Nakon fascinantnog T.50 Gordon Murray Automotivea, pristigao je T.33, koji doduše nije nako „naoštren“ kao njegov rođak, ali s 3,9-litarskim V12 atmosferskim motorom od 616 ks (453 kW) koji se isporučuju na zadnje točkove, termin „naoštren“ je ovde prilično relativan.
„Srce“ T.33 predstavlja modifikovana verzija istog Cosworthovog V12 koji pogoni T.50. Doduše, ne „vrti se“ u tako visokim obrtajima, ali i dalje pričamo od ulasku u „crveno“ pri 11.100 o/min. Maksimalna snaga je dostupna pri 10.500 o/min, dok se maksimalni obrtni moment isporučuje pri 9.500 o/min.
GMA kaže da je 75 odsto maksimalnog obrtnog momenta dostupno već pri 2.500 o/min, tako da ne morate da „pevate sopran“ krstareći kroz grad. U poređenju s limitom od 12.100 o/min kod T.50, T.33 je nešto „pitomiji“ pri nižim obrtajima, ali se i dalje radi o veoma sposobnoj mašini.
Snaga se šalje na zadnje točkove putem šestostepenog manuelnog menjača. Dakle, atmoferski motor uparen s manuelnom transmisijom – eto radosti za automobilske entuzijaste. Polugice na volanu za promene stepena prenosa su opcija.
GMA kaže da je Xtrac menjač izuzetno male mase (78 kilograma) i da promene stepena prenosa obavlja izuzetno brzo. Motor je takođe lak (178 kilograma), a monokok od ugljeničnih vlakana doprinosi tome da je odnos snage i mase bolji nego kod moćnog McLarena F1.
Ipak, kompanija nije podelila specifikacije koje se tiču performansi, ali je bezbedno pretpostaviti da je ovaj automobil izuzetno brz. Ono što ga takođe sigurno odlikuje su izvanredne vozne karakteristike. Pozadi naravno nema ventilatora koji krasi „zadnjicu“ T.50, ali prednje krilo šalje vazduh ispod automobila na efikasan način ka zadnjem difuzoru.
Čiste površine su takve da nije neophodan čitav niz aerodinamičkih dodataka, mada na zadnjem delu počiva aktivni spojler koji se automatski aktivira s porastom brzine, ali ga vozač može podešavati i manuelnim putem.
Naplaci su od 19 cola napred i 20 cola pozadi, obuveni u Michellin 4S pnaumatike.
Što se unutrašnjosti tiče, sve je prilično svedeno, u potpunosti oslobođeno ekrana osetljivih na dodir. Minimalistički pristup je naravno posvećen vozaču i vožnji, ali on će ipak moći da uživa u premijum materijalima poput aluminijuma i ugljeničnih vlakana.
Analogni obrtomer zauzima centralnu poziciju ispred vozača, a budući da poseduje standardni manuelni menjač, T.33 je u velikoj meri analogni automobil, što je prava retkost u današnje digitalno doba. Ipak, nije u potpunosti oslobođen modernih trendova, jer poseduje Apple CarPlay i Android Auto funkcije.
Ovaj GT sa središnje pozicioniranim motorom će buduće vlasnike koštati prilično papreno – 1,37 miliona funti, što je 1,65 miliona evra. GMA kaže da će T.33 biti dostupan na globalnom tržištu, s volanom s leve ili desne strane.
Vrele Gume