Online plus

Opel Mokka

2.12KPregleda

Momentum

GM je početkom godine, na salonu u Detroitu predstavio Buick Encore, model koji je rebrendirani Opel za tržište SAD dok je na Ženevskom salonu predstavio Opelovog predstavnika u subkompaktnom SUV segmentu pod nazivom Mokka. Stepenik manji od Antare, nastao je na komercijalnom talasu lansiranja uspešnih modela unutar Opel brenda.


Kako u Opelu kažu, ime Mokka treba da asocira na vozilo koje je „bogato po karakteru i puno energije“, odnosno malo po dimenzijama a veliko po stavu. Mi bismo samo dodali da ne izgleda loše i da dosta liči na Corsu, koja je doduše već malo u godinama i očekuje smenu generacija. Opel je inače prvi od nemačkih proizvođača koji je lansirao SUV vozilo u novom brzorastućem segmentu subkompaktnih terenaca. S obzirom da se Opel još uvek bori sa profitabilnošću i nedovoljno iskorišćenim kapacitetima, očekuje se da ovaj model popuni prazninu, kako u ponudi, tako i u proizvodnim pogonima.

Iz većih u manje
Nova Opel Mokka već u startu će nastupiti agresivno i tržištu ponuditi sve ono što možete pronaći u dosta većim modelima. Opel se baš potrudio po ovom pitanju i nije štedeo kada je reč o naprednoj opremi. Od elektronskih pomagala u vožnji su tu ESP, Traction Control, Hill Start Assist, Hill Descent Control, Driver Assistance System u sklopu kojeg su zadnja kamera za vožnju unazad i napredna kamera u prednjem delu vozila koja prepoznaje saobraćajne znakove, stanje na putevima, obaveštava o napuštanju kolovozne trake i dr. Do koje mere se išlo sa tom tehnologijom je i podatak da pored EU i van EU znakova, sistem prepoznaje LED svetlosne znakove i specifične pravougaone znakove. U sistem su integrisani i parking senzori napred i pozadi.

Kako je Mokka namenjena i onim aktivnim vozačima, koji boravak u prirodi vole da provedu vozeći bicikl, Opel, kao jedini proizvođač koji nudi jedan takav sistem, će ponuditi svoj Flex-Fix sistem nosača za do 3 bicikla. Kada se ne koristi, Fkex-Fix je uredno spakovan u dno zadnjeg branika zajedno sa integrisanom kukom, te postaje potpuno neprimetan.

Još jedna tehnološki napredna novina na Opelovom SUVu je AFL+ sistem adaptivnih bi-xenon svetala treće generacije koja se automatski podešavaju uslovima puta i time sprečavajući zaslepljivanje vozila koje dolaze u susret dok ujedno pružaju odličnu osvetljenost puta.

Zrno
Spoljašnji izgled nove Mokke je u velikoj meri preuzeo elemente sa nove Astre mada oblikom ipak dosta podseća na već vremešnu Corsu. Kratak poklopac motora i kabina pomerena dosta ka napred je ono što se na prvi pogled primeti. Uz prednja svetla povećih dimenzija ispod kojih su svetla za maglu, i maske hladnjaka koja je evoluirala prateći aktuelni dizajn, donji delovi branika, vrata kao i delovi oko točkova su oivičeni zaštitnim plastičnim umecima kako bi se u terenskoj vožnji iole sačuvala karoserija od nepoželjnih kontakata, dok su delovi ispod motora i zadnjeg branika zaštićeni metalnom oplatom. Trag točkova od 1540 mm i ogromne 18 inčne aluminijumske felne su tu da obezbede sigurnu vodljivost prilikom naleta avanturizma, dok pogon na 4 točka obezbeđuje adekvatnu trakciju. Kada nema potrebe u funkciji je samo prednji pogon. Ukoliko elektronika zabeleži proklizavanje jednog od pogonskih točkova, automatski se uključuje i zadnja osovina do maksimalnog odnosa 50-50, kako bi pritekla u pomoć. U ponudi će biti i verzija sa samo prednjim pogonom ali kako AWD sistem teži samo 65 kg, većeg uticaja na potrošnju ne bi trebalo da bude i ako se odabere ta opcija.

Kada već planirate posetu prirodi, sa sobom možete povesti još 4 putnika gde će svaki imati nezavisno sedište, dok će oni na prednjim imati tu čast da sede na ergonomskim sedištima koje je odobrila nemačka AGR zdravstvena organizacija. Ispunjeni su izuzetno visoki zahtevi po pitanju oblika naslona koji mora da prati prirodnu zakrivljenost kičmenog stuba pa sve do samog podešavanja podrški sedenju. Zadnja klupa ima opciju obaranja u odnosu 60/40 kako bi se prtljažnik sa već ogromnih 533 litre uvećao na fantastičnih 1372 litre! Sa dimenzijama od samo 4,28×1,77×1,65 m uz međosovinsko rastojanje od 2,55 m, ovaj rezultat je vredan pažnje. Samo da podsetimo da dosta veći BMW X1 i Audi Q3, za koje Opel navodi da će biti glavni konkurenti Mokki, u šta sumnjamo jer bi pre rekli da će to biti Nissan Qashqai i Škoda Yeti, imaju zapremine prtljažnika od 480/460 litara do 1350/1365 litara. Uz to, Opel sa ponosom navodi da je u kabini na raspolaganju ukupno 19 raznih ostava za sitnice dok je sam dizajn unutrašnjosti dalja razrada teme primenjena u estetski veoma uspeloj Astri.

Paketi opreme će počinjati sa baznim Essentia, zatim Enjoy paketom koji uključuje aluminijumske felne od 18 inča, manuelnu klimu, CD radio sa Bluetooth konekcijom dok će u Cosmo paketu biti u ponudi aluminijumske felne od čak 19 inča, parking senzori napred i nazad, dvozonska automatska klima i kožna unutrašnjost. Hromirane ručke na vratima uz pojedine elemente na karoseriji, takođe, u hromu i aluminijumske felne u tamnijem finišu će doneti dodatnu dozu luksuza.

Precizno odmerena motorizacija
Prateći aktuelni downsizing, u Opelu navode da se u Mokku neće ugrađivati veći motor od potvrđenog CDTi dizela od 1,7 litara koji dolazi sa 130 KS i 300 Nm obrtnog momenta. U ponudi će biti još 2 benzinska motora, bazni 1,6 litarski atmosferski snage 115 „konja“ i 1.4 turbo sa 140 KS i 200 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Od samog početka će se uparivati sa automatskim i manuelnim menjačima sa 6 stepeni prenosa uz Start/Stop funkciju koja će pomoći da se dodatno smanji emisija CO₂.

Oblika poput zrna kafe po kojem je i dobio ime, Opel Mokka će se na tržištu pojaviti krajem 2012. godine kao model za 2013. godinu i deliće platformu sa Vauxhallom (za tržišta sa volanom na desnoj strani), Buickom (Encore) i budućim Chevroletovim modelom koji će biti proizvođeni u GM-ovoj fabrici u Južnoj Koreji, namenjeni ne evropskom tržištu.

Top Reviews

Video Widget

gallery