AktuelnoEco GreenVesti

Američki mediji optužili Akija Tojodu za nedostatak vizije i širenje dezinformacija

1.81KPregleda

Šef Toyote, Akio Tojoda, na godišnjem mitingu japanske kompanije, raspravljao je o električnim vozilima. Međutim, ono što je rekao se mnogima baš i nije svidelo.

 

To se prvenstveno odnosi na američke medije, posebno one koji podržavaju baterijski pogonjena vozila. Naime, oni smatraju da Toyotinom čoveku broj jedan nedostaje vizije, jer je „izrekao dezinformacije“ i izrazio stav da masivna elektrifikacija i nije tako dobra ideja.

 

Do koje mere Tojodine reči žuljaju neke u SAD, dokazuju komentari u medijima da takvo rigidno mišljenje može da označi kraj za neke proizvođače ukoliko ga odmah ne napuste. Kao što znamo, Toyota je na putu da lansira svoj prvi električni automobil van Kine.

 

Ovakve stavove Amerikanaca u suštini možemo da tumačimo kao pokušaj da se odbrani Tesla, jer je japanska kompanija, pored planova o ubrzavanju dešavanja u oblasti električnih automobila, ostala fokusirana na hibride i automobile pogonjene gorivnim ćelijama.

 

Indikativno u svemu je da kada Ilon Mask uputi detinjaste i nepristojne kritike putem Twittera na račun vodonika, to se doživljava kao nešto u najmanju ruku „šeretski“, dok se reči Akija Tojode etiketiraju kao uvredljive, mada je sklonost Japanca ka vređanju drugih ekvivalentna sklonosti lavova da jedu travu.

 

The Wall Street Journal je objavio komentare šefa Toyote, koji kaže da baterijski pogonjena vozila više zagađuju nego njihovi benzinski pandani, jer se električna energija proizvodi većinom od uglja i gasa. Istini za volju, najnovije studije jesu dokazale suprotno, ali sve je to još uvek na dugačkom štapu.

 

Vrlo je verovatno da je to slučaj tamo gde se električna energija proizvodi gotovo isključivo iz „prljavih“ izvora, kao kod nas (i u većem delu kontinentalnog dela SAD, recimo), ali takođe je činjenica da se u razvijenim državama mreže rapidno prebacuju na održive izvore, a čista energija postaje značajno jeftinija. Ipak, to je proces koji će potrajati par decenija, dok se sve ne dovede na svoje mesto, a pitanje je kako će i tada stvari stajati sa zemljama trećeg sveta, koje se zapravo ni ne ubacuju u „jednačinu“.

 

Ipak, po Tojodi, čitava priča oko ekološke podobnosti električnih automobila je senzacionalistička: „Kada političari izađu s izjavama, hajde da se oslobodimo svih vozila koja koriste benzin, da li oni uopšte razumeju šta govore?“ Ova rečenica mu je zamerena, ali po nama je sasvim na mestu i ima smisla.

 

Tojoda takođe smatra da „će aktuelni poslovni model automobilske industrije kolabirati, ukoliko vlasti na silu budu uterivale zabrane SUS motora“. CEO japanske kompanije takođe smatra da su električna vozila preskupa, tako da bi ubrzana tranzicija snažno udarila po džepovima kupaca.

 

Komentari u američkim medijima čak idu dotle da se tvrdi da će industrija zaista kolabirati, ali ne u potpunosti, već samo kompanije koje vode „kratkovidi“ ljudi kao što je Tojoda, „koji nemaju hrabrosti da prođu kroz tranziciju“.

 

O čemu se ovde zapravo radi? Pa, mada nije otvoreno bio u centru pažnje ove priče, reč je o vodoniku. Toyota snažno podržava gorivne ćelije, koje na kraju krajeva, dugoročno gledano, i jesu mnogo ekološki podobnije i održivije rešenje od baterija. Takođe, mnogi povezuju naftnu industriju s proizvodnjom vodonika, tako da ovde praktično imamo sudar dva različita lobija.

 

Tojodi se kao „nedostatak vizije“ pripisuje i to što je rekao da su baterijski pogonjena vozila preskupa. Međutim, da li je rekao nešto pogrešno? Pa, realno nije, i to ne možemo poreći, koliko god da podržavamo ekologiju i zaštitu životne sredine. Pored toga, neki su japanskom gigantu predvideli „nestanak“ zbog ovakvog stava prema baterijski pogonjenim automobilima. Smešno, zar ne?

 

Pavle Barta

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery