Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 20.9.2015.

1.11KPregleda

Povratak otpisanih

Frankfurt 2015. je ponudio projekciju buduće automobilske dekada. Od zvezdanih staza Alfa Romeo Gilulije do blata u koje su zapali pojedini

 

Kada se na jednom mestu okupi 1.103 izlagača iz 39 zemalja koji u dva novinarska dana promovišu 219 svetskih premijera teško je ostati potpuno pribran i objektivan. Ipak jedno je sigurno, bez obzira koliko su ti silni „noviteti“ zaista noviteti, fascinacija moćnom spravom na četiri točka je očekivana.

Ovogodišnji, 66. Salon automobila u Frankfurtu ostaće zabeležen i po još jednom rekordu. Na svakih 15 minuta smo trčali sa jedne svetske premijere na drugu. Tako nešto do sada nije zabeleženo u istoriji automobilskih sajmova.

Međutim, uprkos tradiciji, ovogodišnja izložba automobila u gradu na Majni nije protekla u apsolutnoj dominaciji nemačke auto industrije kako je to već bilo očekivano. Umesto uobičajene frankfurtske simultanke „BMW gegen Audi gegen Mercedes gegen Volkswagen“, na najveću automobilsku scenu vratili su se u velikom stilu već gotovo otpisani igrači. Alfa Romeo, Jaguar, (Citroen)DS, Borgward,… Oni su uz novokomponovanu kinesku konfekciju postali moćna konjica koja je spremna da u skoroj budućnosti otkine teritoriju najvećim automobilskim „krstašima“.

Naravno bilo je i neočekivanih razočarenja. Osim povratka otpisanih, u Frankfurtu je ofanzivno zaigrao i Renault, pokušavajući da poput Alfa Romea zabije značajan gol u gostima. Na žalost, za razliku od Giulije koja je ostavila sjajan utisak, Renault Megane priprostim dizajnom karoserije a posebno enterijera nije ostavio poseban utisak. Isto, zapravo još značajnije je podbacila Kia sa novim Sportage. U nameri da bude ono što nije i da zauzme stolicu koja joj još ne pripada u predvorju premijum klase kiksnula je žestoko.

Nepravedno bi bilo zaboraviti i koncepte koji su ove jeseni nastupili sa krosover temom. Ne zna se koji je atraktivniji. Mazda Koeru i Toyota C-HR najavljuju skoru budućnost uz diskretno zakašnjenje u odnosu na Jaguar F-Pace koji je rekordno brzo stigao do serijske proizvodnje. Zapravo treba otvoreno reći, Jaguar je ovim modelom fascinirao novinare u Frankfurtu.

Suštinski, Salon automoba u Frankfurtu 2015. je ipak ostavio snažan utisak. Ne toliko novitetima, koliko najavom urušavanja automobilskog monopola koji je globalizacija donela kao poklon najvećim igracima.

Osim toga ostaje zabeležena vrlo neobična pasivnost velike nemačke četvorke. Oni ovih dana na domaćem terenu nisu pokazali previše energije i maštovitisti a još manje stvarnih noviteta. Njihov „vatromet“ je nedostajao za odličnu ocenu Frankfurta 2015.

Ipak, ne treba pomisliti da posustaju. Ova utakmica na radost ljubitelja automobila tek postaje zanimljiva, jer „Panceri“ nisu paceri.

Dobro znamo koliko su opasni kada prime gol.

A na ovom sajmu, mreža im je prepuna, pa ofanzivu možemo očekivati.

Frankfurt 2015. – Top 5
1. Alfa Romeo Giulia
2. Jaguar F-Pace
3. Mazda Koeru/Toyota C-HR
4. Rolls Royce Down
5. Mercedes S Cabrio

Razočarenja Frankfurta 2015.
1. Kia Sportage
2. Renault Megane
3. Bentley Bentayga

Miodrag Piroški

Top Reviews

Video Widget

gallery