AktuelnoPredstavljamo

Lotus Emira: poslednji model britanske marke sa SUS motorom

3KPregleda

Lotusov prvi novi model u poslednjih 12 godina, svojevrstan je omaž motorima s unutrašnjim sagorevanjem, pre nego što isti budu poslati u istoriju.

 

 

Reč je o atraktivnom sportskom dvosedu sa središnje pozicioniranim motorom, koji izgleda poput superautomobila. Krasi ga enterijer visokog kvaliteta i pogonska opcija u vidu četvorocilindarskog motora iz Mercedes-AMG-a.

 

 

Emira je predstavljena pred debi na Festivalu brzine u Gudvudu. Početna cena će joj biti ispod 60.000 funti, a Lotus smatra da će popuniti prazninu ispod visokoperformantnih verzija Porsche 718 Caymana.

 

Biće u prodaji na svim globalnim tržištima počev od sledećeg proleća, inicijalno s Toyotinim 3,5-litarskim V6 iz odlazećeg Exigea i Evore, dok će AMG jedinica pristići u leto.

 

 

Emira će biti poslednji neelektrifikovani model britanske marke, pred obećavajuću „električnu“ eru pod Geelyjem, koji ne samo što investira u nove modele veći i u nove pogone i proizvodne procese, s ciljem da automobili budu proizvođeni uz viši i konsistentniji kvalitet.

 

Mehaničku platformu Emire čini nova Lotusova Sports Car arhitektura, razvijena uz pomoć tehnologije aluminijumske šasije po prvi put eksploatisane kod Elisea 1996. Novajlija je dugačak 4.412 milimetara, širok je 1.985 i visok 1.225 milimetara, s tim što međuosovinsko rastojanje iznosi 2.575 milimetara. Dakle, tek je za nijansu veći od Evore.

 

 

Dok je arhitektura nominalno evolucija one koju je koristio stariji model, jedino je međuosovinsko rastojanje ostalo isto. Trag točkova je proširen, instalirani su naplaci do 20 cola, uz dramatično promenjene proporcije u poređenju s Evorom.

 

Prve isporuke će činiti specijalna, Launch Edition serija viših specifikacija, koja koristi Toyotin V6. Biće u ponudi s manuelnim i automatskim menjačem. AMG četvorocilindraš, koji je postao dostupan kroz novo tehničko partnerstvo između Lotusa i AMG-a, nastalo uz pomoć Geelyjevog udela u Daimleru, biće posebno podešen za potrebe britanskog modela, uz jedinstven usisni i izduvni sistem. Dolaziće isključivo u paru s osmostepenim menjačem s dvostrukom spojnicom.

 

 

Kod obe verzije Emire će motori biti poprečno postavljeni i snagu isporučivati na zadnje točkove. Lotus još uvek nije objavio brojke koje se tiču performansi, a za očekivati je da raspon što se izlazne snage tiče bude između 360 i 400 konja.

 

Sprint do stotke će obavljati za manje od 4,5 sekundi, dok će maksimalna brzina iznositi preko 290 km/h. Emisija ugljen-dioksida će oficijelno biti ispod 180 g/km.

 

 

Po pitanju dizajna, Emira je u velikoj meri inspirisana novom Evijom, s niskim i širokim stavom, uz prisustvo naglašenih ventilacionih otvora i kratkih prepusta.

 

Stilizovana od strane šefa Lotusovog dizajna, Rasela Kara, Emira je upotrebljivija i „napakovana“ s više napredne tehnologije nego bilo koji raniji model britanske marke.

 

 

Modernizacija naravno uključuje LED osvetljenje napred i pozadi, dok unutrašnjost krasi 10,25-inčni ekran info-zabavnog sistema, koji uključuje Apple CarPlay i Android Auto funkcije. Ispred vozača se nalazi 12,3-inčna digitalna instrumentacija.

 

Sam enterijer nije srodan ni sa jednim rešenjem kod prethodnih Lotusa. U automobil ne samo što je lakše ući, već je osećaj prostranosti izraženiji. Materijali su višeg kvaliteta, dok je kabinski prostor opremljen modernom tehnologijom i brojnim mestima za odlaganje stvarčica.

 

 

Pored toga, iza sedišta se nalazi prostor za odlaganje zapremine 208 litara, dok je prtljažnik zapremine 151 litar dostupan iza motora.

 

Vrele Gume

 

2 Komentara

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery