Online plus

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

5.21KPregleda

Monovolumeni u akciji

Tri popularna i pre svega praktična modela su se našla „na crti“. Svaki ima svoje adute, ali kada je uporedni test u pitanju na kraju može biti samo jedan

O jednom znamo gotovo sve. Proizvodi se u Kragujevcu, najuspešniji je srpski industrijski proizvod, i trenutno vlada našim automobilskim tržištem.

Prvi od njegova dva rivala na „nosu“ nosi plavi oval, i prilično je dobro pedigriran, jer je u bliskom srodstvu sa Ford Fiestom, modelom koji drži mesto broj 2 po prodaji u Evropi, i koji je osvojio brojna priznanja za najbolji automobil godine. Ime mu je B-MAX. Drugi takmac je Opel Meriva, model koji beleži rast popularnosti, a interesovanje za ovaj model pokazuju sve više i kupci u Srbiji.

Eksterijer
Već na prvi pogled, Fiat 500L dominira veličinom, ali i dizajnom. Retro inspirisani stajling je mnogima nešto privlačniji od Fordovog pomalo futurističkog i Merivinog „klinasto-nemačkog“, mada je često nezahvalno komentarisati sam izgled jer on je u najvećoj meri stvar ličnog ukusa. Ipak, nije samo dizajn ono što se razlikuje. Bez obzira što pripadaju u osnovi klasi monovolumena, ova tri automobila se ipak razlikuju.

Ubaciti prednosti i mane

Dok je Fiat 500L konstruisan u hečbek formi, Forda B-MAX i Opel Merivu u većoj meri odlikuje tipičan monovolumenski oblik, s tim što Fordov pulen poseduje klizna bočna vrata što je veoma funkcionalno rešenje, posebno ako spomenemo odsustvo srednjeg stuba, što u mnogome doprinosi praktičnim atributima, posebno na tesnim parkinzima. Meriva, s druge strane, takođe poseduje originalno rešenje zvano „flex doors“, a reč je o rešenju koje podrazumeva otvaranje zadnjih vrata suprotno u odnosu na prednja, i to za gotovo 90 stepeni u odnosu na automobil. Ovo takođe doprinosi lakšem ulasku i izlasku iz vozila i praktičnosti. Dakle, na planu inovativnosti karoserijske konfiguracije, Ford i Opel kolo vode.

Enterijer
Enterijer nastavlja spolja zadatu temu. Unutrašnjost Fiatovog modela je takođe retro moderna, atraktivna je, sa crno-crvenom kombinacijom koja doprinosi osećaju prestiža. Sasvim je jasno da je 500L u većoj meri modni detalj, nego što su to B-MAX ili Meriva, tako da što se dizajna tiče i ovde odnosi pobedu.

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost

Cena: 13.990 evra
Motor: turbo benzinski, redni/3, 999 cm³/direktno ubrizgavanje, 74 kW, 100 KS pri 6.000 o/min, 170 Nm pri 1.400 o/min
Transmisija: na prednje točkove, M/5
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad polukruta osovina
Performanse: 0-100 km/h – 13,2 sec, maksimalna brzina 175 km/h
Prosečna potrošnja: 4,9 l (fabrički podatak), 6,0 l (na testu), emisija CO₂ 114 g/km
Karoserija: monovolumen 5/5, DxŠxV 4077x1751x1604 mm, međuosovinsko rastojanje 2489 mm, masa 1279 kg, prtljažnik 318 l

 

Klizna vrata kao adut praktičnosti

S druge strane, Fordov enterijer je moderan, savremen, čak naginje futurističkom, i definitivno je kvalitetniji. Merivin je skladan, nemački precizan i takođe je prestižniji u odnosu na Fiatov.

Ford i Opel su ubedljiviji i što se tiče kvaliteta materijala, izolacije i završne obrade. Enterijer Fiatovog modela, mada prija oku, jasno je za klasu ispod takmaca u kvalitativnom smislu. Međutim, ono što je adut 500L-a je njegova prostornost i zapreminska izdašnost kabinskog prostora. Dakle, ko je u potrazi za vizuelnim doživljajem i prozračnim kabinskim prostorom, za njega je najbolje rešenje 500L čiji enterijer ipak deluje „veselije“ u odnosu na konkurente, posebno u odnosu na „nemački“ nastrojenu Merivu.

Očigledno je da su Ford i Opel nešto više u potrazi za premijumom. B-MAX odlikuje sjajni Ice Pack 6 info-zabavni sistem kojeg potpisuje Sony i koji je praznik za uši. Nekome će se na prvi pogled mnoštvo dugmića učiniti komplikovanim, ali to je samo dok se ne upoznate s osnovnim komandama. Posle sve ide glatko.

Jednim pogledom
Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,0

Napred

4,5

Funkcionalnost

4,5

Pozadi

3,8

Kvalitet izrade

4,2

Ukupno:

4,15

Ukupno

4,20

Ponašanje u vožnji

 

Enterijer

 

Vozne osobine

4,2

Funkcionalnost

4,0

Performanse

3,8

Dizajn

4,0

Kočnice

4,5

Ponuda prostora

3,8

Ukupno:

4,16

Kvalitet materijala

4,2

Motor

4,5

Završna obrada

4,0

Menjač

4,0

Ukupno:

4,00

Cena

4,0

Prosečna ocena: 4,14

Slična priča je i sa Merivom koja takođe poseduje odličan CD300/MP3 uređaj sa trostrukim info ekranom.

U ovim automobilima se različito sedi. Pozicija u Fiatu je visoka, i ne toliko udobna kao u Fordu i Opelu. Ona donosi bolju preglednost, ali sedalni deo u Fordovom modelu je ergonomski dominantan, i mnogo više prija vozaču. Meriva je što se ergonomije tiče, negde u sredini, bolja od Fiata, ali možda za nijansu ispod B-MAX-a, koji na ovom planu deluje u najvećoj meri sportski-komforno. Ipak, zadnja klupa u 500L-u deluje najprostranije i zadovoljava visoke standarde, tako da će se pozadi bez problema smestiti i putnici većih gabarita. Što se Forda B-MAX tiče, kabinski prostor je sasvim izdašan, zadnja klupa dosta udobna i nešto tešnja od Fiatove.

UBACITI PREDNOST MANE

Kvalitetan kabinski prostor i „nemački“ ambijent

Meriva se tu ponovo našla negde u sredini. Međutim, Opelov model je ubedljiv kada je u pitanju zapremina prtljažnika. Sa 380 l, ispred je Fiata sa 343 l i Forda sa 318 l korisne zapremine. Treba dodati da klizna zadnja klupa kod 500L-a zapreminu može povećati na 400 l.

Kada je reč o podesivosti i funkcionalnosti samog kabinskog prostora, tu je Meriva na čelu.

Pogon
Zatim stižemo u domen koji se može nazvati Fordovom teritorijom, a to je pogon. B-MAX je pogonjen nagrađivanim 1,0 litarskim, trocilindarskim turbo benzincem sa 100 KS, koji je uparen sa petostepenom manuelnom transmisijom, dok 500L ispod haube nosi 1,4 litarski benzinac sa 95 „konja“ a Meriva takođe 1,4 litarski atmosferski benzinac, ali sa 5 KS više (takođe manuelna petostepena transmisija). Fordov motor je daleko napredniji, sa turbo punjačem i sistemom direktnog ubrizgavanja goriva, dok je kod Fiata i Opela na delu sistem ubrizgavanja u više tačaka, koga polako gazi vreme.

Opel Meriva 1.4 Active XER

Cena: 12.840 evra
Motor: atmosferski benzinski, redni/4, 1398 cm³/multi-point, 74 kW, 100 KS pri 6.000 o/min, 130 Nm pri 4.000 o/min
Transmisija: na prednje točkove, M/5
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad torziona osovina
Performanse: 0-100 km/h – 13,9 sec, maksimalna brzina 177 km/h
Prosečna potrošnja: 6,1 l (fabrički podatak), 7,0-7,5 l (na testu), emisija CO₂ 144 g/km
Karoserija: monovolumen 5/5, DxŠxV 4288x1812x1615 mm, međuosovinsko rastojanje 2644 mm, masa 1285 kg, prtljažnik 380 l

Fiatov motor u sinergiji sa šestostepenom manuelnom menjačkom kutijom nije oličenje performansi, baš kao ni Opelov, ali u nekoj linearnoj vožnji, bez zahteva za drastičnijim ubrzanjima, oba sasvim dobro funkcionišu. Performanse ova dva modela su veoma slične, a za svako žustrije ubrzanje, neophodno je terati kazaljku brzinomera visoko, što naravno čini da vaš novčanik ulazi u „crveno“. Ipak, 500L i Meriva se mogu voziti ekonomično, tako da se realna prosečna potrošnja svede na nekih 7 do 7,5 l benzina na 100 km.

Što se B-MAX-a tiče, on deluje potentnije i dinamičnije, bez obzira što je po snazi i brojkama na papiru u ravni sa konkurentima. Glavni razlog za to je viši obrtni moment od 170 Nm, dostupan već pri 1.400 o/min (Meriva 130 Nm pri 4.000 o/min, 500L 127 Nm pri 4.500 o/min. Ona realna ubrzanja u svakodnevnom saobraćaju B-MAX obavlja ubedljivije i sa manje napora od Opela i Fiata, i u krajnjem zbiru donosi prilično manju potrošnju goriva, litar do litar i po nižu u odnosu na rivale.

Jednim pogledom
Opel Meriva 1.4 Active XER

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,0

Napred

4,0

Funkcionalnost

4,2

Pozadi

4,0

Kvalitet izrade

4,2

Ukupno:

4,00

Ukupno

4,13

Ponašanje u vožnji

 

Enterijer

 

Vozne osobine

4,0

Funkcionalnost

4,5

Performanse

3,8

Dizajn

4,0

Kočnice

4,5

Ponuda prostora

4,0

Ukupno:

4,10

Kvalitet materijala

4,0

Motor

3,8

Završna obrada

4,2

Menjač

4,0

Ukupno:

4,14

Cena

4,2

Prosečna ocena: 4,05

 

Prijatan za oko, kako spolja tako i unutra

Vozna dinamika
Kada govorimo o voznim osobinama i dinamici, i tu B-MAX odnosi glatku pobedu. Osetno je precizniji na upravljaču, ima bolju povratnu informaciju, i karoseriju koja se znatno lakše kontroliše od Fiatove prilikom zahtevne vožnje. Meriva je ovde ponovo u sredini. Neko će reći da u ovoj klasi vozila to nije toliko bitno. To je tačno, i sasvim je jasno da će većini kupaca ovih automobila praktični atributi biti prioritet, ali ne može se prenebreći činjenica da se za volanom B-MAX-a vozač jednostavno oseća bolje.Koliko vas Fordov model ponekad tera da stisnete papučicu gasa i osetite nešto adrenalina, toliko vas Fiatov model od takvih egzibicija uglavnom odvraća. Meriva je po tom pitanju neutralna, mada je sasvim dinamična u odnosu na segment kome pripada i donosi nešto više zadovoljstva u vožnji od Fiata 500L.

UBACITI PREDNOSTI I MANE

 

Generalno, završna obrada ispod one kod rivala

Zaključak
Jasni su aduti jednog, drugog i trećeg automobila. Fiat je najpraktičniji što se prostora tiče, Meriva s druge strane vodi što se tiče podesivosti i fleksibilnosti kabinskog prostora. Ford B-Max nudi sofisticiraniji pogon, više uživanja u vožnji i više premijum momenta.

Fiat 500L je u Nacionale verziji sa „paketom jedan“ koji podrazumeva električne podizače, elektropodesive retrovizore sa funkcijom odmrzavanja, ekran osetljiv na dodir sa 5,4 inčnim ekranom osetljivim na dodir, MP3 audio uređajem, Bluetooth konekcijom, kao i AUX i USB priključcima. Kožom presvučeni volan poseduje telefonske i audio komande. Cena – 11.750 evra. Jasno je da je cena u ovom slučaju Fiatov adut.

