Mi, automobilski entuzijasti, od malih nogu smo opčinjenima rekordima svih vrsta. Kada su na scenu stupile vozačke simulacije, i sami smo se našli u situaciji na „skinemo“ par desetinki s najboljih postignutih vremena na raznoraznim svetskim „stazama“. Need For Speed, MotoGP, Formula 1, Toca serija, WRC…, sve su to igre uz koje smo provodili sate, ponekad dane i nedelje.
Kasnije, imajući sreće da se bavimo ovim poslom, imali smo prilike da neke moćne mašine provozamo trkačkim stazama, naravno ne u cilju „rušenja rekorda“…
Proizvođači automobila vrlo dobro znaju koliko je važno da njihovi proizvodi budu dokazani, a najbolji način za to je da se novi model „pusti s lanca“ na Nirburgringu. Na ovaj način se budući kupci mogu uveriti u kvalitete i mogućnosti vozila, a nema boljeg poligona za to od „Zelenog pakla“.
Veliki rivaliteti ne moraju biti izgrađeni na netrpeljivosti
Mercedes-AMG GT Black Series je držao rekord kruga na Nirburgringu u konkurenciji serijskih automobila od 4. novembra 2020., kada je ostvario vreme od 6:43,616. Ono je postavljeno na staroj postavci staze dugačkoj 20.600 metara, što je nekih 200 metara kraće od punog kruga. To je ekvivalentno vremenu od 6:48,047 za pun krug. Prethodni rekord je izdržao više od dve godine, jer je Lamborghini Aventador SVJ LP770-4 uspeo „kratki“ krug da pređe za 6:44,970.
Međutim, Porsche je u zamahu u poslednje vreme, a prethodni rekordi koje je ostvario, samo su podigli nivo adrenalina i uzbuđenja u vezi s onim što će biti postignuto. Pre samo nedelju dana, marka iz Cufenhauzena je podigla lestvicu u klasi SUV vozila s Caynneom, s vremenom od 7:38,925, što je gotovo četiri sekunde brže od Audija RS Q8 i skoro 16 sekundi brže od Mercedesa-AMG GLC 63 S 4Matic+. Isti vozač koji je vozio Cayenne, Lars Kern, oborio je rekord i u klasi limuzina Panamerom Turbo S, manje od sekunde ispred Mercedesa-AMG GT 63 S 4Matic+. Međutim, Mercedes se vratio četiri meseca kasnije i „skinuo“ još dve sekunde s Porscheovog rekorda.
Težnja ka stalnom unapređenju a ne savršenstvu
Marta ove godine, Porsche se udružio s Manthey Racingom, koji je sada partner nemačkog proizvođača, i s Kevinom Estrom za volanom 911 GT3 RS MR, postigao vreme od 6:53,340. Naravno, Porsche je gotovo 40 godina držao apsolutni rekord na Nirburgringu od kada je Štefan Belof odvozao krug u 956 za samo 6:11,13 (1983.).
Ipak, Timo Bernhard je srušio i taj rekord u Porscheu 919 Hybrid Evo, uz vreme 5:19,546. Dakle, Porsche je suvereni vladar „Zelenog pakla“, koji je od vrhunske važnosti za razvoj njegovih vozila. Sada je na red došlo novo postignuće.
Naime, 232 dana je prošlo od kada je Mercedes-AMG postavio najbrži krugu u klasi serijskih automobila. Sada će ekipa iz Afalterbaha zaista morati da napravi nešto impresivno brzo da bi povratila titulu. Porsche je podigao lestvicu, s vremenom čak pet sekundi bržim, a „oružje“ u pitanju je 911 GT2 RS opremljen Manthey Performance paketom. Vreme? – 6:38,84.
Ako u potpunosti kontrolišete stvari, niste dovoljno brzi
Dakle, postignuto vreme iznosi 6:38,84 u kratkoj postavci staze, odnosno 6:43,30 u dugačkoj. To znači da je GT2 čak i na dužoj verziji staze brži nego što je to AMG GT Black Series na kratkoj.
Neki će se setiti da je Porsche već postavio slično vreme 2018., kada je Lars Kern uspeo da kompletira krug za 6:44,749, što je tek sekundu slabije u odnosu na oficijelni rekord. Razlika je u tome što u to vreme niste mogli da uđete u Porscheov salon i kupite Manthey Racing paket, dok je danas ova firma deo Porschea.
Preporuka je da video gledate na velikom ekranu, s „odvrnutim“ tonom. Automobil je inače opremljen serijskim Michelin Pilot Sport Cup 2 R gumama, a postignuta prosečna brzina iznosi 185,87 km/h. Što se Manthey Racing paketa tiče, ons se sastoji od unapređenja na šasiji, aerodinamici i kočnicama, posebno dizajniranim za GT2 RS.
Moram to da uradim!
Kada se pokušava oboriti rekord, svaka sitnica je važna, tako da su i naplaci od lake, magnezijumske legure, isti oni koji se dobijaju u Weissach paketu. Zahvaljujući poboljšanju aerodinamike, stepen vertikalnog aerodinamičkog pritiska na zadnju osovinu je više nego dvostruko veći, a dokaz tome je način na koji Lars prolazi kroz levu krivinu na glavnom pravcu bez „podizanja“ pri brzini od 310 km/h.
Dodatni rezervoar s vodom je ubačen u jednačinu, da bi hlađenje međuhladnjaka bilo efikasnije, a biće interesantno videti kada će Mercedes-AMG pokušati da uzvrati. Doduše, ukoliko se Project One kojim slučajem nađe na Nirburgringu, biće još interesantnije videti da li će Porsche pronaći način da adekvatno reaguje.
Vrele Gume