Novi šef Škode, Tomas Šefer, kaže da su mali gradski automobil i porodični model „najvažniji“ prioriteti kada je reč o električnoj ponudi češke marke, nakon novog Enyaq iV SUV-a
Enyaq s prodajom kreće početkom sledeće godine, kao prvi Škodin model na Volkswagenovoj MEB EV platformi, a pridružiće mu se i kupe varijanta.
Šefer, koji je bio šef VW-ovih južnoafričkih operacija, preuzeo je kormilo Škode od Bernharda Majera prošle godine. On je obećao da će se fokusirati na elektrifikaciju, odnosno lansiranje dva nova električna modela u sledeće dve godine.
Na pitanje da li Škoda planira da eventualno u ponudu stavi električne ekvivalente svih konvencionalnih modela, Šefer je rekao: „Na prvom mestu, morate sve to platiti. Voleo bih još 10 novih automobila, ali takva investicija se neće desiti. Nećemo udvostručiti portfolio.
S aspekta električnog pogona, s Enyaqom i njegovim derivatom, za sada je to u redu, ali potrebno nam je nešto manjih gabarita, neki gradski model, a ujedno i porodični automobil, nešto poput Octavije budućnosti. Za našu marku, to su najvažniji električni modeli koje ćemo videti u narednoj dekadi.“
Na pitanje oko vremenskih rokova vezanih za hečbek veličine Volkswagena ID.3, koji bi se pozicionirao ispod Enyaqa, Šefer je rekao: „Kreiranje koncepta vozila obično podrazumeva najmanje dve do tri godine, tako da je bezbedno reći da će pristići do sredine ove dekade.
Mi i dalje verujemo da Enyaq ima velik potencijal da popuni širok raspon potražnje, od onih koji žele elegantan SUV, pa do onih kojima posao rešava terenski karavan. Balansiramo i pokušavamo da odredimo kada naše fabrike treba da prođu kroz restruktuiranje i prebacivanje na proizvodnju električnih vozila. To iziskuje ogromne investicije, tako da se takve stvari ne rade iz zabave.
Enyaq će naredne dve godine definitivno biti naš favorit, a imamo i njegov derivat koji će biti lansiran krajem sledeće godine. Oni će nas provesti kroz naredne dve do tri godine, a zatim ćemo videti koliko brzo nam je potreban novi model.“
Volkswagen grupa trenutno razvija „ID Lite“ platformu za male električne automobile, predviđenu za ID.1 supermini i ID.2 krosover. Šta na to kaže Šefer: „Ukoliko budemo imali platformu, definitivno ćemo nešto napraviti na njoj, ali dotiči noviteti će izgledati potpuno drugačije u odnosu na Volkswagenove modele, mi ćemo igrati igru na drugoj teritoriji.“
Šefer je takođe rekao da kapaciteti ostaju Škodin najveći problem kada je reč o rastućem portfoliju, s tim što fabrike u Mladoj Boleslavi i Kvasiniju trenutno rade sa 118 odsto kapaciteta.
Češka kompanija će proizvodnju nove generacije Superba prebaciti u Bratislavu (od 2023.), na taj način oslobađajući kapacitet od 150.000 jedinica u Kvasiniju, za novi model koji će s proizvodnih traka silaziti uz Kodiaq i Karoq. Enyaq se trenutno proizvodi u Mladoj Boleslavi, na istim linijama s kojih silaze Octavia i Karoq bazirani na MQB arhitekturi.
Pre Majerovog odlaska ranije u toku ove godine, bilo je izveštaja da VW grupa želi da repozicionira Škodu kao „budžetnu marku“, koja će se na taj način odvojiti od Volkswagena, Audija i Seata, ali Šefer insistira da to nije tačno.
Vrele Gume