Sedmica pravih noviteta i Miodraga i Miše
Skoro da smo zaboravili kako izgleda pravi novitet, pa su nas Mazda i Smart tim više obradovali
Varljivo leto 2014. u automobilskoj industriji ostaje zabeleženo po nekoliko vrlo zanimljivih modela. Očigledno, ova čuvena ekonomska kriza odlazi iz dvorišta uspešnih ekonomija, pa se samim tim i automobilska industrija prva otrgla iz hibernacije.
Umesto po ko zna koje gromoglasno najavljene elektrifikacije nekog postojećeg automobila, koji se predstavlja novim, proteklih sedmica smo upoznali zaista novi VW Passat i Opel Corsu. Ove sedmice smo bili svedoci promocije i najave serijske proizvodnje Smarta i Mazde 2.
I jedan i drugi model pripadaju klasi urbanih vozila. I ne samo to! Smart je apsolutni lider u svom segmentu, dok Mazda najavljuje ozbiljnu pretenziju da to učini u možda najžešćoj konkurenciji koju je moguće zamisliti.
Kod Smarta je manje više sve poznato, novim modelom se dobilo za nijansu više komfora koji mu je nedostajao da bude nezamenljiv gradski simbol. Mazda je krenula drugačijim putem, nudeći model koji je po svemu od gabarita pa do agregata za klasu iznad konkurencije, otvarajući Pandorinu kutiju u kojoj od sada više ne važe pravila i kategorizacija vozila po segmentima.
U skladu sa time se ponaša i Audi, koji ozbiljno kvalitetom, dizajnom i tehnologijom ugrožava konkurenciju u premijum društvu. Pitanje je samo vremena kada će zauzeti vrh vrhova automobilske industrije. Njihov najnoviji „biser“ je superiorni Audi RS5 TDI, predstavljen u čast 25 godina Audi TDI tehnologije kojim su se performanse dizel mašine zahvaljujući električnoj turbini pomerile do neslućenih granica! Dovoljno je samo pogledati njegovih 750 Nm obrtnog momenta koji se postiže na 1.250 obrtaja u minuti. Tolika snaga, skoro pa na leru!!?
Da stvar ove sedmice ne ostane samo na realnim novitetima, pobrinuo se Akio Toyoda, glavni nad glavnima u Toyoti, potvrdom da će Lexus za najduže dve godine započeti serijsku proizvodnju novog kupea koji od koncepta do finalne verzije neće pretrpeti nikakve izmene.
Dakle, stiže pravo medicinsko pomagalo za krizu srednjih godina i opasan rival nemačkoj auto industriji.
Što se domaćih automobilskih zbivanja, njih skoro da nije ni bilo. Društvenih jeste, čak i previše. Toliko da sam skoro ostao bez teksta.
Jer kada se u jednom istom danu, složim sa pisanjima Kurira da treba oporezovati crkvu i estradu i kada se takođe složim sa Ministrom Vulinim da je zakon o zapošljavanju bio neophodan, ostadoh otupljene oštrice svoga pera, jer čini se da ova vlast zna šta radi. Sve to baš dobro zvuči i naravno ima punu podršku svakoga normalnog, ko nije opozicioni kalkulant.
Da ne beše premijera i njegovog TV pozivanja na sposobnosti tajkuna Miodraga i Miše, pomislio bih da je to što pričaju sa najvišeg nivoa možda i istina!
Varljivo je ovo leto!