Online plus

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

3.62KPregleda

VW Golf i novi Ford Focus potukli Opel Astru

Kolege iz AutoExpressa su kao i obično uradile izuzetno zanimljiv uporedni test. Pitanje je da li novi Ford Focus može da konkuriše glavnim rivalima, VW Golfu i Opel Astri?

Predstavnici najpopularnijeg segmenta u Evropi su stali jedan drugom na „crtu“. Testiranje je uključilo sve moguće uslove saobraćaja, od zakrčenih ulica, monotonih autoputeva do uzbudljivih drumova britanskog krajolika. Focus 1.6 TDCi Zetec je došao sa stop-start tehnologijom.

Ford Focus je poznat po izvanrednom podešavanju šasije, a novajlija je kroz vijugave jorkširske puteve morao da demonstrira izuzetno oštru dinamiku da bi pobedio na ovom testu.

VW Golf je lider u klasi, i jedan od pravih „multi-talenata“ u svetu automobila. Tu je i „eco-friendly“ BlueMotion, tako da je i VW-ov pulen bio ekološki „podoban“.

Trio zaokružuje Opel Astra, i to nakon zauzimanja samog vrha na listama prodaje u Velikoj Britaniji u decembru, i to sa 1.7 CDTi Exclusiv modelom. Ford je poznat po izvanrednom podešavanju šasije, a novajlija je kroz vijugave jorkširske puteve morao da demonstrira izuzetno oštru dinamiku da bi pobedio na ovom testu.

Golf je lider u klasi, i jedan od pravih „multi-talenata“ u svetu automobila. Tu je i „eco-friendly“ BlueMotion, tako da je i VW-ov pulen bio ekološki „podoban“.

Trio zaokružuje Opel Astra, i to nakon zauzimanja samog vrha na listama prodaje u Velikoj Britaniji u decembru, i to sa 1.7 CDTi Exclusiv modelom.

VW Golf BlueMotion
VW Golf je najpoznatija „faca“ na testu, i to iz dobrog razloga. On je AutoExpessov vladajući šampion u klasi, i upravo njega su Fordovi inženjeri i čelnici imali na nišanu kao reper. Stajling je evoluirao tokom decenija, a Golf MkVI kao i njegovi prethodnici, igra na sigurnu kartu. Focus je što se dizajna tiče smeliji, a Astra uglađenija. Ipak, VW zadržava tu „vanvremensku“ notu i klasičan izgled.

BlueMotion specifikacije se mogu identifikovati kroz odbojnike sa sportskim izrazom, posebne naplatke i sjajno crni gril hladnjaka. Mali točkovi ne ispunjavaju u potpunosti lukove, ali eko model je nešto bliži tlu od standardnog, a ima i poboljšanu aerodinamiku.

Unutrašnjost je standardno „volkswagenovska“, sa lepo izvajanom armaturnom tablom, koja je jasno i intuitivno izvedena. Kvalitet završne obrade je besprekoran, i malo toga se može sugerisati „ekološkom“ Golfu, mada je doplata u Velikoj Britaniji za multifunkcionalni upravljač 445 funti.

Kao što smo i navikli, raspon podešavanja sedišta i upravljača je više nego zadovoljavajući, a vozačka pozicija je dobra. Unutrašnji prostor i praktičnost su još jedna od jačih strana Golfa.

Kada sednete iza vozača, tu ima mesta koliko i u dužim rivalima, sa dosta prostora za noge, i najviše mesta za glave putnika kada su u pitanju testirani automobili. Ipak, zadnja sedišta Golfa su nešto uža nego u Fordu i Astri, tako da su najmanje komforna kada tri odrasle osobe treba da se smeste pozadi. Prtljažnik od 350 l je dobrih proporcija, i mada je manji od Astrinog (370 l), nadmašuje Fordov, a ima i širok otvor. Toliko od specifikacijama. Na putu je ono pravo, a prva impresija koju dobijate je rafiniranost. Dok vas Astra konstantno podseća da ispod haube imate dizel agregat, VW radi uglađeno i mirno čak pri ubrzanjima, a linearno ubrzanje je izuzetno impresivno.

Na stazi je Golf bio najbrži automobil. Sprint do „stotke“ je završio za 10,7 sekundi, mada su performanse menjača pomalo „ugušene“ dugim prenosnim odnosima BlueMotiona, kojem je naravno, glavni cilj što bolja ekonomija, a ne trkačke performanse. Golf nije toliko elastičan kao snažniji Focus, pa se čak pri izlasku iz krivine u drugom stepenu prenosa motor prilično „bori“ sa zahtevima vozača. Ipak, kada se naviknete na ovu osobinu, Golf je izuzetno jednostavan za vožnju za jedan ovako ekonomičan automobil.

Spušteno, sportsko ogibljenje je takođe dizajnirano tako da poboljša ekonomičnost. Svakako utiče na komfor, jer se BlueMotion ne vozi tako tečno i glatko kao obični modeli. Ipak, svakako je popustljiviji od pri manjim brzinama prilično „tvrdog“ Focusa.

Pri pojačavanju tempa, VW dobro vuče. Ford se vozi bolje pri visokim brzinama, više može i veće ga je uživanje voziti. Golf je bezbedan, siguran, ali nema tu krajnju Focusovu dinamiku i odziv.

Mada su glavni kontrolni instrumenti dobro izbalansirani, osećaj je kao da su više odvojeni, nego kod modela sa „plavim ovalom“. Ipak, u svakodnevnoj vožnji, razlike su male, a Golf je sposobniji i više daje od neubedljivog Opela.

Kao što je bilo za očekivati, BlueMotion prosto „krči“ put kada je reč o ekonomičnosti. Poput Fordovog modela, ima indikator za promene stepena prenosa, da bi vozili što štedljivije, ali VW-a odlikuje i revidiran menadžment motora, regenerativno kočenje, mali koeficijent trenja točkova, kao i laki naplaci. Volkswagenov start-stop sistem funkcioniše spremnije nego Fordova postavka, i ne zbunjuje ga upotreba komponenata koje „sisaju“ energiju, poput klima uređaja. Sve to rezultira u emisiji CO2 od manje od 100 g/km, što će veoma obradovati sve vlasnike u čijim zemljama se „zagađivanje“ dodatno oporezuje. Potrošnja na testu je iznosila 6,66 l dizela na 100 km, što je 0,9 l manje od Focusa.

BlueMotion je više od „ekološkog“ automobila. To je sjajan porodični automobil, koji je dodatno i veoma ekonomičan.

Ford Focus Zetec
Potpuno novi Fordov model u C segmentu je stigao. Prethodnik je zaista preživeo teške godine, sa gomilom novijih i poželjnijih rivala, koji su ga svrgnuli sa vrha liste i doveli do mediokritetskih nivoa. Zadatak treće generacije je da vrati Ford tamo gde pripada.

Očigledno je da šefovi ništa nisu prepustili slučaju, jer novajlija obećava oštriju vožnju, manje troškove i više prostora u odnosu na model kojeg zamenjuje. Pored toga, najavljen je viši nivo rafiniranosti i gomila visokotehnoloških detalja.

Prvi utisci su dobri, a dizajneri su bili smeliji ovoga puta. „Nos“ automobila karakteriše poznati trapezoidni korporativni gril hladnjaka, dok zadnji deo krase atraktivna stop svetla.

Ipak, neki detalji izgledaju pregrubo i Focus nije uspeo da interpretira dizajnerski uspeh manje Fieste. Testirani automobil je došao sa atraktivnim naplacima od 17 inča i posebno zatamnjenim staklima, a za to se plaća dodatnih 525 funti. Standardni Zetec modeli imaju 16-o inčne točkove.

Čim se uđe u automobil postaje jasno da je velik napor uložen u kabinski prostor. Ukoliko se prenebregne „prenatrpanost“ armaturne table i drečavo crveni trim testiranog modela, i u vidu ima umerenija „srebrna“ varijanta finiša koja će biti standardna na serijskim modelima, očigledno je da je na stajling enterijera obraćena posebna pažnja.

Centralna konzola ima iste intuitivne komande u stilu „mobilnog telefona“ za stereo uređaj i opcionu navigaciju kao Fiesta i C-MAX, dok je pozadina jasno vidljivih instrumenata osvežena plavom bojom. Širok raspon podešavanja sedišta i upravljača znači da nećete imati problema da pronađete udobnu vozačku poziciju, dok putnici na zadnjem sedištu dobijaju neznatno više mesta za noge i ramena nego u Golfu. Mesta za odlaganje sitnica ima na pretek, uz duboke pregade na vratima, kao i onoj ispred suvozača.

Rafiniranost je takođe sjajna, sa bukom i šumovima svedenim na minimum, čak i pri visokim brzinama. Standardna oprema je takođe bogata sa DAB radiom i Bluetooth konekcijom koji su standardni u Zetec modelima.

Uprkos hrabrim Fordovim izjavama u vezi sa kvalitetom kabinskog prostora novog modela, plastika u Zetecu izgleda i čini se prejeftinom da bi konkurisala VW-ovom premium ambijentu. Kada se otvore zadnja vrata, pojavljuje se dobro oblikovan, ali prilično mali prtljažnik od 316 l, koji za Astrinim zaostaje čak 54 l.

Focus se „vraća u trku“ na test stazi, gde njegov uglađeni 1,6 litarski TDCi sa 113 KS obavlja posao odlično. Sa „overboostom“ maksimalni obrtni moment raste na 285 Nm, što pomaže Fordovom modelu da od 80 do 112 km/h stigne za 10,7 sekundi, što je 1,9 sekundi brže od Opela.

Što se tiče „eco-friendly“ osobina, Focus Zetec troši 7,5 l na 100 km. Start-stop sistem funkcioniše jedino kada su komponente koje troše energiju poput klima uređaja, isključene.

