Mercedes ne očekuje da će već u prvoj trci nadoknaditi deficit u odnosu na Red Bull.
Austrijski tim je bio najbolji tokom trodnevnih testova u Bahreinu s Maksom Ferštapenom na čelu. RB16B je takođe demonstrirao dobru pouzdanost, dominirajući na planu stabilnosti, dok je Mercedes pokazao slabosti upravo na tom planu.
Aktuelni šampion, Luis Hamilton, dva puta se okrenuo na stazi, da bi zbog jednog izletanja čak bila istaknuta crvena zastava. Mercedes je na kraju priznao da zaostaje za Red Bullom, zbunjen zbog odsustva napretka prilikom vožnje s malom količinom goriva.
Mercedesov čovek zadužen za strategiju, Džejms Vauls i glavni inženjer, Endrju Šavlin, potvrdili su deficit koji Mercedes ima u odnosu na „crvene bikove“ na početku sezone.
Naravno, mnogi sada s pravom smatraju da će Red Bull konačno započeti sezonu kao realna pretnja „srebrnim strelama“, koje su osvojile sedam uzastopnih titula u konkurenciji vozača i konstruktora. Međutim, postoje i poređenja s 2019., kada se Mercedes mučio u testovima, da bi zatim započeo sezonu silovito.
Međutim, Vauls je rekao da na osnovu testiranja, Mercedes ne očekuje da odmah nadoknadi performanse koje nedostaju, niti da se nađe ispred Red Bulla.
„Tu gde smo završili testiranja, postoji mnogo nepoznanica“, rekao je on. Niko u padoku ne može tačno da kaže gde se nalazimo, ali postoji par trendova koji ukazuju na ishod.
Rekao bih da je Red Bull ispred po pitanju performansi, oni su bili klasa za sebe tokom testova, ali to su ipak testovi, nisu trke, tako da je reč o samo jednom događaju od 23.
Da li ćemo imati neizvesnu sezonu? Rekao bih da će tako biti. Red Bull je opasan protivnik, imaju sjajan paket i spremni su.
Tokom sezone, na različitim postavkama staza, siguran sam da ćemo imati uspone i padove u odnosu na njih. Ipak, ne verujem da ćemo uspeti da nadoknadimo sav gubitak u performansama i da se nađemo ispred njih. Mislim da ćemo imati neizvestan šampionat ove godine.“
Inauguralna trka sezone je zakazana za sledeći vikend u Bahreinu. U međuvremenu, Mercedes pokušava da pronađe faktore koji utiču na nestabilnost zadnjeg dela W12.
Vauls je rekao da Mercedesov bolid ima „lošu upravljivost“, dok „s druge strane Red Bull izgleda zalepljen za asfalt“.
„Pokazao je izuzetnu stabilnost, posebno u zadnjem sektoru“, dodao je Vauls. „Mislim da je to korektna opservacija, to je bilo vidljivo gledajući sa strane i rekao bih da su vremena po krugu to reflektovala.
Ipak, bilo bi pošteno reći da mi trenutno nemamo odgovore na to. Velika količina podataka nam je dostupna, tako da sada imamo dugačak put ispred sebe, da pokušamo da utvrdimo uzroke.“
Šavlin je dodao da je Hamiltonu i Botasu potrebno obezbediti bolid kojim je lakše baratati u trkama, dodavši da je više faktora uticalo na Mercedesove probleme.
„Vetar je uslove učinio varljivim“, rekao je on. „Kada je vetar iza automobila, gubite mnogo vertikalnog aerodinamičkog pritiska, jer je redukovana brzina protoka vazduha.
U nekim krivinama, kada smo imali vetar pozadi, upravo se to dešavalo, a zatim je lako dolazilo do pregrevanja guma zbog proklizavanja. U tim trenucima gubite prijanjanje i stvari ne bivaju dobre, tako da imamo par problema.
Ono što je bitno je što možemo da vidimo da neki od rivala nisu imali te muke, tako da moramo da se fokusiramo na to da ustanovimo zašto se zadnji deo pokazao slabijim. Moramo ga učiniti stabilnijim i predvidivijim, a taj posao je u toku.
Nadamo se da ćemo olakšati stvari vozačima do početka trkačkog vikenda, jer su oni vredno odradili svoj deo posla.“
Vrele Gume
1 Komentar
Comments are closed.
Šta je bolje od Red Bula?
Red šunke red sira.