Od Džeremija do Drobnjaka
Ferrari zalečio kompleks, AMG hibrid, pivara protiv alkohola, VW uspešniji od Toyote, Klarkson sa većim budžetom od RTS-a
Sve je dešavalo kao u priči. Prvo je Fetel razbio ovogodišnji „baksuz“ Ferrarija. Glatka pobeda pred hiljadama Tifosa na Hungaroringu ne znači ništa posebno ovoj sezoni ali ostaće zapisana da je Mercedes konačno pao. Nema sumnje, na Ferrarijevo oslobađanje od kompleksa odgovor iz Štutgarta će nakon letnje pauze biti žestok i to iz svih oružja. Biće zanimljivo.
A Mercedes ne miruje ni na drugim poljima. Dosta dugo je ignorisao pojam elektrifikacije sportskih modela da bi konačno poklekao pod modnim pritiskom. Najkasnije do 2020. stiže nam hibrid iz njihove AMG divizije. Sve mi se čini po bledim izjavama zvaničnika da ni oni sami nisu potpuno ubeđeni u ovu kombinaciji benzina i elektrike.
Za sada su stratezi Mercedesa mnogo više okupirani umnožavanjem C porodice i najavom da će za malo više od mesec dana u Frankfurtu predstaviti potpuno novi Mercedes C Coupe koji je ove sedmice slabo maskiran „iscurio“ sa testiranja u medije.
Da ne bi proteklo mnogo vremena bez pisanja o Giuliji, Alfa Romeo je plasirao novi video spot o zvuku i delu ovog modela sa Ferrarijevim V6 agregatom od 510 konja. Moram reći počeli su malo i da smaraju tim veštačkim držanjem tenzije promocije novog modela. Latini uporno plaše „mečku rešetom“ sve u stilu sada kada Giulijom oduvamo BMW M3. Što bi rekao jedan čitalac u komentarima, „staza će pokazati sve, samo da ne padne berba ušiju Makaronaca“. Kako bilo, dobro se zakuvalo, jedva čekamo Frankfurt.
I tako dok se duhovni Alfa Romeo sa margine tržišta zaleće pod plavo beli propeler, automobilska uslovno rečeno konfekcija bije tešku bitku ko će više -ko će profitabilnije. Konačno, VW i njegovih desetak brendova ukupno stigoše na poziciju koju ciljaju već decenijama. Prestol svetskog tržišta automobila je pod njima, kako sada stvari stoje ostaće na njemu godinama, pogotovo ako im krene bolje u Americi.
Naravno udarna vest je novo uhlebljenje Klarksona i njegove bratije. Za 220 miliona evra budžeta, nastupaće tri godine na globalnoj Amazon internet televiziji. Ovim jednim udarcem Džeremi je ubio dve muve. Preskočivši Rubikon, dokazao je vrednost automobilskog novinarstva koje je samo kod nas socijalna kategorija jer su novinari svrstani u BEDNIKE „kupiš ih za špricer i kavurmu“. Ujedno, rasturio je pojam klasične televizije, dokazavši da kao takva prevaziđena više nema kapacita za moderna virtualna vremena koja dolaze. Treba li većeg dokaza od podatka da je ukupni godišnji budžet našeg nacionalnog javnog servisa (RTS) oko 70 miliona evra, podjednak godišnjem budžetu njegovog serijala od 12 emisija.
A kod nas ove sedmice promenljivo i naravno uz promile para ali ne manje energije. Testirali smo Dacia Dokker Stepway. Odličan auto za sve one koji nešto rade, transportuju i putuju. Apatinska pivara je nastavila borbu protiv alkohola za volanom udružujući se sa policijom.
Premijer je najavio da računamo na više kilometara auto puteva nego što to ima susedna Hrvatska, da bi nam direktor Puteva Srbije otkrio rupu ali na saksiji. Imamo mi puteva itekako ali su u očajnom stanju, priznao je kukajući Drobnjak. Da napustimo zonu putne mizerije nedostaje 100 miliona evra godišnje kojima bi se popravilo ili revitalizovalo sve ono što nije na čuvenom koridoru. Skoro se rasplakah od tih njegovih muka. Pa to nisu neke pare ni za Džeremija i Stiga a kamoli za državu pa makar se i Srbija zvala. Radi nešto direktore Puteva Srbije zašto te plaćamo kroz putarine. Rizikuj fotelju, izbori se da naše pare od poreza i akciza na gorivo ne idu u popunjavanje budžetskih rupa već u asfalt što stvara novu vrednost od koje valja živeti i preživeti.
Miodrag Piroški