AktuelnoF1Vesti

Honda objašnjava bolje performanse Red Bulla

1.51KPregleda

Honda je pojasnila na koji način je izvukla bolje performanse iz druge pogonske jedinice, bez da je morala da je unapredi.

 

Nakon četvrte uzastopne pobede i sve vidnijeg odvajanja od Mercedesa, Red Bull se suočava s optužbama zbog poboljšanja brzine na pravcima.

 

Konkurentnost bolida austrijskog tima, kada je reč o maksimalnim brzinama na pravcima, vidno se poboljšala nakon što je Honda uvela drugu pogonsku jedinicu sezone na VN Francuske. Naravno, odmah su usledili komentari Luisa Hamiltona koji je sugerisao da su njegovi glavni rivali profitirali na unapređenjima koje je izvršila Honda, uprkos tome što su poboljšanja na pogonskim jedinicama zabanjena po važećim pravilima.

 

Šef tima, Kristijan Horner, kao i Maks Ferstapen, istakli su da Red Bull koristi tanje zadnje krilo, što objašnjava superiorne performanse na pravcu.

 

Tehnički direktor Honde F1, Tojoharu Tanabe, odbacio je glasine o dobitku od 15 ks u odnosu na prošlu jedinicu, kao i spekulacije da nova jedinica može da funkcioniše u višim režimima snage.

 

„Bio bih veoma srećan da je to istina, ali nije“, rekao je Tanabe. „Po aktuelnoj regulativi, bilo kakve promene performansi nisu dozvoljene tokom sezone. Samim tim, naša druga pogonska jedinica je ista kao i prva u smislu specifikacija i performansi.

 

Tanabe ističe da bi timovi bili obavešteni od strane FIA-e o bilo kakvim promenama da je Honda uvela poboljšanja po pitanju pouzdanosti.

 

„Aktuelno poboljšanje performansi je rezultat vrednog rada Honde i timova“, objasnio je on. „Po trenutnoj regulativi vezanoj za pogonske jedinice, moramo da podnesemo izveštaje o bilo kakvim promenama. Samo nam je dozvoljeno da menjamo stvari na planu pouzdanosti, logistike i po pitanju troškova. Najpre moramo da podnesemo veoma detaljna dokumenta FIA-i, da bi ona zatim odobrila promene.

 

FIA nakon toga distribuira sva dokumenta drugim proizvođačima pogonskih jedinica. Zatim treba da dobijemo odobrenje od drugih velikih proizvođača da bi promenili specifikacije jedne jedine komponente.

 

Razlog zbog kojeg radimo tako detaljno ispitivanje je što su u prošla vremena, neki timovi poboljšavali performanse da bi poboljšali pouzdanost. Zato smo veoma pažljivi kada je reč o unapređenju performansi. Nije moguće poboljšati ih tokom sezone. To je moj odgovor u vezi sa sumnjama.“

 

Po Tanabeu, Hondine poboljšane performanse mogu se svesti na sticanje boljeg razumevanja maksimizacije pogonske jedinice.

 

„Mogu da kažem ’da’, jer smo novu pogonsku jedinicu za 2021. počeli da koristimo od predsezonskih testova, a zatim smo postepeno učili kako najbolje da je iskoristimo“, rekao je on. „Najpre smo poradili na eliminaciji slabosti, a zatim na što boljem iskorišćenju prednosti. Rezultat svega je da su osnovne specifikacije na planu performansi iste, ali smo poboljšali naše izdanje na stazi.

 

Nakon što smo u potpunosti razumeli našu pogonsku jedinicu, SUS i ERS sisteme, išli smo na različite staze, tako što smo simulirali kako da koristimo balans između SUS i elektronskih sistema. Zatim smo optimizovali eksploataciju pogonske jedinice u smislu vremena po krugu.

 

Trenutne tehničke direktive nam donekle otežavaju stvari. Moramo kvalifikacije i trku da radimo u istom režimu. Kada stupimo na stazu ulazimo u stvaran svet, i tu se vrše podešavanja u cilju maksimizacije performansi.“

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery