867
Sirotinjska posla
Restilizovani BMW serije 3, Audi RS3, Golf R400, reciklaža i auto škole
Sedmica u kojoj su dominirali novi performantni modeli je iza nas. Otvorio je BMW najavom promocije restilizovane serije 3. Doduše prostom oku jedva vidljive izmene spoljašnjosti nisu adekvatne najavljenoj modernizaciji popularnog Bavarca. U skladu sa trendom najava, prijavio se i Audi. Njihov konkurent novoj BMW „trojci“ je na putu i stiže pod oznakom RS3. Ljuta mašina baš! Razljutila je sestrinski VW koji i za takvu trku ima kandidata. Golf R400!
Sve u svemu u tri modela C segmenta ukupno 1000 konjskih snaga kao dokaz da luksuz i neverovatna snaga u malom pakovanju imaju uvek svoje pacijente.
Poredeći ovaj vatromet sa nekim ranijim vremenima, prosto je nemoguće da se ne zapitamo, koliko su to današnji konji slabiji od onih koji su veselo brektali pod haubama pre tridesetak godina. Tada gotovo nedodirljivi pojam 100 KS beše rezervisan samo za odlikaše! Primera radi, Golf GTI je sa 110 KS stizao do stotke za 8 sekundi. Po prostoj logici ovaj njegov raspojasani naslednik R400 morao biti bar duplo startniji nego što jeste, kada već košta toliko a i više troši goriva od svog atmosferskog pradede. Žao mi ga je. Slavu GTI nikada neće postići, da se ne zavaravamo pa sve i da ima hiljadu konja. Druga su ovo vremena!
Koliko se automobilska industrija dovija da na razne načine stekne nove kupce, toliko se zaduženi za bezbednost trude da im podseku krila. Bar kada je jurcanje u pitanju. Zarad povećanja bezbednosti svih aktera, od 2018. godine više neće biti novih automobila bez S.O.S. tastera za uzbunjivanje u slučaju nezgode! Odlična spravica za bezbedbost ali i za kumove Đuru i Iliju da bez problema prate kretanje „neprijatelja“. Veliki brat stiže na mala vrata. Srećom, već znam gde to neće funkcionisati do 2028., pa me nije ni briga za njihovo špijanje na najvišem nivou.
I tako dok se bogati zanimaju svojim jadima i unapređuju sisteme, kod nas se može reći da je protekla jedna interesantna sedmica. Ako izuzmemo televizijski „transfer blama“ koji nam priređuju političari, može se reći da ona i nije bila tako negativna. Za početak da pohvalimo FCA (u narodu poznatiji kao Fiat) na akciji popusta pri kupovini novog automobila uz dokaz o reciklaži starog vozila! Lepa priča
Još jedna lepa „štorija“ stiže iz Vrele Gume „kuhinje“. Obeležili smo jubilej 800 proizvedenih TV emisija u našoj produkciji. Zapravo nisam baš ni 100% siguran da li se to u Srbiji registruje kao jubilej ili dijagnoza? Ljubav je sigurno! Jer da otkrijem tajnu, naš ukupan godišnji prihod koji skrpimo za produkciju svega što gledate i čitate, manji je od budžeta jedne Top Gear emisije. Toliko o sudbini dobrih malih medija u Srbiji na dan Slobode medija u svetu!
Ali ta naša „sirotinjska posla“ nisu ove sedmice ostala usamljena. Uduženje Auto Škola Srbije je pobedilo sistem i skrenulo pažnju na veliki problem. Uspeli su opet, da po ko zna koji put banalizuju obuku vozača! Sada sam potpuno siguran da se kod njih nalazi koren smrti! Naravno, nisu oni uzrok već samo posledica. Bez para i organizacije ništa ne funkcioniše, pa pozivam državu da pomogne! Investirajte od tog suficita u budžetu (kojim se hvališete) za nove poligone, kabinete i opremu. Ustupite ih profesionalcima i pooštrite kriterijume učenja i obuke! Ko bude varao neka ide u zatvor.
To će biti dobitna kombinacija koja košta manje od prosečne naduvane bilbord kampanje. Jer ako školovanju vozača ne pomogne država niko neće. U protivnom znamo šta nas čeka. Sirotinja plaća duplo!
Miodrag Piroški
ostavite komentar