Rusi će konačno lansirati redizajniranu verziju Lade 4×4, po prvi put u 45 godina postojanja ovog modela
Predstavljena danas u okviru revidiranja portfolija matične kompanije Renault, nova generacija Nive će pristići 2024., kao jedna od četiri nove Lade koje će biti lansirane u naredne četiri godine.
Kao i u slučaju Dacije, novi modeli Lade će počivati na Renaultovoj CMF-B modularnoj platformi. Ovo je od ključnog značaja za Nivu, koja će konačno napraviti iskorak od bazične samonoseće karoserije, na kojoj je zasnovana od 1976.
Što se tiče mehaničkih izmena, Niva će i na tom planu proći kroz temeljna unapređenja.
Dizajnerske skice sugerišu da će prepoznatljivi elementi dizajna, poput okruglih farova i visoko postavljenih pokazivača pravca, biti zadržani ali naravno modernizovani, uz implementaciju aerodinamičnijih lukova točkova i robusnijih odbojnika.
Lada će značajno proširiti svoju gamu, a u planu je i perjanica u vidu novog SUV-a iz C segmenta, koji bi trebalo da pristigne pre 2025. Naravno, i dalje će na snazi biti cene koje će svako moći da priušti, tako da „premijum igrači“ neće biti „ugroženi“. Ipak, kako javljaju iz kompanije, reč je o proizvodu za upotrebu u ekstremnim uslovima, s izraženim klirensom, kratkim prenosnim odnosima i robusnom konstrukcijom.
Niva je bila prva među serijskim 4×4 modelima koja je koristila samonoseću karoseriju, koja je bila u svoje vreme inovativna zbog manje mase u odnosu na konvencionalno rešenje u vidu karoserije na šasiji, što joj je donosilo izvesne prednosti u terenskoj vožnji.
Lada je deo Renault grupe od 2008., kada je francuski proizvođač otkupio kontrolni udeo od matične kompanije, Avtovaza. Nova Niva neće biti prva Lada koja će koristiti Renaultovu mehaniku (X-Ray deli platformu s prošlom Dacijom Duster), ali bi mogla da bude prva koja će dobiti opcioni elektrifikovani pogon.
Vrele Gume
4 Komentara
Comments are closed.
[…] novim modelima, uključujući i „ponovno rođenje“ ikona (da li treba da očekujemo modernu Nivu u duhu modela kao što je Ford Bronco?) i lansiranje sedam modela do 2025., od kojih su dva iz C […]
Jel će da trule ko prethodni model ili?!??
Saberi, oduzmi-Golofi ništa manje ne trule, „al’ auto mora da bude iz Nemačku“, je l’ tako bre, Mile!
Samo neka bude što manje nepotrebne elektronike i kojekakvih gadžeta.