AktuelnoPredstavljamo

Prvi BMW M5 CS u istoriji je pred nama!

9.71KPregleda

Kada je BMW prvobitno razvio M5 sredinom osamdesetih godina prošlog veka, cilj je bio jednostavan: implementirati motor izveden iz auto-moto sporta u porodičnu limuzinu i kreirati najbolju svestranu vozačku mašinu na svetu

 

U to vreme, to je E28 M5 upravo i bio. Bio je brži od Porschea 911 a mogao je da ugosti pet putnika. Dakle, pružao je komfornu vožnju, s kraljevskim enterijerom, ali u isto vreme sposoban da dominira „autobanom“.

 

 

Tokom godina, performanse su se poboljšavale ali se cilj nije menjao. To je taj „dvostruki karakter“ automobila koji je u isto vreme bio performantan i luksuzan. Međutim, šta bi bilo da su Bavarci odlučili da primene nešto drugačiju formulu? Šta bi bilo da je BMW odlučio da bi bilo zabavnije da porodici pruži uzbuđenje na trkačkoj stazi umesto na auto-putu? Šta bi bilo da je iznedren BMW M5 CS?

 

 

Konačno, dobili smo ga – prvi BMW M5 CS u istoriji je pred nama, verovatno najuzbudljiviji „M“ model razvijen nakon dužeg vremena. Najbolji deo čitave priče je da je tek za nijansu snažniji od M5 Competitiona na kojem je baziran.

 

 

Blago osveženje V8 motora

 

M5 CS ispod haube poseduje isti 4,4-litarski twin-turbo V8 kao i svaki drugi M5, sem što je „nabildovan“ na 635 ks, dok maksimalni obrtni moment iznosi 750 Nm. Vreme potrebno za sprint do 100 km/h skratilo se na 3,0 sekunde, dok je za ubrzanje do 200 km/h potrebno 10,4 sekunde. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 305 km/h.

 

 

Ostatak pogonskog sklopa je isti kao kod ostalih M5 primeraka. Osmostepeni ZF-ov automatik je i dalje u igri, baš kao i xDrive pogon. U prevodu, to znači da se poboljšanje performansi može zahvaliti „dijeti“ koju je CS prošao, kao i boljem prijanjanju, pored neznatnog prirasta u snazi.

 

 

Standardni BMW M5 je prilično masivno vozilo, tako da bi zaslužio „CS“ sufiks, M divizija je morala da ga stavi na ozbiljnu dijetu, koja se prvenstveno odnosi na „konzumiranje“ plastike ojačane ugljeničnim vlaknima (CFRP). Baš kao i u slučaju manjeg M2 CS rođaka, M5 CS je dobio krov, haubu, zadnji spojler, prednji spliter, zadnji difuzor  i obloge spoljnih retrovizora od ovog materijala, što je u prevodu donelo „deficit“ od 70 kilograma za model s evropskim, odnosno 104 kilograma za primerak s američkim specifikacijama.

 

 

Ta „karbonska dijeta“ u kombinaciji s lakim kadicama, sličnim onima koje možemo pronaći u novom M3 Competitionu i lakim kovanim točkovima, dodatno je smanjila masu vozila. Oduzelo se donekle i na zvučnoj izolaciji, a nema ni trećeg sedišta pozadi, što pozdravljamo (s rukama podignutim uvis).

 

 

Impresivan enterijer

 

U zadnjem delu kabinskog prostora BMW-a M5 CS, pronalazimo dva laka sedišta u vidu kadica, poput onih u Aston Martin Rapideu. Slična su prednjim kadicama, s tim što su naslonjena na zadnju pregradu. Dakle, kada krenete na Nirburgring, možete povesti drugare ili članove porodice kojima „benzin teče u žilama“.

 

 

Jasno je da enterijer M5 CS izgleda atraktivnije u odnosu na standardni automobil. Volan je u potpunosti presvučen alkantarom, s „nišanom“ na vrhu, baš kao i kod M2 CS. Sedišta izgledaju fantastično, a ona pozadi možda predstavljaju najbolji potez BMW-a kada je o kabinskom prostoru reč. Tu su čak i i „Nürburgring“ otisci na naslonima za glavu, što sugeriše za šta je ovaj automobil zapravo namenjen.

 

 

Dakle, nemojte misliti da je BMW M5 CS tek marketinška egzibicija nemačke marke, specijalna edicija kreirana da privuče  influensere sa društvenih mreža koji su se „na brzaka“ obogatili i pruži im soluciju na šta da potroše deo lako zarađenog novca. M divizija je ozbiljno pristupila kreiranju ovog automobila, što dokazuje i ono što se nalazi ispod „lima“.

 

Dodatne modifikacije

 

Opruge su deset odsto kruće, dok je klirens kraći za 5 milimetara. Prednji negativni nagib točkova je povećan, a tu je i čvršći zadnji horizontalni stabilizator. Čak su i nosači motora krući, za gotovo 320 N/mm. BMW M divizija je takođe modifikovala dinamičku kontrolu amortizera, koji funkcionišu u sinergiji s krućim oprugama i šasijom. Kada obratimo pažnju na ono što je BMW Motorsport uradio sa šasijom M3 CS-a, očekujemo istu magiju i u slučaju „petice“.

 

 

„Zlatno-bronzani“ naplaci od 20 cola dimenzija 285/36 nazad i 275/35 napred, „obuveni“ su u opcione Pirelli P Zero Corsa gume (bez dodatne naplate). Reč je o jednim od najagresivnijih serijskih pneumatika koje se mogu priuštiti trenutno. Standardne performantne gume su takođe dostupne, ali za one koji planiraju da izlaze na trkačku stazu, preporuka su svakako Corsa jedinice.

 

 

Kao i obično, tu je čitav niz vozačkih postavki, koje čoveku za volanom omogućuju da podešava motor, menjač, upravljanje, ogibljenje, integralni pogon, pa čak i kočnice. Skoro pa previše, rekao bi neko. Međutim, da bi pojednostavio stvari, BMW je na volan instalirao sada već čuvene „M1“ i „M2“ programabilne dugmiće za unapred podešene postavke. To znači da vozači mogu da memorišu dva različita podešavanja, koja mogu da aktiviraju jednostavnim pritiskom na dugme.

 

 

Simplifikacija ide dalje: tu je „M Mode“ dugme putem kojeg mogu da se biraju tri režima: „ROAD“, „SPORT“ i „TRACK“. Pritiskom na „M Mode“ dugmiće bira se između „ROAD“ i „SPORT“ postavki, dok je „TRACK“ dostupan produženim pritiskom na dugme.

 

U „ROAD“ režimu, sve je postavljeno u cilju prijatnog krstarenja. Sve bezbednosne postavke su uključene, xDrive je u „najpitomijem izdanju“, a sve informacije su prikazane na ekranima. Dalje podešavanje je dostupno putem menija i prethodno spomenutih „M“ dugmića.

 

 

„SPORT“ režim vozačima omogućava da isključe sve bezbednosne sisteme, angažuju MDM (M Dynamic Mode) za kontrolu prijanjanja i prebacuje panel instrumentacije i „head-up“ diplej na „M View“. Šta to znači? Vozač dobija uvid u pojednostavljene pokazivače, kao i informacije u vezi s mehanizacijom, poput temperature rashladne tečnosti, pritiska u gumama i g silama.

 

 

Ipak, „TRACK“ režim je ono što je najinteresantnije. Naime, u ovoj postavci su svi sistemi asistencije isključeni, zvučnici i iDrive ekran su privremeno van pogona, a „head-up“ displej prikazuje pojednostavljene informacije, tako da vozač može da se fokusira na asfalt pred njim. Ovo je sistem koji je uobičajen u McLarenima ili Porsche GT automobilima, ali svakako ne i u jednom M5, mada je bez dileme krajnje primamljiv.

 

Jedan od najatraktivnijih BMW-a

 

Ono što takođe indikativno je da smo došli dovde a da nismo diskutovali o izgledu novog BMW-a M5 CS. Ako se pitate šta je razlog, on je jednostavan – M5 CS izgleda sjajno. Standardni F90 M5 se malo popravio s restilizacijom, ali i dalje je pomalo „dosadne“ pojave, što je „nasledio“ od aktuelne generacije „petice“, koja je prosto konzervativnog izgleda od kojeg ne može da pobegne.

 

 

Međutim, CS je oplemenjen na svakom planu i izgleda mnogo „opasnije“. Nova hauba od plastike ojačane ugljeničnim vlaknima, pored toga što je lagana, izgleda agresivno, s velikim ispupčenjem, parom otvora za ventilaciju i ispupčenjima. Tu su i bronzani akcenti na masci hladnjaka u skladu s točkovima, aero paket od CFRP-a, zadnji spojler od istog materijala, kao i zadnji difuzor. Tu su čak i žuti detalji na prednjim farovima koji ovom automobilu daju poseban karakter.

 

Samo tri boje karoserije su dostupne. Standardna je „Brands Hatch“ siva metalik, uz dve opcione: „Frozen Brands Hatch“ siva i „Frozen Deep Green“ metalik (suvišno je reći da nam je potonja favorit). Enterijer dolazi u jednoj kolor šemi – crna s crvenim akcentima. Oni koji žele kočne čeljusti obojene u „zlatno“ umesto u crveno, moraju da izdvoje dodatni novac.

 

Tehničke izmene

 

BMW M5 CS je krajnje neobičan model. Transformacija visokoperformantne, luksuzne porodične limuzine u automobil za trkačku stazu, s uklonjenim dobrim delom zvučne izolacije, krućim oslanjanjem, tvrđim sedištima, čini se kao ludost. Međutim, upravo ta „ludost“ mu je i najveći adut.

 

 

Ništa u vezi s M5 CS nema neke posebne logike, zbog čega nam je ovo daleko najomiljenija „petica“. BMW, pa i M divizija, već dosta dugo obraćaju pažnju na „smisao“, „poslovni model“, „tržišnu prognozu“, „mogućnost profita“ i slično, što naravno pomalo nervira istinske „bimerofile“. Međutim, sada je na scenu stupio M5 CS koji dokazuje da u BMW-u još uvek imaju dovoljno smelosti, hrabrosti, pa na kraju krajeva i ljubavi prema automobilima, da bi iznedrili ovakvu kreaciju, za koju jedva čekamo da se nađe na Nirburgringu i pokaže šta zna.

 

 

BMW M5 CS će biti ograničen na samo jednu modelnu godinu, 2022. Inače, zvanično je potvrđeno da je model za evropsko tržište 70 kilograma lakši u poređenju s M5 Competition, dok američki raspolaže manjom masom od 230 funti (104 kilograma). Koliki će biti broj proizvedenih jedinica, još uvek nije poznato. Na tržište stupa u proleće s početnom cenom od 180.400 evra.

 

Vrele Gume

Pavle Barta

 

Top Reviews

Video Widget

gallery