Koliko košta 1000 km u Srbiji: Šta je isplativije? Struja, hibrid, benzin ili dizel

Vrele Gume analiza cene koštanja vožnje na četiri različite vrste pogona otkriva pobednika
Najaktuelnija vozačka tema ove godine je pitanje koji je pogon automobila najisplativiji u doba energetske tranzicije i krize koja nas očekuje!
Upravo zaato smo u narednim redovima izračunali prosečan trošak vožnje od 1.000 kilometara za četiri najčešća pogona: benzin, dizel, hibrid i električni automobil, po novim sve višim cenama fosilnog goriva koje važe od petka, uz jasnu tendenciju daljeg rasta.
Cene goriva i električne energije (novembar 2025 važe od 14.11.2025.)
- Evrodizel: 201,00 din/l
- Benzin (BMB 95):182,00 din/l
- Struja kućno punjenje: oko 15,00 din/kWh
- Struja brzo punjenje (do 50 kW) : oko 45,00 din/kWh
Scenario 1. : Benzinac (klasični)

Izvan konkurencije: Chery Tiggo 7 Pro, neslavni rekorder po ceni pređenog kilometra. Uz prosečnu potrošnju od 10,5 l/100 km, njegovom vozaču je potrebno čak 19.100 dinara za 1.000 kilometara
Prosečna potrošnja modernog benzinca (laki hibrid): 7.0 l / 100 km
Ukupno za 1.000 km: 70 litara
Cena za 1.000 km: 12.740 dinara
Trenutno a i u buduće, benzin je najskuplja pogonska opcija u realnoj vožnji, posebno na autoputu
Scenario 2.: Dizel

Volkswagen Tayron 2.0 TDI, model koji prezentuje najmoderniju dizel tehnologiju, a sa potrošnjom od 5,5 litara zavidnu ekonomičnost velikog SUV
Prosečna potrošnja: 5.5 l / 100 km
Ukupno za 1.000 km: 55 litara
Cena za 1.000 km: 11.055 dinara
Dizel i dalje drži prednost na dugim relacijama, ali skok na 201 din/l povećava ukupni trošak.
Scenario 3. : Hibrid

Dacia Bigster Hybrid 155, šampion efikasnosti hibrida i najmodernija hibridna tehnologija za najmanje novca
Prosečna potrošnja: 4.5 l / 100 km
Ukupno za 1.000 km: 45 litara
Cena za 1.000 km= 8.190 dinara
Najrazumnija kombinacija potrošnje, stabilnosti i troška.
Scenario 4. : Električni automobil

Changan Deepal S05, „električar“ koji dolazi pomerajući granice efikasnosti i povoljne cene
A) Kućno punjenje
Prosečna potrošnja: 18 kWh / 100 km
Ukupno za 1.000 km: 180 kWh
Cena za 1.000 km = 2.700 dinara

Changan Deepal S07
B) Javno brzo punjenje
Prosečna potrošnja: 20 kWh / 100 km
Ukupno za 1.000 km: 200 kWh
Cena za 1.000 km = 9.000 dinara
Zaključak analize „1.000 kilometara istine“:
Iz navedenog je evidentno da ukoliko automobil koristite najviše u gradskim uslovima vožnje i posedujete vlastiti priključak za punjenje, onda električni pogon nema alternativu ne samo zbog niske cene koštanja energenta već i zbog niskih troškova održavanja uz aktuelno nefer spuštanje crvene tarife sa 1.600 na 1.200 kWh.
Ako vozite duge autoputske relacije, dizel i dalje ima stabilnu ekonomiju, ali uz cenu od 201 din/l više nije „najjeftin saradnik“ pa mu u tim uslovima čak i električni pogon čini veliku konkurenciju.
Za najrazumniji odnos troška i praktičnosti, potpuni hibrid ili plug-in hibrid. On ostaje najstabilnija opcija kombinujući niske troškove električne vožnje i pouzdanosti i dostupnosti benzina kao pogonskog „partnera“ .

Vrele Gume zaključak
- Najjeftinijih 1.000 km: Električni pogon (kućno punjenje)
- Najrazumnijih 1.000 km: Hibridni pogon
- Najpouzdanijih 1.000 km: Dizel pogon
- Najskupljih 1.000 km: Benzinski pogon





Po meni bitno je uzeti u obzir mogućnosti i stvarna potreba za odgovarajućim tipom pokretanja automobila. Lično živim u zgradi i za mene i moju porodicu škoda fabia karavan 2021 godište odlično odrađuje posao. U pitanju je turbo benzinski agregat od 95ks,i sa potrošnjom od 5,3 do 5,6 i maksimalno 6.0 velikoj gužvi. Inače veliki pozdrav za redakciju Vrele Gume iz Zrenjanin.
Benzinac sa plinom 1.6 16v 113ks, na autoputu 130 km/h 8 litara, 800 dinara 100km.
Koliko košta kupovina električnog automobila a koliko nekog fosilca. Pa za razliku u ceni možete da se navozate ohohooj…
Jedino kada bi mi neko poklonio nov auto pod garancijom onda ovo ima smisla
Prodaja Tiggo 8 sama pokazuje koliko ste relevantni.
Uveravaju se uveliko ti Chery kupci iz prvog talasa („jeftino a dobro“) koliko troše goriva 1.8 litarski benzinci iz prošlog veka u Chery Tiggo 7/8. Na stranu digitalni HAOS oko navigacije, radio aparata, softvera,… A o našoj relevantnosti samo sa relevantnima i čestitima, što vi niste. Sorry
Logan 1,0 eco g, regionalni put 5,1-5,2 lit LPG x93 rsd=4836 rsd ili ti 40.98 EUR
Istrazivanje u pravom smeru. Ali
Da bi znali koliko kosta Km stvarno potrebno je ukljuciti nabavnu cenu, prodajnu cenu nakon 4 kodine, troskove odrzavanja i predjenu kilometrazu godisnje ili za 4 godine
Licno, brine me veeeeeliki pad vrednosti elektricnih vozila nako upotrebe 4 godine
Cini mi se da je hibrid trenutno najbolje resenje
Al zaboravljate jednu stvar…Nigdje na kugli zemaljskoj dizel nije skup kao u Srbiji. U svakoj evropskoj drzavi dizel ne prelazi 1.50e po litru.U Crnoj Gori je 1.34e. U BiH 1.25e itd itd. Znaci dizel je najbolja varijanta.A tek onda hybrid.
Najbolja kombinacija je hibrid gas
Oko 4500 din 1000km
Где су плин и метан?
Дакле, дизел је закон!!!
Zašto nije vršeno testiranje sa gasom?
To kao ako nam neko pokloni nov auto?
Ako kupujemo polovan auto,koliko vredi električni auto kad odu baterije?
Dizel – muke sa diznama, ad blue sistemom, dpf-om, milion i jedan senzor…
Elektricna i hibridna vozila – niko ne prica o zracenju, bukvalno kao da jasete mobilni telefon… Koliko kosta zamena baterije?
Benzin pravi izbor!
To jahanje mobilnog telefona imas kod svih auta. Blu Tut, kojekakvi radari, hands free, wi fi… itd itd.
A TNG???
A sta je sa vožnjom na TNG?
Niste uvrstili TNG,Dacia i Renault modele.
Postoje jos 2 goriva u Srbiji koja mozete koristiti zakonski. A to su TNG i CNG. Taj benzinac koji ste uzeli za primer trosio 10-30% TNG. (Grubo ravunato ne vise od 9l /100 sto dovodi do oko 8000 dinara).A voznja na CNG bila bi u rangu 3.5-5kg metana na 100km. Metan bi kostso oko 5000 na tih 1000km. Jedina mana metana je manji kapacitet rezervoara i manji broj pumpi. Ako izimamo u racunici samo cenu goriva a ne i cenu nabavke vozila i ne racunamo isplativost nekog sistema. Omda najbitnija stvar u celoj racunici jr kakve navike imate. Ako koristite auto u gradu i imatr gde da ga punitr onda elektricni auto nema konkurenciju. Ako prelazite velike kilometraze onda cng ili tng u zavisnosti gde vozite i da li ima dovoljno pumpi za to gorivo.
Imam poslednji rav4 hibrid duze od 3 god. Potrosnja 5.5 po gradu, 7-7.5 na putu. 4.5 prosek je naucna fantastika za hibrid
EV može još jeftinije da se vozi ako se samo puni od 12 do 8 ujutro po jeftinijoj tarifi čak do 8x jeftinije. Tesla se i dalje u Srbiji puni za džabe na njihovim punjačima tako da Tesla realno 1000km pređe za samo 0 dinara
Nisu sve Tesle free charge.
One koje jesu su definitivno apsolutni pobednici. Gume, ulje na 60k, kocnice. To je to. Teraj.
Moje misljenje je da je u prednosti tng za siroke narodne mase.
Bilo bi lepo da je uzet u obzir TNG i CNG jer razlika cena između TNG-a i Benzina nikad nije bila veća pa s obzirom na to TNG je takođe jedan od razumnih izbora.
Ccc “ objektivni“ Miodrag opet opleo po Chery Tiggo 7 a bio mu je dobar kad mu je bio ustupljen od distributera godinu dana isti model besplatno… Kao nekada u slucaju „Mazde“ koju su pljuvali na svakom koraku. Ocigledno je da objektivnost kosta u „Vrelim gumama“.
Moj posao je da radim svoj posao, „ni po babu, ni po stričevima“. Što se Chery Tigo 7 pro tiče sve je rečeno u recenzijama pa i potrošnja koja je najviša od svih automobila koje sam vozio poslednjih godina. Mazda je i sama priznala da nema tehnologiju koja prati vreme… Neko to mora da kaže i to onaj koji ima muda, autoritet i kredibilitet građen 30 godina. I ko nije Ćaci naravno. A vi anonimne jare, možete da živite sa vašim interesima i lažnim imenima. Svakako hvala na komentaru, jer Vrele Gume stoje iza svake reči.