Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 13.11.2016.

997Pregleda

Balkanska tehnika efikasnog uništenja nakovnja

Restilizovani Golf kao mlaka voda, Ljig-Preljine, tehnički pregledi na tapetu, kako posluje automobilska branša u Srbiji

U doba kada im vreme nije, dominirali su motocikli. Doduše toplo ušuškani u milanske sajamske hale. Detaljnija analiza kaže da je industrija motocikla u velikom usponu. Osim standardne ponude modela, primetno je nastojanje da se tržištu ponudi mnogo uživanja na dva točka uz skromnije performanse. Opšte smanjenje zapremine agregata na 300 ccm je vrlo racionalan potez, jer se ova kategorija savršeno uklapa u uslove urbane upotrebe koja je dominantan način korištenja motocikla. Koliko se u tome otišlo daleko, svedoči i činjenica da je čak i jedan BMW popustio i poslao na tržite motor ovako skromne kategorije.

Veliki motocikli malih zapremina postaju hit. Dobro se uklapaju u gradska moto ćoškarenja većine „bajkera“

Kada smo već kod BMW onda je vredno pomena u ovom Retrovizoru i prezime Radulović koje već tri decenije neguje BMW marku kod nas. Rođendan su proslavili novom investicijom, modernim prodajnim salonom u Novom Sadu. Ono što ovaj jubilej čini većim je da posao preuzima već treća generacija pomenute porodice. Pravi Topalovići (u najboljem smislu) srpske automobilske industrije. Kamo sreće da je više takvih!

Konačno smo zavirili i u restilizovani Golf 7. Umesto vatre, mlaka voda uz sasvim skromne šminkerske izmene enterijera, infotejmenta i dizajna felni. Najvrednije od svega je najava novog 1.5 benzinca koji obećava.

Nekako uz pomen marke VW, misli nesvesno lutaju put dizel skandala u Americi. Sada već i sami Amerikanci priznaju da nešto sa njihovim normativima nije u redu. Zaskočili su Trampa da osujeti nove zakone a čovek ni u ovalni kabinet još nije ušao. Ne znam ima li ovo veze sa finansiranjem kampanje, ali sve mi tako izgleda.

Novih, super modernih četrdesetak kilometara puta Ljig-Preljine konačno je u upotrebi a sprema još puno kilometara auto puteva po Srbiji. Nadam se da će nešto tog asfalta i tunela uskoro stići i do tzv. „Fruškogorskog koridora“ ali i do fruškogorskih puteva koji imaju daleko veći potencijal od Potemkinovih sela na Staroj planini u koja su uložene milijarde. Sadašnje stanje saobraćajnicajedne turističke destinacije koja se nalazi uz najveći evropski koridor je velika sramota.

Inače, za narednu godinu zapljuskuju nas najave poskupljenja putarina, goriva, tehničkih pregleda. Može se reći, sve ima svoje opravdanje, a naročito poskupljenja. Ostaje da vidimo šta nas čeka po pitanju rešavanja transparentnosti tehničkih pregleda. Najosetljivija tačka na kojoj se sreću hiljade zaposlenih, korupcija, bezbednost i socijalna kategorija održanja mobilnosti nacije u koju nije zgodno čačkati.

I za kraj ostavljam naše veliko istraživanje automobilske branše koje sprovodimo zajednički sa revizorskom firmom LB-Rev. Namera nam je jasna. Formirati top listu uspešnosti automobilskih firmi u Srbiji i spoznati kome je ovde automobil majka, kome maćeha a kome sredstvo za muljanje daleko od očiju principala. Otvorili smo FCA Srbija i saznali manje više već poznato. Fiat je skupo plaćena ulaznica u visoko društvo koju imperativno moramo iskoristiti ili ispadosmo budale na nacionalnom nivou. Nastavljamo uvoznicima. Lista je dugačka, vrlo šarolika a kod nekih i sa skandaloznim pokazateljima. Opel, prvo pa muško! Čudo jedno kako već i same brojke odaju recepturu balkanske škole uništenja nakovnja. Kakvi su, Adam bi se u grobu okrenuo!

FCA Srbija je skupo plaćena ulaznica u visoko društvo

Miodrag Piroški

 

Top Reviews

Video Widget

gallery