Fiat 500L 1.4 Nacionale

Cena: 11.750 evra
Motor: atmosferski benzinski, redni/4, 1368 cm³/multi-point, 70 kW, 95 KS pri 6.000 o/min, 127 Nm pri 4.500 o/min
Transmisija: na prednje točkove, M/6
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad torziona osovina
Performanse: 0-100 km/h – 12,8 sec, maksimalna brzina 178 km/h
Prosečna potrošnja: 6,2 l (fabrički podatak), 7,0-7,5 l (na testu), emisija CO₂ 145 g/km
Karoserija: monovolumen 5/5, DxŠxV 4147x1784x1661 mm, međuosovinsko rastojanje 2612 mm, masa 1220 kg, prtljažnik 343 l

 

Veličina mu je vrlina

Ford B-Max dolazi u Trend nivou opreme sa paketima „Tidy Pack“ (mreža za prtljag u naslonu zadnje klupe, prostirka tovarnog prostora sa dva lica, pregrade za sitnice u podu prtljažnog prostora), „Style Pack Trend II“ (prednja svetla za maglu, patosnice, 15″ aluminijumski naplaci) i „Control Pack“ ( automatski klima uređaj, ICE Pack 6). Jasno je da je B-MAX bogatije opremljen automobil u ovom slučaju. Njegova cena je 13.990 evra, a ukoliko želite metalik boju, ona skače na 14.580 evra. Opel Meriva je u srednjem, Active paketu, kojeg krasi između ostalog putni računar, šesnaestoinčni alu naplaci, trokraki volan presvučen kožom itd. Opelov pulen košta 12.840 evra.

Dakle, krajnji zaključak, ukoliko sve svedemo na neke osnovne atribute, je da je B-MAX najbolji u vožnji, 500L pleni izgledom i prostranošću, dok je Meriva sveukupno najpraktičnija. Budući kupci će prilikom vaganja prioritet dati nekim stvarima koje su im bitnije u odnosu na neke druge, i u suštini to je ono što će odlučivati prilikom kupovine, odnosno eventualnih dilema i trilema.

Jednim pogledom
Fiat 500L 1.4 Nacionale

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,2

Napred

3,8

Funkcionalnost

3,8

Pozadi

4,0

Kvalitet izrade

3,8

Ukupno:

3,90

Ukupno

3,93

Ponašanje u vožnji

 

Enterijer

 

Vozne osobine

3,8

Funkcionalnost

4,2

Performanse

3,8

Dizajn

4,2

Kočnice

4,5

Ponuda prostora

4,0

Ukupno:

4,00

Kvalitet materijala

3,8

Motor

3,8

Završna obrada

3,8

Menjač

4,0

Ukupno:

4,00

Cena

4,5

Prosečna ocena: 4,00

Ford B-Max dolazi u Trend nivou opreme sa paketima „Tidy Pack“ (mreža za prtljag u naslonu zadnje klupe, prostirka tovarnog prostora sa dva lica, pregrade za sitnice u podu prtljažnog prostora), „Style Pack Trend II“ (prednja svetla za maglu, patosnice, 15″ aluminijumski naplaci) i „Control Pack“ ( automatski klima uređaj, ICE Pack 6). Jasno je da je B-MAX bogatije opremljen automobil u ovom slučaju. Njegova cena je 13.990 evra, a ukoliko želite metalik boju, ona skače na 14.580 evra. Opel Meriva je u srednjem, Active paketu, kojeg krasi između ostalog putni računar, šesnaestoinčni alu naplaci, trokraki volan presvučen kožom itd. Opelov pulen košta 12.840 evra.

Dakle, krajnji zaključak, ukoliko sve svedemo na neke osnovne atribute, je da je B-MAX najbolji u vožnji, 500L pleni izgledom i prostranošću, dok je Meriva sveukupno najpraktičnija. Budući kupci će prilikom vaganja prioritet dati nekim stvarima koje su im bitnije u odnosu na neke druge, i u suštini to je ono što će odlučivati prilikom kupovine, odnosno eventualnih dilema i trilema.

Cena je bez dileme glavni adut Fiata 500L
Piše Pavle Barta
Fotografija Saša Nikolić

 

 

Top Reviews

Video Widget

gallery