Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 24.11.2013.

1.14KPregleda

Mini treća generacija, SLS AMG GT, Porsche Macan, Volvo u S80

Ove sedmice smo sreli novi Mini i saznajemo da kupovina Mercedesa može biti bolja investicija od čuvanja zlata u sefu. Ipak pođimo redom…

Konačno smo u prethodnih sedam dana dočekali dve dugo najavljijvane svetske premijere koje su se odigrale na sajmu u Los Angeles-u a koje su takođe bitne i za pojmove evropskog tržišta.

 

Sa sajma u LA je stiglo još pregršt noviteta od kojih našu pažnju zavređuju dva. Mercedes je predstavio super model SLS AMG GT Final Edition, koji objedinjuje sjane performanse izvučene iz motora od 6,3 litre I 591 KS! Karoserija je dodatno dorađena aerodinamičnim dodacima uz prepoznatljivu crnu boju na poklopcu motora i veliki zadnji spojler u stilu onih koji krase DTM automobile. Međutim najvažnije dolazi na kraju. Cena je oko 120.000 evra ne smatra se preteranom, a šlag na torti sledi. Linije za proizvodnju Final Edition modela SLS biće zaustavljene na tačno 350 proizvedenih primeraka. Ni komad više! Dakle ako sledeće godine kupite ovu SLS ediciju i parkirate ga u dedin ambar, za 30 godina inkasiraćete milion. Najmanje pet puta više od bankarske kamate i sigurno duplo od rasta cene zlatne poluge u sefu.
Treći LA novitet je Porsche Macan, novi SUV Porsche za početnike u familiji. U ponudi se nalazi 3 modela čija prodaja startuje već danas! Osnovni Maca koša oko 75.000 evra, opremljen je S, twin-turbo 3,0 V6 benzincem sa 339 KS koji do 100 km/h stižu za 5,4 sekunde uz maksimalnu brzinu od 254 kilometara na čas.

Za kraj sedmice beležimo dolazak redizajniranog Volvo S80. Uočavamo brojne novosti na spoljašnjem dizajnu novog Volvoa S80 koje ističu sofisticiran nastup ovog modela. Prilikom razvoja težište je stavljeno na unapređenje elegantnog izgleda s posebnom pažnjom posvećenom detaljima. Novost su i Drive-E dvolitarski četvorocilindarski motori, kao što je D4 turbo dizel i turbo benzinac T5. Volvo S80 donosi i inovativni sistem detekcije pešaka i biciklista s opcijom automatskog kočenja. Uprkos raskošnim dimenzijama karoserije, novi dizel D4 motor troši kako fabrika kaže tek 3,9 l/100 km, uz emisiju CO2 od 102 g/km.Tek za kraj da napomenemo da se Volvo u Beogradu nalazi na novoj adresi, a upravo ova medijska promocija je ogolila celokupnu istinu o odnosu prema specijalizovanom automobilskom novinarstvu, koje se u pomoć poziva samo kada treba graditi imidž modela ili brenda. Novinara je bilo da se izbroje na prste dve ruke, uglavnom onih, bez uticaja koji za honorar od dva kanapea i tri ćevapa treba da prenesu informaciju u svet. Ozbiljne redakcije su imale ozbiljnija posla, pa se tako i cenjeni brend poput Volvo-a našao na strani novokomponovane Srbije koja šuruje sa tabloidima, šund televizijama i likovima koji promovišu iste i isplaćuju masne provizije za reklamiranje u njihovim medijima ili agencijama.Posmatrajući sve ovo sa bezbedne distance, konačno sam shvatio neizbežno. Danas u srpskoj auto industriji, zabrinjavajuće velikim delom, bitišu likovi bez indentiteta i osećaja za posao kojim se bave. Jedino dobro sprovode prvo lice jednine i kako da tuđim parama nešto znače, bez obzira što ništa ne znače. Evo onda i odgovora zašto se automobili prodaju u količini za prvo lice jednine, jer ova samoljubiva stihija radi u korist isključivo sebe, nemareći za devastiranje brenda kojeg su decenijama, tamo negde, stvarali neki dobri i vredni ljudi ! Primitivizam i neznanje dolaze nam glave u svim porama društva! Šteta, jer tržište ima potencijala za razliku od nas!

Miodrag Piroški

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery