AktuelnoOnline plusVesti

Koliko košta 1000 km u Srbiji: Šta je isplativije? Struja, hibrid, benzin ili dizel

919Pregleda

Vrele Gume analiza cene koštanja vožnje na četiri različite vrste pogona otkriva pobednika

 

 

Najaktuelnija vozačka tema ove godine je pitanje koji je pogon automobila najisplativiji u doba energetske tranzicije i krize koja nas očekuje!

 

 

Upravo zaato smo u narednim redovima izračunali prosečan trošak vožnje od 1.000 kilometara za četiri najčešća pogona: benzin, dizel, hibrid i električni automobil, po novim sve višim cenama fosilnog goriva koje važe od petka, uz jasnu tendenciju daljeg rasta.

 

 

Cene goriva i električne energije (novembar 2025  važe od 14.11.2025.)

 

  • Evrodizel: 201,00 din/l
  • Benzin (BMB 95):182,00 din/l
  • Struja kućno punjenje: oko 15,00 din/kWh
  • Struja brzo punjenje (do 50 kW) : oko 45,00 din/kWh

 

 

Scenario 1. : Benzinac (klasični)

 

 

Izvan konkurencije: Chery Tiggo 7 Pro, neslavni rekorder po ceni pređenog kilometra. Uz prosečnu potrošnju od 10,5 l/100 km, njegovom vozaču je potrebno čak 19.100 dinara za 1.000 kilometara

 

Prosečna potrošnja modernog benzinca (laki hibrid): 7.0 l / 100 km

Ukupno za 1.000 km: 70 litara

Cena za 1.000 km: 12.740 dinara

 

Trenutno a i u buduće, benzin je najskuplja pogonska opcija u realnoj vožnji, posebno na autoputu

 

 

 

Scenario 2.: Dizel

 

 

Volkswagen Tayron 2.0 TDI, model koji prezentuje najmoderniju dizel tehnologiju, a sa potrošnjom od 5,5 litara zavidnu ekonomičnost velikog SUV

 

Prosečna potrošnja: 5.5 l / 100 km

Ukupno za 1.000 km: 55 litara

Cena za 1.000 km: 11.055 dinara

 

Dizel i dalje drži prednost na dugim relacijama, ali skok na 201 din/l povećava ukupni trošak.

 

 

 

Scenario 3. : Hibrid

 

 

Dacia Bigster Hybrid 155,  šampion efikasnosti hibrida i najmodernija hibridna tehnologija za najmanje novca

 

Prosečna potrošnja: 4.5 l / 100 km

Ukupno za 1.000 km: 45 litara

Cena za 1.000 km= 8.190 dinara

 

Najrazumnija kombinacija potrošnje, stabilnosti i troška.

 

 

Scenario 4. : Električni automobil

 

 

Changan Deepal S05, „električar“ koji dolazi pomerajući granice efikasnosti i povoljne cene

 

A) Kućno punjenje

 

Prosečna potrošnja: 18 kWh / 100 km

Ukupno za 1.000 km: 180 kWh

Cena za 1.000 km = 2.700 dinara

 

 

Changan Deepal S07

 

B) Javno brzo punjenje

 

Prosečna potrošnja: 20 kWh / 100 km

Ukupno za 1.000 km: 200 kWh

Cena za 1.000 km = 9.000 dinara

 

 

Zaključak analize  „1.000 kilometara istine“:

 

Iz navedenog je evidentno da ukoliko automobil koristite najviše u gradskim uslovima vožnje i posedujete vlastiti priključak za punjenje, onda električni pogon nema alternativu ne samo zbog niske cene koštanja energenta već i zbog niskih troškova održavanja uz aktuelno nefer spuštanje crvene tarife sa 1.600 na 1.200 kWh.

 

 

Ako vozite duge autoputske relacije, dizel i dalje ima stabilnu ekonomiju, ali uz cenu od 201 din/l više nije „najjeftin saradnik“ pa mu u tim uslovima čak i električni pogon čini veliku konkurenciju.

 

Za najrazumniji odnos troška i praktičnosti, potpuni hibrid ili plug-in hibrid. On ostaje najstabilnija opcija kombinujući niske troškove električne vožnje i pouzdanosti i dostupnosti benzina kao pogonskog „partnera“ .

 

 

 

 

Vrele Gume zaključak

  • Najjeftinijih 1.000 km: Električni pogon (kućno punjenje)
  • Najrazumnijih 1.000 km: Hibridni pogon
  • Najpouzdanijih 1.000 km: Dizel pogon
  • Najskupljih 1.000 km: Benzinski pogon

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery