Fabio Kvartararo je došao do pobede nabijene emocijama. Naime, Francuz je trijumf posvetio nastradalom Moto3 vozaču, Džejsonu Dupaskijeu.
Kvartararo je na samom početku nekako preživeo silovit nalet Frančeska Banjaje, da bi kasnije na sigurnoj distanci držao vozače Ducatija, prekinuvši njihovu dominaciju na domaćem tlu.
Trci je prethodio minut ćutanja u čast Džejsona Dupaskijea, koji je podlegao povredama zadobijenim u jučerašnjim kvalifikacijama. Vest o njegovoj smrti je saopštena neposredno nakon prve trke dana.
Kvartararo je startovao s pol pozicije, ali je odmah došao pod pritisak Banjaje. Međutim, vozač Ducatija je napravio nesmotrenu grešku izbacivši sam sebe iz konkurencije već u drugom krugu, a njegova frustriranost ovim epilogom je bila očita. Od tog momenta, vozač Yamahe je pobegao pratiocima i do kraja nije ispuštao lidersku poziciju, pobedivši s tri sekunde prednosti iza drugoplasiranog.
Ovo je njegova treća pobeda sezone, a ujedno je prekinuo dominaciju Ducatija u Muđelu, gde je italijanski tim dobio poslednje tri trke. Kvartararo je na ovaj način povećao prednost u generalnom poretku, gde vodi sa 105 poena, ispred Zarka (Pramac Ducati) s 81.
Sjajni Migel Oliveira na Red Bull KTM-u je primetio da se Žoan Zarko muči s gumama, tako da je to iskoristio i zauzeo drugo mesto, daleko iza vodećeg. Međutim, nakon trke, Portugalcu je skinuta jedna pozicija, ali je vraćena jer je Đoan Mir uradio istu stvar.
Sva tri vozača na podijumu su se dirljivim govorima oprostila od preminulog Dupaskijea.
Što se trke tiče, iza pobednika su dueli bili prilično jasno definisani, sve do finalne faze. Bitku su vodili Zarko i Oliveira, kao i vozači Suzukija međusobno. Međutim, Rins je napravio grešku u 20. krugu, zbog koje je isklizao sa staze, tako da je ovo četvrta uzastopna trka koju nije završio, a negde se očekivalo da ove sezone bude jedan od vozača koji će se boriti za titulu. U isto vreme, Zarko se mučio s pneumaticima, što je dovelo do njegovog pada u plasmanu.
Vladajući šampion, Đoan Mir, izborio se za poslednje mesto na podijumu, dok je Zarko na oštećenom motociklu, nakon što se Enea Bastijanini zabio u njega na kraju pripremnog kruga, uspeo da sačuva dragocene poene s četvrtom pozicijom.
Pobednik prethodne dve trke, Džek Miler, inicijalno je bio pod napadima Suzukijevog tandema, da bi, kada su mu oni odmakli, došao „na nišan“ Breda Bindera iz Red Bull KTM-a, koji ga je pobedio u borbi za peto mesto.
Australijanac je ipak osvojio solidne poene za Ducati sa šestom pozicijom, dve sekunde ispred Aleša Espargara, koji je bio sedmi za Apriliju, uprkos bolovima u ruci koje je trpeo zbog opterećenja mišića.
Maverik Vinjales nije uspeo da popravi utisak iz kvalifikacija, kada nije uspeo da se plasira u Q2, startovavši s 13. mesta. Novopečeni tata je liniju cilja prošao kao osmi, nakon što je nekoliko vozača ispred njega doživelo padove, uz par preticanja. Duga bitka s Mikeleom Pirom je završena tako što su obojica dobili upozorenja zbog napuštanja limita staze.
Budući da trka u Muđelu nije bila održana prošle godine, prethodni pobednik je bio Danilo Petrući, koji je do trijumfa došao 2019. Ovoga puta je Italijan bio tek deveti za Tech 3 KTM.
Mada nije bio ni blizu izdanja u kojem je došao do sedam uzastopnih pobeda na VN Italije, Valentino Rosi se trudio koliko je mogao. Na kraju je uspeo da pretekne Ikera Lekuonu, završivši u prvih deset još jedan težak vikend za Petronas Yamahu.
To je Lekuonu iz Tech 3 bacilo na 11. poziciju, ispred najboljeg finišera Honde, Pola Espargara. Španac je učestvovao u trci s brojem 50 i „Minion“ kacigom, u čast preminulog Dupaskijea.
Piro je u finišu trke otišao preširoko i završio u šljunku, što je omogućilo Horheu Martinu na Pramac Ducatiju da dođe do 13. mesta.
Finalni poeni su otišli u ruke Aleksa Markeza (LCR Honda Castrol) i Lorenca Savadorija (Gresini).
Franko Morbideli je završio trku na 16. mestu, a njegove nade za osvajanjem poena su nestale kada je bio prisiljen da izbegne pad Marka Markeza početkom trke, otišavši na šljunak, što mu je oduzelo dragoceno vreme.
Takaki Nakagami je bio najbolji Hondin pulen na osmom mestu, i postavio je najbolje vreme kruga kada je otišao preširoko u krivini 14, tri kruga pre kraja. Zaista šteta za sjajnog Japanca.
MotoGP padok se seli u Barselonu narednog vikenda, gde će se voziti Grand Prix Katalonije.
Vrele Gume
Pavle Barta
MotoGP Italije 2021 (Muđelo)
Poz. | Poeni | Br. | Vozač | Nac. | Tim | Motocikl | Km/h | Vreme |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 20 | Fabio QUARTARARO | FRA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 175.3 | 41’16.344 |
2 | 20 | 88 | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 175.1 | +2.592 |
3 | 16 | 36 | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 175.1 | +3.000 |
4 | 13 | 5 | Johann ZARCO | FRA | Pramac Racing | Ducati | 175.1 | +3.535 |
5 | 11 | 33 | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 175.0 | +4.903 |
6 | 10 | 43 | Jack MILLER | AUS | Ducati Lenovo Team | Ducati | 174.9 | +6.233 |
7 | 9 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 174.8 | +8.030 |
8 | 8 | 12 | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 174.1 | +17.239 |
9 | 7 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 173.7 | +23.296 |
10 | 6 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 173.6 | +25.146 |
11 | 5 | 27 | Iker LECUONA | SPA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 173.6 | +25.152 |
12 | 4 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 173.5 | +26.059 |
13 | 3 | 51 | Michele PIRRO | ITA | Pramac Racing | Ducati | 173.5 | +26.182 |
14 | 2 | 73 | Alex MARQUEZ | SPA | LCR Honda CASTROL | Honda | 173.3 | +29.400 |
15 | 1 | 32 | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 173.1 | +32.378 |
16 | 21 | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 172.7 | +37.906 | |
17 | 10 | Luca MARINI | ITA | SKY VR46 Avintia | Ducati | 171.8 | +50.306 | |
Bez plasmana | ||||||||
30 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 174.7 | 4 kruga | ||
42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 175.0 | 5 krugova | ||
63 | Francesco BAGNAIA | ITA | Ducati Lenovo Team | Ducati | 167.5 | 22 kruga | ||
93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 165.1 | 22 kruga | ||
Nije završio prvi krug | ||||||||
23 | Enea BASTIANINI | ITA | Avintia Esponsorama | Ducati | 0 krugova |
Rekordi:
Pol pozicija: | Fabio QUARTARARO | 1’45.187 | 179.5 Km/h | |
---|---|---|---|---|
Najbrži krug trke: | krug: 2 | Johann ZARCO | 1’46.810 | 176.7 Km/h |
Rekordan krug u jednoj trci: | 2021. | Johann ZARCO | 1’46.810 | 176.7 Km/h |
Apsolutni rekord: | 2021. | Fabio QUARTARARO | 1’45.187 | 179.5 Km/h |
Generalni poredak u konkurenciji vozača
Poz. | Vozač | Motocikl | Nacionalnost | Poeni |
---|---|---|---|---|
1 | Fabio QUARTARARO | Yamaha | FRA | 105 |
2 | Johann ZARCO | Ducati | FRA | 81 |
3 | Francesco BAGNAIA | Ducati | ITA | 79 |
4 | Jack MILLER | Ducati | AUS | 74 |
5 | Joan MIR | Suzuki | SPA | 65 |
6 | Maverick VIÑALES | Yamaha | SPA | 64 |
7 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | SPA | 44 |
8 | Brad BINDER | KTM | RSA | 35 |
9 | Franco MORBIDELLI | Yamaha | ITA | 33 |
10 | Miguel OLIVEIRA | KTM | POR | 29 |
11 | Pol ESPARGARO | Honda | SPA | 29 |
12 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | JPN | 28 |
13 | Alex RINS | Suzuki | SPA | 23 |
14 | Danilo PETRUCCI | KTM | ITA | 23 |
15 | Alex MARQUEZ | Honda | SPA | 20 |
16 | Enea BASTIANINI | Ducati | ITA | 20 |
17 | Jorge MARTIN | Ducati | SPA | 17 |
18 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 16 |
19 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 15 |
20 | Iker LECUONA | KTM | SPA | 13 |
21 | Stefan BRADL | Honda | GER | 11 |
22 | Luca MARINI | Ducati | ITA | 9 |
23 | Michele PIRRO | Ducati | ITA | 3 |
24 | Lorenzo SAVADORI | Aprilia | ITA | 3 |
25 | Tito RABAT | Ducati | SPA | 1 |
Generalni poredak u konkurenciji timova
1 Monster Energy Yamaha MotoGP 169
2 Ducati Lenovo Team 153
3 Pramac Racing 102
4 Team Suzuki Ecstar 88
5 Red Bull KTM Factory Racing 64
6 Repsol Honda Team 52
7 Petronas Yamaha SRT 48
8 LCR Honda 48
9 Aprilia Racing Team Gresini 47
10 Tech 3 KTM Factory Racing 36
11 Avintia Esponsorama 20
12 SKY VR46 Avintia 9
13 Team HRC 4
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
1 Yamaha 132
2 Ducati 123
3 Suzuki 69
4 KTM 58
5 Honda 47
6 Aprilia 44