AktuelnoOnline plusVesti

Evropa više ne veruje u struju? Vreme je za veliki povratak plug-in hibrida!

8.17KPregleda

Dok političari crtaju planove, vozači prave odluke. A te odluke sve češće kažu – daj mi benzinski motor. Ali da ponekad, posebno u gradu mogu da vozim i na struju

 

 

Dugo je trajao optimizam – verovalo se da će Evropa biti kontinent koji će prvi ostaviti motore sa unutrašnjim sagorevanjem iza sebe i preći u čisti, tihi svet električne mobilnosti. Punjači na svakom ćošku, subvencije, zabrane dizela – sve je to delovalo kao nepovratni pravac, dok se iz sna nismo probudili sa prstom u auspuhu.

 

Poučeni putnim egzodusima, lažnim standardima, bacanjem svog vremena, nerviranjem na punjačima i sve skupljoj električnoj energiji na javnim punjačima, evropski kupci ne veruju više u EV, a još manje u obećanja briselske asministracije.  Sve se složilo da na scenu stupi – plug-in hibrid.

 

 

 

 BYD prvi shvatio poruku – Evropa nije spremna na potpunu elektrifikaciju

 

 

Kineski div BYD (Build Your Dreams), koji je do sada pažljivo pratio svaki korak Tesle i Elona Maska, odlučio je da promeni pravac.

 

 

Dok drugi i dalje pokušavaju da prodaju snove o 100% EV budućnosti, BYD nudi nešto konkretnije – model Seal U DM-i. Plug-in hibrid koji kombinuje dug domet na struju i sigurnost benzinskog motora.

 

 

Zašto plug-in hibridi ponovo osvajaju Evropu?

 

✅ Jer punjači nisu stigli do svih ulica, sela i autoputeva
✅ Jer vozači žele izbor, a ne kaznu
✅ Jer nije svaki vozač spreman da uči novu filozofiju vožnje
✅ Jer hibridi rešavaju glavni problem – zvani anksioznost dometa

 

 

BYD je zbog gore navedenih tačaka  prvi prelomio i korigovao pravac u kursu plug-in hibrida dodatno izbegavajući carine koje EU uvodi kineskim čistim električarima. Pride, gradi fabrike u Mađarskoj i Turskoj. Pametno, tiho i bez buke – baš u stilu hibrida.

 

 

Šta kaže regulativa EU – a šta pokazuje stvarnost?

 

Evropska unija je zvanično najavila zabranu prodaje automobila sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. (2040.) godine. Na papiru – svi novi automobili bi tada trebalo da budu električni. Međutim, ono što se sada dešava na tržištu sve više izgleda kao tihi ustupak realnosti.

 

 

 

 

Ako su svi toliko sigurni u EV budućnost – zašto se onda svi vraćaju plug-in hibridima?

 

Odgovor je jednostavan: 2035. (2040) deluje sve dalje. Energetska kriza, poskupljenje života, nedostatak infrastrukture i otpor vozača prave od tog plana više političku izjavu nego tehnički izvodljiv rok.

 

 

Plug-in hibridi su postali zvanično „neoficijelno“ rešenje: kompromis između EU regulative i tržišne logike. Brisel gura jedno, a tržište govori nešto drugo.

 

 

Nisu Kinezi jedini koji menjaju taktiku

 

Kada Mercedes, Volkswagen, BMW i Opel počnu da tiho povlače EV planove i vraćaju hibride u ponudu – znaš da se tržište trese.

 

Novi VW PHEV modeli sa dometom od 100+ kilometara na struju dolaze već naredne godine. Mercedesviše ne pominje 2030. kao kraj motora na benzin.

 

Opel je već danas ponudio sjajni Grandland plug-in hibrid po „kineskoj ceni“

 

 Evropa ne želi električnu   dogmu – želi izbor. Evropa ne   traži revoluciju. Traži   evoluciju.

 

A plug-in hibridi su najlogičniji most između današnjice i budućnosti. Oni koji to razumeju – biće pobednici.

 

 

Lidija Piroški 

 

 

 

BONUS VIDEO: Prvi test BYD Seel U DM-i na srpskom putevima 

 

 

 

6 Komentara

  1. Na nivou evrope, ev su ostvarila rast od 34% u odnosu na proslu godinu. Reklo bi sa da ipak raste broj ljudi koji veruju da su ev buducnost.
    Sto se tice byd, u madjarskoj treba da proizvode delfin, atto 3 i kasnije atto 2, sto su cisto elektricna vozila.

  2. Kad god sam ukazao na ovo što se sad dogadja, bio sam praktično linčovan od strane ev-talibana…, trolejbus i tramvaj su jedini ekološki i ekonomski prihvatljiv ev, za sad…

  3. Vec neko vreme proizvodjaci automobila su trazili model kako da izvrse promenu trzista kako bi auti zahtevali cesce servisiranje, jer su najbolje musterije one koje se vracaju da ponovo kupe, a sto cesce to bolje, jer to znaci veci profit za iste.

    Tradicionalni auti na gorivo su preziveli zadnjih 20 godina toliko promena, a da se nijedna ne moze pohvaliti – i to iz prostog razloga jer ih namerno prave sa losijim delovima i sa losijom podrskom za delove, i popravke. Sve je komplikovanije, sve je teze… Pokusali su nesto sa EV, ali pravi cilj je bio da se uvedu hibridi kao „zelenija varijanta“.

    Imam hibrid vec 4-ta godina, a kupio sam ga kada je bio 3 godine star. Svaka baterija u hibridima kosta oko 4000-5000 dolara + ruke oko $2000. Baterije su garantovane do 8 godina i 100k milja / ili neki proizvodjaci daju i neogranicene milje.

    Sta to znaci? To znaci i da ga isplatite, i da je vas, necete moci da ga vozite narednih 20-30 godina, nego ce crkavanje baterija da vas natera da odete i kupite drugi auto. Dok vi izvozate hibrida za 8 godina, vise nece postojati modeli na samo na gorivo, i to je to…

  4. Gospodine , zadržite vaše lične frustracije i zastarele poglede kući ,sa ženom ! Nemojte ženu i svoju zatucanost da ubacujete u emisije za edukaciju ljudi. Gospodine,u Srbiji umre 3000 ljudi svake godine,samo od zagađenja iz auspuha! Da li shvatate vašu odgovornost? EV su sadašnjost ,a vaši pogledi su ZASTARELI. Evropa propada ,kasni ,to je fakat.

    1. Da niste vi zastareli kada ne razumete poruku. Veoma dobro znam gde je danas auto industrija i gde će biti u narednih 5 godina. Na duži period niko je zna gde sve to ide Uopšteno komentar vam je glup i tendenciozan u pokušaju omalovažavanja mog rada jer ne razumete ni stil, ni ozbiljnu priču ni šalu, niti pratite šta radim, već onako hajde da se pos..em.

  5. Ваша стручност и прогнозе су респектабилне. Наметнуту електрификацију демантује живот. Цео систем је недовољно промишљен и неодржив. И ја сам за екологију, али ово је промашај. Уживање је пратити Вас.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery