Hyundai Kona Electric uživa veliku popularnost u Evropi jer je jedna u četiri prodate Kone s čisto električnim pogonom.
Electric je jedna od ukupno pet varijacija modela Kona, uključujući Hybrid, Electric i tri modela s motorima s unutrašnjim sagorevanjem (u koja se ubraja i Kona N). Do danas je u svetu prodato više od 142.000 primeraka s električnim pogonom, uključujući više od 100.000 jedinica u Evropi od lansiranja 2018.
KONA Electric: prvi potpuno električni supkompaktni SUV u Evropi
Predstavljanjem Kone Electric 2018. godine, Hyundai je postao prvi proizvođač automobila koji je spojio dva najnovija industrijska trenda na evropskom tržištu: potpuno električni pogon i supkompaktni SUV.
Dolazi s izborom od dva električna pogonska sklopa: verzije dugog dometa s baterijom od 64 kWh i autonomijom od 484 kilometra ili verzije standardnog dometa s baterijom od 39,2 kWh i autonomijom vožnje od 305 kilometara. Dokumentovano je da je vozilo u gradskom režimu vožnje prešlo 790 kilometara s jednim punjenjem. Štaviše, Kona Electric je postavila rekord u dometu od 1.026 kilometara na nemačkoj trkačkoj stazi Lausitzring.
Radi se o sjajnom automobilu za kupce koji traže udobnost terenaca, ali bez emisije štetnih gasova. Godine 2020. KONA Electric postaje drugi Hyundaijev model koji je dobio Green NCAP rejting s pet zvezdica, nakon IONIQ Electrica 2019. A ranije ove godine, britanski Autocar je Konu Electric svrstao među najbolje porodične električne automobile.
U martu 2020. Hyundai je počeo proizvodnju modela Kona Electric u svom evropskom proizvodnom pogonu, Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). Ovo je dodatak glavnom proizvodnom pogonu kompanije u Ulsanu u Južnoj Koreji. Nekoliko prednosti evropske proizvodnje uključuju stalno snabdevanje nekih od najpopularnijih tržišta, kraće rokove isporuke i ekološki prihvatljivu proizvodnju u budućnosti. U skladu s Hyundaijevom posvećenošću postizanju nulte emisije ugljenika do 2045. godine, strategijom koja je nedavno objavljena na ovogodišnjoj IAA, HMMC (Hyundai Motor Manufacturing Czech) će postati prva fabrika kompanije koja će preći na potpuno obnovljivu energiju 2022. godine.
DAN Europe Sustainable Tour dokazuje da vožnja EV-a više nije zanemarljiva u Evropi
Osmog juna, Svetskog dana okeana, neprofitna mreža upozorenja ronilaca (DAN) za bezbednost ronjenja krenula je na evropsku turneju o održivosti, a ambasadori ekologije Alana Alvarez i Manuel Bustelo putovali su u vozilu KONA Electric. Svrha turneje je promovisanje održivog načina života i prakse koje će štititi evropske okeane i vodene puteve. Ambasadori su želeli da njihov izbor vozila odražava ove vrednosti, zbog čega su izabrali električno vozilo na baterije u potpunosti bez emisije ugljenika.
Do sada su prešli pola svog putovanja, počevši od sedišta DAN Europe u Italiji i stigavši do Norveškog rta. Poboljšan domet i proširenje infrastrukture za punjenje znače da vozači BEV-a više nisu ometani dugim zaustavljanjima pri punjenju, što električna vozila čini dobrim izborom čak i za duža putovanja. Prema WLTP-u, domet Kone Electric od 64 kWh kojim upravljaju članovi DAN Europe ima domet od 484 kilometra.
„KONA Electric je pravo vozilo za ovo putovanje. Bio nam je potreban siguran, pouzdan i veoma efikasan automobil. Štaviše, kada smo tražili električno vozilo za naše putovanje, otkrili smo da Hyundai Motor deli našu viziju održive budućnosti i zaštite životne sredine. Vizija Hyundai Motor a savršeno se uklapa u svrhu naše misije “, kaže ambasador DAN Europe Manuel Bustelo.
