AktuelnoVesti

Glavne premijere koje ćemo videti na IAA u Minhenu u septembru

1.51KPregleda

Minhen će po prvi put u istoriji biti domaćin IAA automobilskog bijelana u septembru. Ujedno, ovo će biti prvi salon automobila u punom formatu, koji će biti održan u Evropi nakon izbijanja pandemije, tako da ćemo konačno imati direktan uvid u nekoliko važnih noviteta.

 

Čini se da će Mercedes-Benz dominirati ovim događajem s čak pet premijera, ali će i neki drugi proizvođači imati šta da predstave.

 

Evo prvog uvida u najvažnije modele koje ćemo imati prilike da vidimo u Minhenu, nakon dvogodišnjeg „posta“.

Audi Grand Sphere koncept

 

Predstavljen na internetu prošlog meseca, Grand Sphere koncept je Audijeva vizija modernog naslednika A8. Naravno, u igri su električni pogon i sistem autonomne vožnje.

 

 

Razvijen pod „Landjet“ kodnim imenom od strane Project Artemis divizije, ovaj koncept će biti prvi od tri „Sphere“ studije.

 

Dacia sedmosed

 

Rumunska marka će skinuti veo sa svestranog porodičnog sedmoseda, koji nije u vezi s Bigster SUV-om, predviđenom da bude perjanica ponude, kada bude pristigao 2025. Smatra se da će neimenovani novi model poslužiti kao zamena za monovolumen Lodgy, a verovatno je da će pratiti stope Sandera kada je reč o usvajanju Renaultove CMF-B arhitekture, koja će omogućiti i hibridnu opciju.

 

 

Mercedes-Benz EQE

 

Ovaj model treba da uđe u prodaju 2022., sa siluetom koja podseća na EQS, uz praktičnost E klase, što će ga staviti direktno naspram Tesla Modela S. Baziran na istoj aluminijumskoj EVA arhitekturi kao i električna perjanica, u ponudu će staviti više kabinskog prostora u poređenju s konvencionalnim pandanom, zahvaljujući ravnom podu i kratkim prepustima.

 

 

Ono što će takođe biti prisutno kod novajlije je novi Hyperscreen displej info-zabavnog sistema, koji se pruža duž čitave armaturne table. Ovaj model će iznediriti i  odgovarajući SUV, pozicioniran slično današnjem GLE-u.

 

Mercedes-AMG EQG

 

EQ ofanziva nemačke marke uključuje i model s najdužim stažom, G klasu, koja će 2024. primiti čisto električni tretman. EQG je prethodnica u vidu koncepta, koji će biti predstavljen u Minhenu, ali sumnjamo da će izgledati mnogo drugačije od konvencionalnog modela koji je trenutno u prodaji. Ono što Mercedes obećava su poboljšane terenske sposobnosti, značajno smanjeni troškovi eksploatacije i uglađenija vožnja na asfaltu.

 

 

Mercedes-AMG EQS

 

AMG će naravno kao osnovu u ovom slučaju uzeti EQ perjanicu, za svoj prvi čisto električni model, koji bi trebalo da bude duhovni naslednik S65 pogonjenog V12 motorom. Izlazna snaga bi takođe trebalo značajno da nadmaši 525 konja standardnog modela. Ono što očekujemo su posebna maska hladnjaka, aerodinamičniji lukovi točkova i naglašeni naplaci, kao deo AMG paketa, uz naravno niže ogibljenje i „nabildovanije“ kočnice. Očekuje se da prvi talas AMG-ovih elektromobila bude na planu performansi sličan modelima s „53“ oznakom, ali će EQS bez obzira na to raspolagati s dovoljno „vatrene moći“ da se nadmeće s Porsche Taycanom.

 

Mercedes-Maybach EQS SUV

 

Najavljen kroz nedavno Mercedesovo predstavljanje strategije elektrifikacije, EQS SUV će se staviti naspram BMW-a iX, a inicijalno će pristići u luksuznom Maybach izdanju, najverovatnije u formi koncepta.

 

 

Odigraće ulogu od vitalnog značaja u okviru oživljavanja luksuzne divizije iz Štutgarta, sugerišući na koji način će se modeli s „Maybach“ oznakom diferencirati u odnosu na „mejnstrim“ pandane. Očekuje se da stajling EQS SUV-a bude pod snažnim uticajem limuzine, kako spolja tako i iznutra, s tim što će se Maybach verzija u većoj meri oslanjati na premijum materijale, detalje dizajna i visoku tehnologiju.

 

Renault Megane E-Tech

 

U prodajne salone bi trebalo da pristigne sledeće godine. Reč je o prvom Renaltovom električnom SUV-u, čiji su glavni rivali Škoda Enyaq i Kia e-Niro. Raspolaže s 220 ks i dometom do 450 kilometara (po WLTP-u). Megane E-Tech počiva na CMF-EV platformi, koju deli s Nissan Aryom, što znači da bi model s pogonom na sve točkove, većom baterijom i više snage mogao da usledi nakon lansiranja primerka s prednjim pogonom.

 

 

Smart SUV

 

Ovo je prvo pojavljivanje Smarta kao proizvođača urbanih elektromobila na jednom salonu automobila, otkada je kompanija pod zajedničkim vlasništvom Mercedesa i Geelyja, koji takođe poseduje LEVC, Lotus, Volvo i Polestar.

 

Kodnog naziva HX11, Smart koncept će prethoditi prvom serijskom, električnom SUV-u ove marke, koji će pristići 2022.

 

 

Inicijalni prikazi sugerišu da se radi o novom dizajnerskom pristupu u formi premijum petosed krosovera, dok procureli tehnički podaci iz Kine kažu da se pogonski sklop sastoji od zadnje postavljenog elektromotora s 270 konja i baterije od 70 kWh, što bi trebalo da obezbedi domet do 500 kilometara (NEDC).

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery