Vesti

Audi će svoja električna vozila bazirati na čak četiri različite platforme!

Tizer

Audi "Road map E"
1.63KPregleda

Audi je i zvanično predstavio svoj plan po imenu „Road map E“. Kako samo ime sugeriše, proizvođač iz Ingloštata se postepeno okreće elektrifikaciji, te planira da do 2025. godine predstavi 30 elektrifikovanih modela. Čak dvadeset vozila će biti potpuno električno.

Audi "Road map E"

Modifikovana MLB Evo platforma

Međutim, Audi želi da „igra na sigurno“, te će za svoja električna vozila koristiti čak četiri različite platforme. Već je predstavljen model E-Tron SUV koji je baziran na modifikovanoj varijanti MLB evo platforme. Ona je jedna od te četiri.

J1 platforma

Naravno, u budućnosti se očekuju veće promene. Tako će Auti svoje nove električne modele postavljati na platforme koje su dizajnirane specijalno za električna vozila. Prvi model koji će biti baziran na jednoj od tih platformi jeste serijska verzija koncept modela E-Tron GT. Taj model će na trižište stići 2020. godine, a biće baziran na J1 platformi na kojoj je postavljen i Porsche Taycan.

Audi "Road map E"

MEB platforma

Godinu dana kasnije Audi će predstaviti i treću platformu za električna vozila. Reč je o MEB platformi kompanije Volkswagen, na kojoj je postavljen i VW ID.3. Prvi model iz Ingloštata koji će biti postavljen na toj platfomri biće serijska varijanta koncept modela Q4 E-Tron. On će dimenzijama biti sličan modelu Q3, ali će enterijer biti prostaran kao kod modela Q5.

Nakon njega, Audi će predstaviti još modela baziranih na toj platformi. Svi oni će imati kompaktne ili srednje dimenzije. Audi nije zalazio u detealje, ali je rečeno da će ti modeli imati „fascinantan dizajn, kvalitetni enterijer i najsavremeniji operativni sistem“. Međutim, ono što je možda još važnije, modeli bazirani na MEB platformi će biti jeftinijij od ostalih električnih vozila ovog proizvođača. Kako bi cene bile što manje, Audi planira da kupcima ponudi uvodne varijante električnih modela sa pogonom na zadnjim točkovima i elektromotorom smeštenim kod zadnje osovine. Naravno, u ponudi će se naći i skuplje verzije sa pogonom na svim točkovima i dva elektromotora.

PPE platforma

Potpuno električni, luksuzni automobili velikih dimenzija će biti postavljeni na PPE platformu. Audi tu platformu razvija u saradnji sa kompanijom Porsche. Na njoj će biti bazirani modeli sa karavan, krosover, sportback i SUV formom karoserije.

Ova platforma će biti slična MEB platformi. Ona će podržavati konfiguraciju sa pogonom na zadnjim točkovima i elektromotorom smeštenim na zadnjem delu, ali i dva elektromotora i pogon na svim točkovima. Međutim, ona će biti znatno bolje i imaće bolju tehnologiju. u se pre svega misli na jaču električnu mrežu i kapacitet punjenja od 350 kW. Modeli bazirani na PPE platformi će imati i adaptivno vazdušno vešanje, upravljanje svim točkovima i slično.

Kao deo tizera, Audi je najavio i koncept model baziran upravo na PPE platformi. On je nazvan „Sportback-Layaout“. O tom modelu nije poznato puno toga, ali je ranije navedeno da bi on mogao da počne da se proizvodi 2023. godine. On će imati dizajn inspirisan modelima E-Tron GT i A7 Sportback. Međutim, on će dimenziujama biti sličan modelu A4.

Top Reviews

Video Widget

gallery