Od Talismana do kišobrana
Ove sedmice smo se uverili da Lada više nije Lada, Opel Kadett je proslavio jubilej , Volvo regrutuje doživotne „pacijente“
Pakleno vruća sedmica, u kojoj nije samo dominirala vrućina i nesvakidašnji udes na Daytoni već i jedan vrlo značajan novitet. Pogađate, Renault je promocijom svoje prestižne limuzine Talismanprilično uzburkao javnost. Za razliku od ranijih sasvim neočekivanih i neuspešnih stilskih i funkcionalnih eksperimenata Renault je kod „srećkovića“ odigrao na sigurnu kartu. Sveden ali ubedljiv dizajn je ono što nakon dugo vremena nismo videli kod Renaulta. Već sam pogled na Talisman najavljuje vrlo uspešnu karijeru najvećeg Renaulta u kombinaciji sa standardno visokim kvalitetom i komforom koji ovoj limuzini neće nedostajati. Naravno poređenje sa Passatom nije izostalo. Nije loše porediti se sa najboljim, ali ovog puta i on je na nišanu.
Odmah nakon Renaulta, stigla je vest da su prvi ruski novinari obišli pogon u kojem se proizvodi nultna serija modela Lada Vesta. Jasno je već i od ranije da Lada više nije Lada. Vesta izgleda lepo, moderno ali ruku na srce već viđeno. Reklo bi se da je samo vrlo konkurentna (niska) cena može učiniti interesantnom u moru sličnih konfekcijskih bezdušnih modela.
A na drugoj strani životne skale udaljen „svemirsku godinu“ od Lade naziremo Volvo. Mora se priznati švedsko-kineski par se lepo dosetio da doživotnom garancijom na rad i delove obraduje buduće kupce. Na prvi pogled izvanredno uz napomenu da doživotna garancija podrazumeva i doživotno skidanje kože sa leđa u ovlaštenim servisima.
A nekada davno, znalo se, garancija traje 12 meseci. Kada je u pitanju Opel Kadett retki su je koristili jer se taj automobil jednostavno nije kvario. Danas slavi pola veka svog postojanja, sasvim dovoljno da nas podseti na epohu u kojoj se krenulo krupnim koracima napred. Taj korak je uhvatio i Bosch koji je baš nekako u to vreme Kadetta osmislio prvi elektronski kontrolisan automatski menjač! Ako, sada bar znamo ko nam je „uništio“ kvačilo, međubrzinu i sveo nas na puke upravljače i dodavače gasa.
U kontekstu navedene teze je i promocija novog robotizovanog menjača za maleni Smart koji nam je uz test Forda Focusa i Dacia Dokkera obogatio redakcijsku sedmicu.
Naravno, na kraju ove sedmične automobilske „balade“ skoro sve je palo u vodu, jer proste divljačke balkanske duše ne primaju se na dobro.
Onaj tužni premijerski kišobran kojim su ga štitili je originalni sinonim demokratije na našim prostorima. Krajnje je vreme da ga menjamo na globalnom balkanskom nivou sa Novakovim reketom, kada ga već imamo u dvorištu.