Glogov kolac
Umesto avgustovske monotonije, dramatična sedmica
Niko ne bi očekivao da se u sedmici preko koje se usporeni jul „prelomio“ u monotoni avgust, automobilsko tržište ali i domaća scena prilično zatalasaju.
Interesantnu priču je pokrenula Škoda, zvaničnom najavom novog modela Fabia, sa doduše još nezvaničnim fotografijama, tek da se veo mističnosti zadrži što duže. Zapravo, bolje da ga nisu ni skidali, jer urkos svom kvalitetu i dobrom glasu marke Škoda, njenim dizajnerima treba oduzeti ne samo programe i računare već i olovke.
Za razliku od Škode, BMW igra na sigurno, mudro popunjavajući tržišne praznine, pa makar to bilo i izmišljanjem novih kategorija. Ovog puta priča je usmerena na novi mali kupe terenac koji nosi oznaku X2. Minijatura već umanjenog X4 u odnosu na X6, potpuno jasno potvrđuju da se i premijum marke uveliko pripremaju na opšti „downsizing“ automobilske industrije. Ponuditi mnogo u malom! Nismo rekli jeftinom!
A da proizvođači itekako misle na budućnost, dovoljno govore dve vesti. Prva je da nemačka auto industrija nema nikakvu nameru da se priključi bilo kakvim političkim trvenjima pa ni sankcijama protiv Rusije. Jer ipak Rusija je to.
Druga udarna vest je da Fiat ulaskom brak sa Chryslerom zavržava sa „trikolori“ epohom, i da su oni sada pod imenom Fiat Chrysler Automobiles NV Holandska firma sa sedištem u Londonu.
Eto možda razloga zašto je američki institut za bezbednost (IIHS) na upravo objavljenom testu sigurnosti masakrirao naše čedo, Fiat 500L u sklopu sa još nekoliko modela, da fasada bude uspešnija. Em se proizvodi u mrskoj Srbiji, em sada po svemu sudeći ne plaćaju porez u Americi!
Na posletku svega, mi bi mogli opet izvući deblji kraj. Ukoliko vispreni Markione ne previje rane aktuelnog zabijanja „glogovog kolca“ u srce projekta Fiat-Amerika, možemo očekivati svašta. Najmanje nam trebaju problemi u Kragujevcu kao mogući krajnji epilog ove priče, jer Evropa nema potražnju Fiata 500L dovoljnu za profitabilnu proizvodnju.
Kada smo već kod Kragujevca, setih se godine u kojoj je Miša po zadatku Slobe bio glavni u Crvenoj Zastavi. Učinio je čuda! Fabrika pukla totalno a jedna marketinška agencija dostigla Zenit pa se obogatila potpuno. Srećom sve na račun hiper-inflacije! Očigledno od tajkunskih biznisa više nema ništa. A ruski i kineski krediti za rekonstrukciju naših pruga, predstavljaju tako sladak „menadžerski“ zalogaj!
Strah me da nakon takvog menadžerisanja, po ugledu na prethodno ne ostanemo na „Šarganskoj osmici“!