Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 16.8.2015.

887Pregleda

Bitno je da se okreće

Malo Slonče, BMW na vodu, vatrena stihija kao infuzija, istopljeni Megane, Defender iz Slovačke, Sirija City

Ovo je bila sedmica u kojoj su termostati i klima uređaji bili najvredniji subjekt funkcionisanja mnogih sistema. Iscrpljućuja, a ponegde i paklena vrućina, na test je stavila našu izdržljivost ali i mnoge automobilske komponente, čak značajno iznad fabričkih normi. Da li zbog marketinga ili baš što se to tako zbilo, gubitnik sedmice je jedan Renault Megane. Istopio se enterijer ovog naturalizovanog Francuza kao da je od šećera, pokrenuvši polemiku u kojoj meri opada opšti kvalitet automobila današnjice? Nema tu mnogo tajni! Automobili su sve kratkotrajniji. Njihov put od fabrike do reciklaže sve je kraći i skuplji, što samo po sebi u vremenu hiperprodukcije postaje opšta zakonitost. Svaka ušteda u proizvodnji donosi profit koji se traži, a vozilo u reciklaži pokreće zamajac, od kojeg će narednih godina živeti ne samo proizvođači i serviseri, već i bankari, naftaši, putari, osigravači, preprodavci i ostala mafija. Ne znam da li zbog mafije, slučaja ili nestručnih vatrogasaca, ali u Kini je vrag je odneo šalu. Stradaše ljudi, zgrade i fabrike a nama automobildžijama takva kataklizma bi prošla neopaženo da među „žrtvama“ vatrene stihije nije nekoliko hiljada potpuno novih automobila. Dok se u komentarima pitamo što ih Bog nije poslao nama već ih uzeo sebi, mnogi trljaju ruke, jer zamajac biznisa voli baš ovakve katastrofe. Osiguranja, reosiguranja, štete, nadoknade i treća smena da se dobro profitira. Bitno je da se okreće!

A osim ovoga, sedmica za nama ostaće zabeležena po prvim zvaničnim fotografijama i detaljima novog Mercedesa C Coupe. Jasno je, zona luksuza se spušta i do nekada najjeftinijih modela. Dugo već vremena C klasa vodi ljubav sa „Slonom“, što je konačno rezultiralo ovim prelepim C Coupe S-lončetom. Sve je tu na svom mestu i izgled i nastup i performanse a biće i cena. Smeo bih se kladiti neće biti mnogo niža od one koja je stojala na cenovniku S klase pre dvedesetak godina. Ako se neko pita, to se zove školski primer inflacije. Ili bolje rečeno legalno pljačkanje populacije kroz enormno povećanje vrednosti industrijskog proizvoda!

Da baš ne zadremamo pod klimom ovih dana doprineli su BMW koji najavljuje serijski M4 GTS. Čudo tehnike, uz gorivo guta i vodu. Fiat je takođe bio na visini zadatka! Najavio je 500 X (za Pericu najbolji Fiat ikada proizveden) u Abarth izdanju. Biće to opasno dobra „žiška“.

I na kraju, ozvaničeno je! Jaguar Land Rover „ispalio“ Poljake, i pismo o nameri gradnje fabrike koja će proizvoditi 300.000 Land Rovera i Jaguara potpisao sa Slovacima. Ne mogu se ne zapitati, ko nas to unakazio ovih decenija? Penjali smo se Stojadinom na Kilimadžaro u doba kada su oni znali praviti samo langoše i dobro pivo. Sada se mi hranimo u pekarama, pijemo pivo iz plastike a oni proizvode simbol luksuza i prestiža u automobilskoj industriji. Ne volim što se to tako okreće!

Sve ne znam jesam li sanjao pod uticajem Slovačkog Jaguara ili mi se u zbilji javio grad u Srbiji sa 400.000 azilanata. Vidim, Mađarima se osušila žica a donacije nam sa zapada pljušte u milijardama. Građevinska operativa u renesansi, Drobnjak asfaltira i poljske puteve po Vojvodini. Na obodu Sirija City sve industrijski dimnjaci i bar 4 velike fabrike automobila, škole, obdaništa i igrališta. Svi mirni i zadovoljni. Njima lepo kao u Nemačkoj, svetska kriza rešena a para k’o „blata“.

I najvažnije, drugi da rade a mi da uživamo kao kod Tita, jer čak ni u snu ne mogu videti drugačije.

Miodrag Piroški

Top Reviews

Video Widget

gallery