Šumadija produktivnija od Japana
Los Angeles za automobilsku dušu, MokkaX / Zafira pidžama parti, ograda za poneti
Retke su sedmice, poput ove protekle, koje pune dušu automobilskih fanatika. Za sve je zaslužan sajam u Los Angelesu promocijom nekoliko brilijantnih modela. Zaista se teško opredeliti, koji je LA novitet ostavio bolji utisak. Najuži izbor za Los Angeles No. 1 je svakako između modela Volvo V90 Cross Country i Mercedes AMG E63. Svaki ima svoju klijentelu, a ako bi se ipak rukovodili upotrebnom vrednošću onda je pobednik švedski sportski karavan. Što se tiče konkurencije „običnih“ modela koji će stići u velikom broju i na naše ulice, onda je dominacija Mazde CX-5 očigledna.
Volvo V90 Cross Country je uz Mercedes AMG E63S osvojio Los Angeles
U jeku najzanimljivijeg američkog automobilskog sajma stigla je vesti o velikom otpuštanju radnika u Volkswagenu. Uzrok leži i statistici: jedan VW radnik proizvodi 13 automobila nasuprot jednom u Toyoti koji proizvodi čak 28 vozila! I onda što bi rekao Džiboni dešava se pravi pravcati „mirakul“ (čudo). Računam nešto, pa Kragujevac je po ovim standardima produktivniji od Toyote. Tri hiljade šumadijskih duša proizvodi 100.000 automobila godišnje, što je dobrano iznad 30 vozila po glavi zaposlenog. E jeste baš ta statistika kurva koju koristi ko kako hoće!
Sa preko 30 proizvedenih automobila po radniku FCA u Kragujevcu efikasniji od Toyote
Domaća automobilska zbivanja je obeležila neshvatljiva krađa zaštitne ograde i Hyatt pidžama party u kojem su nam predstavljeni Opel Mokka X i Zafira. Dobra prezentacija zanimljivih vozila koja će kod nas imati finu prođu, pogotovo iz aspekta Opelovog 7/17 optimističkog naleta. Prebrojah, od prisutnih novinara, preko 90% je bilo iz takozvanih specijalizovanih automobilskih redakcija koji su dobili duboki naklon, tri ćevapa i veliko hvala. Opet me muči ta statistika. Tih 90% novinara koji 99% promovišu Opel je isprosilo jedva desetinu marketinškog budžeta prestižnog brenda. Devet desetina dobijaju oni koji lepe bilborde i prate starlete po tabloidnim novinama, televizijama i sajtovima a ni ne znaju da li je Opel Mokka čokoladni namaz ili automobil. Statistika je stvarno kurva koja sasvim jasno kaže između ostalog i ko je ovde potcenjena budala.
Miodrag Piroški