Kao što se očekivalo, Fordova šasija „najsjajnije sija“. Upravljanje sa elektro asistencijom pruža istovremeni i odlično izbalansiran odziv, dok vektorski sistem raspodele obrtnog momenta osigurava snažno prijanjanje prednjeg dela. Međutim, uravnoteženost i balans su stvari koje impresioniraju, dozvoljavajući automobilu da leti kroz krivine. Kada se tome doda precizan menjač i progresivne kočnice, Ford Focus Zetec je pravi performer. Jedina stvar koja razočarava je „kruta“ vožnja pri malim brzinama. Ford Focus se definitvno vratio u sam vrh klase. Ipak, u ovako tesnoj borbi, ograničeni prostor prtljažnika, tvrdo ogibljenje i neupadljiv stajling bi mogli skupo da ga koštaju.

Opel Astra
Decenijama je Opel u „bitci“ sa Fordom za primat u klasi porodičnih automobila u Velikoj Britaniji. Prošle godine je Astra prva prošla kroz cilj, i bila je drugi najprodavaniji model na „Ostrvu“, dok je odlazeći Focus bio treći.

Vizuelni moment je oduvek bio ključni u ovoj neizvesnoj borbi, a poslednji proizvod nemačke marke uživa u prednosti u tom domenu još od debija 2009. Ipak, pojavljivanje novog Focusa znači da Astra više nije „najnoviji igrač“. Astri nedostaje onaj na prvi pogled prepoznatljivi identitet koji krasi Golfa, kao i smelost novog Focusa, tako da se njen dizajn ne ističe posebno, mada enterijer ostavlja pozitivniji utisak.

Kvalitet materijala se može upustiti u nadmetanje sa rivalima, a dizajn armaturne table nije prenatrpan sitnicama kao onaj kod Focusa. Ambijent je na visokom nivou, posebno zahvaljujući osvetljenju koje pruža pravi premium utisak nakon što sunce zađe za horizontom. Ipak, kabina nije savršena, jer mnoštvo dugmića na centralnoj konzoli može biti frustrirajuće dok se ne upoznate sa svima njima.

Exclusiv oprema uključuje multifunkcionalni upravljač i standardni tempomat, ali je sve to pokvareno „jeftinim“ osećajem na obruču upravljača koji je napravljen od jeftine, tvrde i neugledne plastike. Strmi A stubovi proizvode prilično gadne „slepe uglove“ pri skretanju, a i ručna kočnica je loše pozicionirana. Verzije u višim nivoima opreme dobijaju elektronsku parking kočnicu, ali tradicionalna ručica u S i Exclusiv modelima može uštinuti prste sa podignutim okvirom ručice menjača pri popuštanju kočnice.

Prostor na zadnjoj klupi je prihvatljiv, sa prostorom za noge kao u Golfu, dok je prostor za glave nešto tešnji u odnosu na rivale. Prtljažnik je Astrin „adut“ u ovom poređenju, s obzirom da raspolaže sa zapreminom od 370 l. Ipak, otvor prtljažnika je mali, a zadnja klupa se ne može ravno položiti. Vozačka pozicija kao kod rivala ima širok raspon podešavanja, ali to ne sprečava činjenicu da je na otvorenom putu Astra razočaravajuća. Mada je upravljanje precizno, nedostaje odzivnosti na samom upravljaču.

Prijanjanje je odlično, ali Astrina šasija se ne može meriti sa agilnošću, odzivu i uravnoteženosti Focusa. VW Golf je takođe ukomponovaniji. Rezultat je da Opel retko kada inspiriše kada je u pitanju entuzijazam u vožnji poput svojih takmaca.

Ipak, nije sve tako loše, jer gipko ogibljenje omogućava komfornu vožnju, i bez obzira što je šum vetra izraženiji nego kod Focusa, rafiniranost Astre je impresivna. Grubost testiranog 1.7 CDTi se ne može negirati, kao i njegova vremešnost. Motor nema daha i sporo podiže obrtaje.

Dizel sa 260 Nm je konkurentan na papiru, stavljajući Astru između Golfa i snažnijeg Focusa, a međuubrzanja se mogu porediti sa Focusovim u trećem i četvrtom stepenu prenosa. U višim stepenima Astra dobro funkcioniše. Lakši Golf je startniji, ali ga duži prenosni odnosi čine sporijim od Opela pri visokim brzinama. Astrin dizel „funkcioniše“ dobro i od pumpe do pumpe, s obzirom da je pokazao najgore rezultate kada je u pitanju štedljivost, a sa 119 g/km CO2 je i „najprljaviji“.

S obzirom da je Opel skuplji od Focusa i da se ne može porediti sa Golfovim imidžom i štedljivošću, ima pred sobom ozbiljan zadatak da se izbori za slavu u „hatchback“ segmentu.

Izvor: AutoExpress

Top Reviews

Video Widget

gallery