Cena i veličina automobila više ne određuju nivo bezbednosti !?
Euro NCAP institut za bezbednost na poslednjim testiranjima je zaključio da uprkos povećanju bezbednosnih kriterijuma, većina proizđača ulaže velike napore da povećaju bezbednost putnika u vozilima ali i pešaka.
Među poslednje testiranim dva rezultata se ističu kao tipična:
Prvi je da veličina automobila i cena gotovo više ne znače i adekvatan nivo bezbednosti, pa imamo slučaj da su ti standardi gotovo podjednaki za automobil od 14.000 evra i onaj od preko 100.000 evra.
Toyota Aigo X je najnovija senzacija na tržištu gradskih automobila pa je i njena bezbednost prilagođena tome. Mali gradski krosover se dobro pokazao uprkos nedostatku nekih naprednijih bezbednosnih sistema, što rezultira ocenom 4 zvezdice.
Za razliku od malenog Aygo X, na aktuelnom NCAP testu bezbednosti najviše je razočarao najskuplji BMW-ov električni i4 koji dokazuje da luksuz i astronomska cena ne znači uvek bolje bezbednosne performanse.
Kako smo već navikli da BMW plasira staru tehnologiju u novim modelima, model BMW i4 je opremljen sličnim setom senzora koji se već godinama koriste za seriju 3 pa je zbog toga ova električna limuzina propustila neke kritične tačke za izbegavanje sudara i dobila je ocenu od 4 zvezdice.
BONUS VIDEO: TEST BMW iX50