Online plus

Oldtajmer skup Beograd

1.31KPregleda

Još jedan krug

Pre nego što oldtimer vozila otpočnu svoj zimski san po garažama, „Oldtajmer klub Beograd“ finalno je okupio pedesetak stariteta na dva i četiri točka.


Fiat Topolino Dobrivoje Lazić detalj motora

Pored ambicije da se organizuje najveći, najbolji, najposećeniji skup starovremenskih vozila, u neku ruku stvar prestiža je pitanje kome će pripasti čast da upriliči okupljanje kojim se zatvara sezona. Poslednjih nekoliko godina, negde krajem septembra ili početkom oktobra „Oldtajmer klub Beograd“, po mnogima, profilisao se kao domaćin završnog godišnjeg skupa. Strateški partner kluba i ovom prilikom bila je opština Zvezdara. U narednim redovima u saradnji sa kompanijom „Radun Avia“ predstavljamo priče nekih od najzanimljivijih primerka sa skupa.

U poratnim godinama, sinonim za automobil više klase na ovim prostorima bio je Opel Kapiten. Primerak izložen u Beogradu rezultat je skoro dvogodišnjeg zalaganja Bogdana Bojkovića iz Jagodine i tamošnje ekipe zaljubljenika u klasične automobile. Ovaj Kapiten pripada generaciji koja se proizvodila od 1951. do 1953., mada je u osnovi izveden iz modela kreiranog pre drugog svetskog rata. Najveći izazov u restauraciji: Pronalaženje i ponovno hromiranje elemenata grila.

Fiat Topolino Dobrivoje Lazić
Mercedes Benz 200 iz 1966

Neki oldtajmeri bili su vredni čekanja. Todor Skorić je VW Bubu 1200-11C iz 1953. „vrebao“ pune 2 decenije. Iako nije imao novaca da je kupi, pomno je na oku držao ovaj automobil i njegovog tadašnjeg vlasnika. Konačno, kada je jednog lepog dana „bubin“ motor sazreo za generalku, cena je postala pristupačna. Todor je automobil obnovio sa puno ljubavi, što naša fotografija jasno pokazuje.

Svi vlasnici oltajmera odavno su otslužili vojsku, za razliku od njihovih dvotočkaša. Mladen Milošević i Nenad Đurić iz „Oldtajmer kluba Beograd“, restaurirali su svoje motocikle u SMB koloritu nekadašnje JNA. Njihovi BMW R25 i Motto Guzzi Falcone, predstavljaju dve generacije dvotočkaša oružane sile SFRJ.

Među atraktivnijim automobilima na skupu našao se i Mercedes 200 iz 1966. Ovaj primerak jedan je od nešto ređih, jer je imao menjač na podu koji se posebno naručivao i doplaćivao. Po fabričkim podacima, njegova maksimalna brzina je 170 km na čas. Toliko može da pojuri i danas, ističe vlasnik.

JNA motori
Motori

Uvek rado viđen posetilac oldtajmer skupova je Branko Miler sa svojim Fiatom Topolinom – Belvedere iz 1952. Ako pažljivije pogledate ovog torinskog mališana, ne možete se oteti utisku da je reč o „čukundedi“ aktuelnog Fiata 500L.

Nekada zahvati obnavljanja oldtajmera predstavljau direktan atak na stabilnost braka samog restauratora. Dobrivoje Lazić iz Šapca, Fiat 500 Topolino iz ranih pedesetih kupio je u nezavidnom stanju za „za tepsiju ribe“. Ipak, vraćanje u prvobitno stanje je koštalo malo više. Nemajući izbora, Dobrivoje je izvršio je brutalan upad na porodične finansijske tokove. Najblaže rečeno, njegovoj supruzi se to uopšte nije svidelo. Ipak fantastičan rezultat sa preko 90 odsto originalnosti u komponentama, opravdao je „bračne oluje“.

To je to, što se tiče oldtajmera za 2012. godinu. Nadamo se da dok čitate ove redove, u nekoj radionici za sledeću godinu pripremaju automobil ili motocikl koji će vas naprosto oduševiti!

Miroslav Schossberger

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery