Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 23.11.2014.

1.11KPregleda

Đavo nikada ne spava

Od Volkswagena na klocnama, preko Pirelli kalendara i Los Angeles Motor Show do nove tragedije

Čudna i dinamična sedmica koja je započela neobičnim „pelješenjem“ novih automobila na jednom dilerskom lageru. Desetak raznih VW je nakon crne noći osvanulo na klocnama. Zapravo to i ne bi bila vest da se sve nije odigralo ni manje ni više nego u disciplinovanoj nemačkoj. Čitajući komentare na sajtu povodom ovog događaja, teško je našem narodu da sakrije zluradost vezanu za tzv „balkanski rukopis“ ove krađe i činjenicu da smo, bar što se lopovluka tiče, dobili konkurenciju u novim članicama EU sa ovih prostora.

U očekivanju otvaranja Sajma automobila u Los Angelesu, zapljusnulo nas je 12 stranica Pirelli kalendara. Iako tematika i scenografija ovog puta nemaju ama baš nikakve dodirne tačke sa automobilskom industrijom, već sam znak Pirelli je bio dovoljan da zagolica maštu i ulepša trenutak.

Strasti i komentari se još nisu stišali, a Los Angeles je najviše zahvaljujući Mazdi i još po nekom proizvođaču stigao na stranice specijalizovanih medija. Po tom inače relativno skromnom popisu noviteta, poredeći ga sa sajmom u Pekingu, možemo slobodno zaključiti da je Kina u ovom biznisu danas interesantnija od Amerike. Najgrublje gledano i na duge staze analizirano, reflektori Losa Angelesa su zapravo uz automobile obasjali i globalni sumarak jedne imperije.

Inače Mazda se baš pokazala u LA i izazvala malu konfuziju. Svi su očekivali novi kompaktni krosover CX-3, a uporedo sa njim je stigla restilizovana „šestica“ i stariji brat CX-5. Čini se, ipak je ovo (pre)brza smena modela. Mazda baš jeste u ozbiljnom naletu, sjajno im ide na globalnom nivou, ipak neizbežno „ali“ se pojavilo. Prevelika eksploatacija istog dizajna u svim modelima, siguran sam postaje kontra produktivna. Vidiš jedan – video si sve!

Naravno, nije Mazda bila jedina tamo preko bare. Ne bi bilo korektno a ne naznačiti fascinantni Porsche 911 GTS, novi Jaguar F-Type, VW Golf Variant i posebno kineski Qoros koji je dao efektan gol u gostima.

Do petka smo se odlično zabavili ali i radili testiranjem Jeep Grand Cherokee i nove Opel Corse koja je samo pet dana od početka serijske proizvodnje osvanula u našoj test garaži.

Međutim subotnje jutro je sve pokvarilo. Opet tragedija, opet pogibija, opet ista pitanja i isti predlozi. Čak se iznenada „probudila“ i Ministarka Saobraćaja (i ostalih dela) sa naprednim a suštinski radikalnim predlozima oštrog ograničenja upotrebe motornih vozila i pooštravanja kaznene politike prema mladim vozačima.

Prvo sam joj dao za pravo, ali sada kada sam prespavao želim reći, ne radi se to tako! Uska stručna rasprava je nizbežna, ali ovog puta se mora delovati brzo a sistemski. Kao prvo batalimo „ad hoc“ akcije tipa „Doobuka 1000 mladih vozača“. Svima je jasno da se time samo mažu oči, pune džepovi, podstiče korupcija i daje ideja da je bezbednost saobraćaja prilika za zaradu.

Formiraće se tamo neka radna grupa STRUČNJAKA na čelu sa ovim ili onim, izgovarati mudre rečenice i vrtećemo se opet u krug. A rešenje je jednostavno i počinje izjavom nemačkog Ministra saobraćaja kada su mu čestitali zbog postignute niske stope smrtnosti: „ne čestitajte meni, već svim učiteljima u nemačkoj, oni su zaslužni za ovaj rezultat“.

Tako da se ova radna grupa STRUČNJAKA može raspustiti i pre formiranja, jer je jedna učiteljica iz sela Marinovac u okolini Zaječara, upravo u svom pismu napisala taj program i sprovela ga u delo!

Prepišimo njega i već smo uradili pola posla! Drugu polovinu moraju uraditi roditelji!

Miodrag Piroški

Top Reviews

Video Widget

gallery