AktuelnoVesti

Redni turbo „šestak“ zamenjuje Hemi V8 u Dodge Challengeru?

1.43KPregleda

Oktobra 2021., pojavile su se glasine da bi Stellantis mogao da radi na novom rednom šestocilindrašu, radne zapremine 2,9 litara, prilagođenom za globalno tržište.

 

Sada je pristigao novi izveštaj, u kojem se tvrdi da bi pojačana verzija dotičnog motora mogla da se nađe ispod haube nove generacije Dodge Challengera, vozila „misteriozne“ budućnosti, baš kao što je „misteriozna“ i nova mašina.

 

Za sada, sve se svodi na glasine, tako da i ovu vest treba uzeti s rezervom. Po anonimnim izvorima, Stellantis će lansirati novi GME T6 motor, redni šestocilindraš, koji će poslužiti kao zamena za 5.7 Hemi V8 u sledećoj iteraciji Challengera. Zapravo, u izveštaju se kaže da će Challenger biti prvi automobil koji će dobiti novi motor. Ako se zaista radi o zameni za Hemi, to znači da će isporučivati između 350 i 400 ks. Primera radi, aktuelni 5,7-litarski V8 raspolaže s 375 ks u Challengeru R/T.

 

Budući da šestocilindarska jedinica ima zapreminu od 3,0 litra, sigurno je da će biti „pojačana“ turbopunjačem, što neminovno dovodi do poređenja s BMW-ovim rednim „šestakom“, koji isporučuje do 510 konja. Ako je ovo budući Challengerov motor, ne bi bilo neobično da budemo svedoci varijacija od „civilizovanog“ do „divljeg“. Mnogi će možda pomisliti da je „bogohuljenje“ staviti redni šestocilindarski motor u Challenger, ali Chrysler je svojevremeno konstruisao Hemi I6, koji je postigao veliki uspeh u Valiant Chargeru za australijsko tržište. Najsnažnije verzije tog „muscle car“ klasika su danas prilično cenjene i vredne.

 

Ipak, Dodge se nije oglasio s bilo kakvim zvaničnim informacijama, tako da je još uvek sve u domenu spekulacija.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery