AktuelnoOnline plusVesti

Propast najveće švedske fabrike litijum-jonskih baterija

11.7KPregleda

Milijarde evra gubitaka i 1.600 radnika pred otkazom. BMW kumovao propasti!

 

 

Northvolt, fabrika za proizvodnju najzelenijih automobilskih baterija, ponos Švedske „zelene agende“, pre par dana je i zvanično potvrdila da nije u mogućnosti da plaća račune i da se nalazi na pragu bankrota.

 

 

Slaba potražnja litijum-jonskih baterija za automobilsku industriju, Kina koja pokazuje neverovatnu fleksibilnost i moć u ovoj oblasti i BMW koji je upravo otkazao ugovor težak 2,5 milijardi dolara zakucali su prvi ekser u kovčeg švedskog baterijskog čeda.

 

 

Od svog osnivanja 2016. godine Northwolt je propagirao da je njihova „najzelenija baterija na svetu“ nema alternativu u automobilskoj industriji. Super brzi uspon Northvolta privukao je milijarde dolara investicija i porudžbina od najvećih svetskih automobilskih kompanija, uključujući VW, BMW i Volvo.

 

 

 

 

Notrhwolt je bio i lepa politička priča tih godina, ne samo da je trebalo da bude vodeći projekat švedske „zelene industrijske revolucije“, već je pozdravljen kao velika nada Evrope protiv zavisnosti od nafte i uvezenih baterija iz Kine.

 

Evropsko tržište električnih automobila je puklo kao mehur od sapunice, litijum-jonski entuzijazam danas na primeru Švedske izgleda kao fantazija

 

 

Kakva je situacija potvrđuje i podatak da je u junu ove godine, BMW je otkazao ugovor od 2,5 milijardi dolara sa Northvoltom. A prošle nedelje, usred rastuće krize novčanog toka, proizvođač baterija je objavio da otpušta 1.600 radnika i obustavlja proširenje svoje fabrike Northvolt Ett u Skelleftea.

 

 

 

 

Švedska vlada je pod oznakom hitno odbacila da bude spas za Northvolt, ali sudbina kompanije preti da bude politički problem za Švedsku i EU.

 

 

Ministar energetike i industrije, bogate Švedske, Eba Buš, rekao je da švedska vlada „aktivno radi“ kako bi pomogla Northvoltu da nastavi sa radom i da pomno prati razvoj događaja, ali da ne bi bilo prikladno da se država uključi sa zajmovima poreskih obveznika ili kao partner.

 

 

 

Oremijer Ulf Kristersson rekao je da vlada pomaže u pronalaženju novih sponzora i modela vlasništva, o čemu je rekao da su razgovarali sa Nemačkom, koja je takođe isključila finansijski spas za ovu kompaniju smeštenu u polarnim krugu.

 

Northvolt trenutno ima više od 60 milijardi kruna (oko 5 milijardi dolara) duga dobavljačima, pravi ogromne gubitke svakodnevno i ne može da poveća proizvodnju“, rekao je Kristijan Sandstrem, vanredni profesor i kolumnista poslovnog lista Affarsvarlden. „Svaka nova sredstva će u ovom trenutku ići samo kreditorima. Jedini način da se ovo reši je bankrot.

 

 

Očigledno, loša koncepcija i prebrz ulazak u nepoznato polje elektrifikacije automobilske industrije uzima svoj danak. Čak ni čuveni švedski standard ovaj litijum-jonski eksperiment izdržati ne može.

Pametnom dovoljno!

 

BONUS: Kako su Miodrag i Lidija prvi provalili besmislenu EV fantaziju

 

 

Izvor: The Gardian

Foto: Northwolt 
Tekst: Lidija Piroški

 

3 Komentara

  1. Kineski proizvođači ne propadaju već rastu i napreduju. Pametnom dovoljno ! (ps. Kad već pomenute šta je pametnom dovoljno. Znači postoji i način za uspeh.)

  2. Očekivano alavi kapital je preterao a električna epizoda nije trajala ni 10 godina!Staviš jednu bateriju jedan el. motor jednu pločicu sa senzorima i tražiš za to 50-60 hiljada evra!Suludo!zato tržište neće da popuši!Velike auto kompanije bezobzira na to neka razmisle o individualnom prevozu nadalje!Dolazi revolucija u ponašanju tržišta!

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery