Drugi najbolje prodavani električni automobil u Evropi (posle Tesla Modela 3), Renault Zoe, našao se na testu „severnog jelena“
Francuski elektromobil se nije loše pokazao, ali težina baterija donosi i agresivniji upliv elektronske kontrole stabilnosti.
Pri 74 km/h, ESP se aktivirao na izlazu iz drugog niza čunjeva, čuvajući Zoe od nevolja. S povećanjem brzine na 76 km/h, bezbednosni sistem se aktivirao na ulazu u drugi niz čunjeva, jer su u igri veće sile, što je rezultiralo manevrom u kojem je zadnji deo bio mnogo „nestašniji“.
Vozač je prijavio da je bio u mogućnosti da iskontroliše upravljanje uprkos intervenciji ESP-a, ali to se ne može reći i za finalni pokušaj. Naime, naglo skretanje ulevo, pa udesno i ponovo ulevo pri 80 km/h je do te mere poremetilo ponašanje zadnjeg dela da je Zoe zbog preupravljanja srušio dva čunja. Dakle, fizika se ne može u potpunosti negirati, čak i uz pomoć dobro kalibrisane elektronske asistencije.
Naravno, Renault sa Zoeom nije imao nameru da kreira automobil za „zabavu u vožnji“. Ovaj mali hečbek je konstruisan pre svega da pruži čestitu autonomiju u okviru relativno komforne i bezbedne vožnje.
Adut ovog elektromobila je i njegova cena, koja startuje s 32.300 evra pre ekološkog bonusa koji obezbeđuju francuske vlasti, i to u vrednosti od 7.000 evra. Nije loša ni autonomija, koja nominalno iznosi 395 kilometara u kombinovanom ciklusu.
Vrele Gume
Izvor: Motor1 Turkiye via YouTube