AktuelnoIstorijaZanimljivosti

Da nije bilo Henrija Forda danas bismo verovatno koristili drugačije zavrtnje

6.46KPregleda

Još jedan delić automobilske istorije koji verovatno niste znali

 

Bez sumnje, Henri Ford je izvršio ogroman uticaj na automobilsku industriju 20. veka. Uvođenje Modela T je revolucionalizovalo proizvodnju četvorotočkaša u Americi kroz formiranje proizvodnih linija, ali se ispostavilo da to nije jedina značajna stvar za koju je zaslužan Ford.

 

Peter Lymburner Robertson

 

Naime, Robertson zavrtnji bi bili dominantno rešenje tog doba (a verovatno i danas) da nije bilo Henrija Forda. Robertson zavrtnji su bili popularni početkom 1900-ih, a karakterisalo ih je četvrtasto užljebljenje na glavi zavrtnja. Bili su laki za upotrebu a popularizovao ih je Piter Limberner Robertson, kanadski pronalazač, industrijalac i trgovac. Ipak, on nije izmislio zavrtnje s četvrtastim užljebljenjem na glavi, jer je ovo rešeje patentirano 1875. u Njujorku. Ipak, Robertson je popularizovao njegovu upotrebu, što je izazvalo pažnju jednog drugog industrijalca – Henrija Forda.

 

Naravno, Ford je koristio Robertson zavrtnje na svojim automobilima, posebno na Modelu T, uvidevši lakoću njhove upotrebe. On je želeo ekskluzivna prava na korišćenje i proizvodnju ovih zavrtanja u SAD, ali mu je Robertson rekao „Screw you“. Naravno, malo se šalimo, ali uglavnom, Ford je bio odbijen.

 

Dakle, Robertson je odbio Fordov predlog da ima ekskluzivna prava na njegov proizvod, tako da se Henri obratio jednom drugom biznismenu iz tog vremena, Henriju Filipsu, koji je držao prava na takozvane „krstaste“ zavrtnje. Ostatak priče je naravno… istorija.

 

 

Da je kojim slučajem Ford dobio prava na Robertsonove zavrtnje, oni bi sigurno bili najpopularnije rešenje svog vremena. S potencijalnim Fordovim uticajem na proizvodni proces, možda bismo danas „zavrtali šrafove“ odvijačima s četvrtastom glavom a ne krstastom, kao što je uobičajeno.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery