AktuelnoVesti

BYD usporava početak proizvodnje u Mađarskoj, ali ubrzava u Turskoj

1.1KPregleda

Nova proizvodna strategija kineskog giganta za Evropu. Turska postaje favorit zbog cene rada

 

 

Kineski automobilski gigant BYD odložio je početak masovne proizvodnje u svojoj novoj fabrici električnih automobila u Segedinu (Mađarska) za 2026. godinu. Međutim proizvodnja će u prvim godinama biti ispod planiranog kapaciteta – saznaje Reuters.

 

Istovremeno, BYD značajno ubrzava planove u Turskoj. Pogon u Manisi dostićiće i premašiti planiranu proizvodnju već sledeće godine.

 

 

Fabrika u Mađarskoj, vredna 4 milijarde evra, trebalo bi da ima kapacitet od 150.000 vozila godišnje, sa mogućnošću širenja na 300.000. Međutim, prema navodima izvora, tokom cele 2026. godine biće proizvedeno svega nekoliko desetina hiljada automobila. Iako je BYD najavio otvaranje pogona već u oktobru ove godine, još uvek nije precizirao kada kreće serijska proizvodnja.

 

 

 

U isto vreme, BYD-ova fabrika u Turskoj, vredna milijardu dolara, prvobitno planirana za kraj 2026, startovaće ranije i već 2027. godine premašiće mađarsku proizvodnju. Već u prvoj godini planirano je kapacitet od preko 150.000 vozila godišnje. Do 2028. taj broj biće dodatno povećan.

 

 

Pitanje tarifa i cena rada

 

 

Odluka da se ubrza turski projekat baca svetlo na izazove s kojima se kineski proizvođači suočavaju u Evropi – visoke plate, skupa energija i strogi propisi

 

 

Mađarska se pod vođstvom Viktora Orbana, profilisala kao glavni partner Kine u EU, Turska se nameće kao atraktivnija alternativa. Pre svega zbog nižih troškova proizvodnje i odsustva carina na izvoz u EU.

 

 

 

 

Podsetimo, automobili koje BYD trenutno uvozi iz Kine opterećeni su kombinovanom carinom i antidamping merama koje dostižu 27%. Turska, s druge strane, nudi tarifno oslobođeni izvoz u EU, što čini veliku razliku u kalkulaciji.

 

 

Koji će se modeli proizvoditi u Evropi?

 

U Segedinu se očekuje proizvodnja modela Atto 2, Atto 3, Dolphin i potencijalno pristupačnog Seagull modela.

 

 

 

U turskom pogonu planirani su Seal U SUV, Sealion 5 (električni ili PHEV), kao i dva plug-in hibrida: Seal U DMi i Seal 06 DMi.

 

BYD u ofanzivi

 

Dok u Kini traje cenovni rat među proizvođačima, BYD ubrzano širi prisustvo van matičnog tržišta. S\&P Global Mobility predviđa da će kineski broj 1 ove godine prodati 186.000 vozila u Evropi. Gotovo duplo više nego prošle godine. Do 2029. ta cifra bi mogla da dostigne 400.000 jedinica.

 

 

Strategija proizvodnje unutar Evrope – u Mađarskoj i Turskoj – pokazuje da BYD ozbiljno računa na evropsko tržište. Ali i da prilagođava planove realnim izazovima koje EU postavlja pred kineske proizvođače.

 

 

Lidija Piroški

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery