Maks Ferstapen je posle svoje prve pobede na VN Monaka došao do vodeće pozicije u generalnom plasmanu, dok je Mercedes imao trku koju će želeti što pre da zaboravi.
Karlos Sainc je s drugim mestom ostvario prvi podijum za Ferrari ove sezone, ispred sjajnog dečaka iz McLarena, Landa Norisa, koji je nastavio da „uništava“ timskog kolegu, Danijela Rikijarda, ujedno se vrativši na treću poziciju u konkurenciji vozača, ispred Valterija Botasa. Ovo je njegov drugi ovogodišnji podijum.
Ferstapen je tehnički startovao s pol pozicije, mada je u suštini bio drugi, iza Šarla Leklerka. Međutim, Monačanin zbog oštećenja na menjaču nije ni startovao, što je verovatno bila posledica jučerašnjeg „randevua“ sa zaštitnom ogradom. Šta bi bilo kad bi bilo, možemo samo da spekulišemo, a s druge strane, prilično je izvesno da bi Maks Ferstapen došao do pol pozicije s obzirom na prolazna vremena koja je imao do momenta kada je sesija prekinuta zbog incidenta Ferrarijevog vozača. Uglavnom, Leklerk je propustio šansu da dođe do odličnog rezultata, ako ne i pobede.
Holanđanin je uspeo da zatvori vrata Valteriju Botasu pri ulasku u prvu (desnu krivinu), kojoj je Finac zapravo bio bliži. Nakon toga je bez problema održavao vođstvo do samog kraja trke, što ga je promovisalo na mesto lidera u šampionatu, po prvi put u karijeri.
Vladajuće „crne strele“ su doživele debakl. Botas je završio trku u boksu nakon što tim nije mogao da skine prednji desni točak s njegovog bolida, dok je Luis Hamilton na kraju bio sedmi. Naime, navoj na zavrtnju točka Botasovog bolida je bio oštećen, što znači da on nije mogao biti skinut s glavčine i zamenjen novim. Ovo je druga trka koju Finac nije završio ove sezone.
U međuvremenu, sedmostruki šampion je izašao iz boksa na stazu vidno isfrustriran zbog Mercedesove strategije, mada je pitanje da li bi i u suprotnom slučaju mogao nešto više da uradi, budući da su pneumatici na Mercedesovim bolidima degradirali više u odnosu na druge. Uglavnom, Hamilton je po prvi put posle mnogo vremena drugi, što je situacija na koju definitivno nije naviknut.
Nakon za njega teških kvalifikacija, u kojima je zaradio tek sedmo startno mesto, aktuelni šampion je u boks otišao ranije u odnosu na najbliže rivale, u pokušaju da nadoknadi pozicije. Međutim, strategija se pokazala pogrešnom jer se našao iza Pjera Gaslija iz AlphaTaurija.
Stvari su postale još gore za Britanca kada su se nakon izlazaka iz boksa ispred njega našli Serhio Perez iz Red Bulla i Sebastijan Fetel iz Aston Martina, koji je konačno pokazao da nije zaboravio da vozi i da nije slučajno četvorostruki šampion.
Perez je završio trku na četvrtom mestu, dok je Fetel došao do najboljeg rezultata za Aston Martin ove sezone s petom pozicijom. Pomalo je neshvatljivo što Red Bull u finalnim krugovima trke nije pozvao Pereza na zamenu guma da bi pokušao da dođe do poena za najbrži krug trke (koji je ovako pripao Hamiltonu), koji očigledno nije mogao da pretekne Norisa, ali je imao dovoljnu prednost u odnosu na Fetela, da i i prilikom izlaska iz boksa ostane ispred njega.
Iza Gaslija i Hamiltona, dugačak stint Lensa Strola osigurao je da oba Aston Martina završe u bodovima. Esteban Okon je bio deveti za Alpine, dok je Antonio Đovinaci (Alfa Romeo) došao do svog prvog poena sezone kompletiravši prvih 10.
Ferstapen je trenutno vodeći, s četiri poena prednosti u odnosu na Hamiltona, dok je u konkurenciji konstruktora Red Bull pretekao Mercedes prvi put posle osam godina. Takođe, svojevrstan kuriozitet je da nije bilo izlazaka vozila bezbednosti na stazu, kao ni isticanja žutih zastava.
Sledeća na redu je VN Azerbejdžana, koja se vozi 6. juna u Bakuu.
Vrele Gume
Pavle Barta
VN Monaka 2021.
POZ | VOZAČ | VREME | POENI |
---|---|---|---|
1 | 1:38:56.820 | 25 | |
2 | +8.968s | 18 | |
3 | +19.427s | 15 | |
4 | +20.490s | 12 | |
5 | +52.591s | 10 | |
6 | +53.896s | 8 | |
7 | +68.231s | 7 | |
8 | +1 krug | 4 | |
9 | +1 krug | 2 | |
10 | +1 krug | 1 | |
11 | +1 krug | 0 | |
12 | +1 krug | 0 | |
13 | +1 krug | 0 | |
14 | +1 krug | 0 | |
15 | +1 krug | 0 | |
16 | +1 krug | 0 | |
17 | +3 kruga | 0 | |
18 | +3 kruga | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNS | 0 |
Napomena: Hamilton je osvojio dodatni poen za postavljanje najbržeg kruga trke
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ | VOZAČ | NACIONALNOST | AUTOMOBIL | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | NED | RED BULL RACING HONDA | 105 | |
2 | GBR | MERCEDES | 101 | |
3 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 56 | |
4 | FIN | MERCEDES | 47 | |
5 | MEX | RED BULL RACING HONDA | 44 | |
6 | MON | FERRARI | 40 | |
7 | ESP | FERRARI | 38 | |
8 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 24 | |
9 | FRA | ALPHATAURI HONDA | 16 | |
10 | FRA | ALPINE RENAULT | 12 | |
11 | GER | ASTON MARTIN MERCEDES | 10 | |
12 | CAN | ASTON MARTIN MERCEDES | 9 | |
13 | ESP | ALPINE RENAULT | 5 | |
14 | JPN | ALPHATAURI HONDA | 2 | |
15 | ITA | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 | |
16 | FIN | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 | |
17 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
18 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
19 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
20 | RAF | HAAS FERRARI | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
POZ | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | RED BULL RACING HONDA | 149 |
2 | MERCEDES | 148 |
3 | MCLAREN MERCEDES | 80 |
4 | FERRARI | 78 |
5 | ASTON MARTIN MERCEDES | 19 |
6 | ALPHATAURI HONDA | 18 |
7 | ALPINE RENAULT | 17 |
8 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 |
9 | WILLIAMS MERCEDES | 0 |
10 | HAAS FERRARI | 0 |