Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 18.12.2016.

1.1KPregleda

Od Pande do Mečke

Iako je mraz sve snažniji, automobilska priča je iz dana u dan toplija

U protekloj sedmici nismo puno toga videli od istinskih noviteta, ipak može se reći da je bila iznenađujuće zanimljiva.

Prvo nas je Perica Rajković iznenadio testom Pande Cross. Mali kočoperan automobil, samo za poželeti. Šteta što nema više ovakvih slatkiša za kupce koji još uvek traže individualnost.

Sa Pande smo skočili na novu Fiestu. Nesumnjivo dobar i isplativ automobil, ali dušu su mu oduzeli kalkulanti.

Jaguar Land Rover nije odoleo a da se ne pohvali. Proizveli su rekordnih 50.000 vozila za mesec dana. Sjajan rezultat koji je ove prestižne brendove doveo pred vrata automobilske konfekcije. Sve se nadam da kroz njih neće proći, i da će JLR ostati na „slobodi“.

Škoda je bacila novinarima kosku zvanu novi Yeti. Jedan od najlepših modela u ovom segmentu, postaje prilično rogobatan i možemo reći ružnjikav. Očigledno, ovaj oštri dizaj ne prija SUV koncepciji.

Mercedes je konačno objavio i zvanične fotografije novog E Coupe. Što bi rekli, simfonija!

Fiat uveliko sprema naslednika za 500L koji posustaje. Od rekordnih 110.000 proizvedenih vozila na početku produkcije, srozalo se na 85.000 komada, što je minus od skoro 30%. U Fiatu dobro znaju, ako sada ne zaustave pad, iduće godine će najviše 50.000 proizvedenih vozila u Kragujevcu biti realnost. I dok čekamo naslednika 500L, FCA centrala pravi velike planove sa modelom Giulia. Pa tako kao u filmu dobismo i policijskog lepotana na slikama. Siguran sam, presešće ta Giulija mnogima kada uoče njene presretačke obline u retrovizoru.

Protekle sedmice zabeležili smo jedan izuzetan automobilski varvarizam. Ne znam kako drugačije nazvati javno uništenje jednog Lamborghini Murcielago, a sve zbog administrativnih smicalica. Za mene je to isto kao i recimo spaljivanje švercovanih knjiga.

Javno uništenje automobila zbog šverca isti je zločin kao i spaljivanje knjiga 

I na kraju da ne izostavimo finansijsku analizu Honde u Srbiji koju smo osim po javno dostupnim papirima uradili i u punoj saradnji sa rukovodstvom privrednog društva koje zastupa i prodaje Hondu kod nas.

Nastavljamo sa istraživačkim radom i nekoliko analiza je već u završnoj fazi. Na redu su Grand motors (Ford, Mazda, Infinity I Volvo) i PSA.

Nadamo se i njihovoj otvorenoj saradnji kako bi javnosti pružili potpunu sliku u kakvoj se (nezahvalnoj) poziciji nalazi auto branša u Srbiji.

Miodrag Piroški

Top Reviews

Video Widget

gallery