klase All Terain terenski izgled stoji kao piletu sise

Kada smo već kod Mercedesa, valja pohvaliti njihovu realizaciju motora u F1 koji dohvata čitavih 1.000 konja. Sjajan primer uloge najbržeg cirkusa u tehničkom razvoju jer sve to uskoro stiže i na ulice.

British Motors se ove sedmice potrudio da srpsko automobilsko sivilo ofarba u lepe boje. Otvaranje Jaguar Land Rover centra u Beogradu po glamuroznosti podseća na najbolje dane. Ako je sve to i realizacija sna jednog čoveka, ništa ne smeta da takvih bude više.

Jedan od onih koji je takođe ostvario svoj san je svakako i naš Nikola Miljković koji je postao najmlađi automobilski evropski šampion.

Na žalost sedmicu završavamo sve jasnijim fijaskom Fiata 500L u Americi. Krajnje je vreme da svi shvate da 500L puca na sve strane i da od njega vajde nema. Ovom temom bi se posebno morala pozabaviti država koja je u ime svih nas građana suvlasnik fabrike u kojoj se proizvodi ovaj model. Valja kao partner insistirati na novom modelu ili što pre potražiti nekog ozbiljnijeg igrača na istoku, jer ovako ostajemo večito između latinskog čekića i balkanskog nakovnja.

Fiat 500L puca na sve strane. Tražiti novi model ili ozbiljnijeg partnera je neophodno

Miodrag Piroški

 

Top Reviews

Video Widget

gallery