„Rast temperature okeana i zakiseljavanje povezani su sa emisijom CO2. Krenuli smo da pokažemo da je obilazak Evrope električnim vozilom apsolutno moguć. Sa poboljšanim dometom i poboljšanom infrastrukturom za punjenje, bili smo sigurni da ćemo našu misiju uspešno obaviti u Kona EV. Već smo prešli 15.000 km, a pred nama su još tri meseca srećne vožnje “, dodaje ambasadorka DAN -a za Evropu Alana Alvarez.
Kupovina baterijskih električnih vozila sve je izraženiji trend u Evropi
Popularnost modela Kona Electric u skladu je sa širim trendovima. Potražnja za baterijski pogonjenim vozilima (BEV) u Evropi stalno raste. Broj novih registracija električnih automobila udvostručio se 2020. u poređenju sa 2019., prema Evropskom izveštaju o električnim automobilima (jun 2021.). U stvari, 355.000 novih BEV registrovano je u Evropi u samo prvih pet meseci 2021. godine – više nego što je registrovano tokom cele kalendarske 2019. godine. Kako proizvođači proširuju svoju ponudu kako bi ispunili ciljeve CO2, očekuje se da će BEV tržište u Evropi dostići milion prodatih modela do kraja 2021.
Potvrđujući i ovaj trend, Pregled prodaje električnih vozila izveštava da je tržište BEV-a u evropskom regionu poraslo za 147% na godišnjem nivou u prvoj polovini 2021. godine, sa ukupno prodatih 336.000 jedinica.
Osim toga, posedovanje BEV-a lakše je i praktičnije nego ikad, a više zemalja širom Evrope podstiče kupovinu lokalnih vozila bez emisija CO2 kroz izdašne subvencije, a broj stanica za punjenje električnih vozila u Evropi raste svake godine. Prepoznajući važnost infrastrukture za punjenje u podsticanju usvajanja BEV tehnologije, Hyundai Motor grupa je prošle godine postala deoničar u Ionityju, vodećoj mreži stanica za punjenje velike snage u Evropi. Budući da je zabrinutost zbog vremena punjenja neki od najvećih faktora koji sprečavaju kupce da kupe električno vozilo, izgradnja guste mreže stanica za brzo punjenje širom Evrope očekuje se da će podstaći porast usvajanja BEV-a.
Ionity je takođe jedan od partnera DAN Europe Sustainable Tour.
Prodaja Kone Electric nije ravnomerno raspoređena među svim evropskim zemljama, već je koncentrisana u nekoliko zemalja koje odlučuju da daju prednost elektromobilnosti. Na primer, u Nemačkoj, koja predstavlja 10,7 % udela BEV tržišta u Evropi, registruje se rekordan broj BEV. U 2020. godini registrovano je približno 194.000 putničkih automobila sa električnim pogonom – više nego ikada ranije, i to tri puta više nego prethodne godine. U poređenju sa istim periodom 2020. godine, ova godina je započela značajnim povećanjem registracija električnih automobila.
Takođe u Nemačkoj, Kona Electric je najpopularniji član ove modelne linije. Više od polovine svih kupaca Kone u Nemačkoj poseduje model s čisto električnim pogonom.
Hyundai Motor će za četiri godine predstaviti 12 novih BEV-a
Kona Electric nije jedini BEV u Hyundaijevoj ponudi. Ranije ove godine, kompanija je lansirala Ioniq 5, revolucionarni, potpuno električni CUV i prvi model u novom Ioniq brendu. Prethodni Hyundai Ioniq, koji je lansiran 2016. godine, bio je prvi automobil koji je bio dostupan s izborom uk vidu tri elektrifikovana pogonska sklopa: hibridni, plug-in hibridni i električni.
Počevši od Ioniq 5, Hyundai planira da uvede 12 novih BEV-a do 2025. Kompanija takođe ima za cilj da proda 560.000 električnih automobila godišnje do 2025. Hyundai Motor grupa, koja uključuje Kiju i Genesis, ponudiće ukupno 23 modela u BEV segmentu do 2025. godine i planira da plasira milion jedinica godišnje na globalnom tržištu. Kompanija će u potpunosti elektrificirati svoju celu liniju u Evropi do 2035. godine, a celu svoju postavku globalno do 2040. Takođe, do 2040. godine Hyundai ima za cilj da dostigne osam do deset odsto globalnog tržišta električnih vozila.
Hyundai