Audi A8 L 60 TFSI e quattro – prva elektrifikovana perjanica iz Inlgoštata!
Prodavaće se po ceni od 109.000 evra u Nemačkoj!
Po prvi put u istoriji, Audi A8 će se prodavati i sa elektrifikovanim, plug-in hibridnim pogonskim sklopom. Taj pogonski sklop će u početku biti dostupan samo na modelu A8 L 60 TFSI e quattro (sa većim međuosovinskim rastojanjem), a nešto kasnije i na standardnom modelu. On predstavlja spoj beskompromisnog luksuza brenda iz Ingloštata i (relativno) malu emisiju štetnih gasova.
Prvi A8 model sa plug-in hibridnim pogonskim sklopom se zvanično zove Audi A8 L 60 TFSI e quattro. On poseduje trolitarski turbo V6 agregat koji razvija 335 KS i elektromotor koji razvija 134 KS (100 kW). Njegova ukupna izlazna snaga je 443 KS (330 kW) i 700 Nm obrtnog momenta.
Benzinac, koji je dostupan i na modelu sa oznakom A8 55 TFSI, razvija 500 Nm obrtnog momenta. On je povezan sa osmostepenim tiptronic automatskim menjačem, preko kog se snaga šalje svim točkvoima. Tu je i quattro AWD sistem.
Audi A8 L 60 TFSI e quattro poseduje i litijum-jonsku bateriju od 14,1 kWh. Ona je smeštena ispod prtljažnika i preko nje se napaja elektromotor. Zahvaljujući tome, ovaj model sa jednim punjenjem, samo na električnu energiju, može da pređe do 46 kilometara. Naravno, pritom je maksimalna brzina ograničena na 135 km/h. Kada su u funkciji oba motora, A8 L 60 TFSI e quattro sa postiže elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 250 km/h. Takođe, ovaj model iz mesta do 100 km/h ubrzava za samo 4,9 sekundi.
Ova elektrifikovana perjanica nije samo brza, već je i efikasna i ekonomična
Naime, prosečna potrošnja goriva po WLTP standardima na 100 kilometara je svega 2,5 litara! Emisija ugljenikovog dioksida je svega 57 g/km, a potrošnja električne energije je 20,9 kWh/100 kilometara.
A8 L 60 TFSI e quattro će se od ostalih A8 modela isticati zahvaljujući nekim sitnim detaljima. Tu se pre svega misli na “svetlosni potpis” koji je inspirisan modelom Audi e-tron, hromirane detalje i slično. Ovaj model ima i ekskluzivne felne od 19 cola.
On će se prodavati po uvodnoj ceni od 109.000 evra u Nemačkoj, a prvi primeci će biti dostavljeni pre kraja godine.