Honda se pridružila Fiat Chrysler Automobilesu u naporima da izbegne ekološke penale Evropske unije, tako što je udružila flotu s Teslom ove godine
Stvar je obelodanjena u podnesku Evropskoj komisiji iz prošle nedelje. Honda je na taj način poslednja kompanija koja je deklarisala svoje namere da se udruži s drugim proizvođačem da bi bila usklađena s limitom od prosečnih 95 grama po pređenom kilometru CO2, odnosno da bi izbegla oštre kazne.
Japanci su se na taj način pridružili FCA, koji je povukao isti potez da bi zaobišao penale Evropske unije, udruživši se s Teslom ove godine.
Pravila kažu da kompanije koje su stekle visok broj emisionih kredita (superkredita) vezanih za prodaju modela s niskom emisijom CO2, kao što su električni automobili, mogu da ih prodaju. Udruživanje ovih kredita s proizvođačima automobila koji imaju problem s ostvarivanjem zadatog standarda, omogućava da i oni ostvare ciljeve vezane za emisiju ugljen-dioksida.
Po izveštajima, Tesla je zaradio više od 1,4 milijarde dolara između 2016. i 2018. prodajući ove kredite drugim američkim proizvođačima. FCA je izbegao kazne merene u milijardama dolara tako što je Tesli platio stotine miliona za udruživanje. Sada Honda radi isto, mada brojka tek treba da bude obelodanjena.
Dokumentacija Evropske komisije sugeriše da je Honda registrovala samo oko 1.000 primeraka električnog E u zapadnoj Evropi, otkada je ovaj model lansiran prošle godine. Ovaj rezultat jednostavno nije dovoljan da bi se generisao dovoljan broj superkredita, koji bi Hondi doneo izbegavanje EU penala.
Prošle nedelje, Ford je objavio planove o formiranju CO2 „pula“ s Volvoom i Polestarom. Očekuje se da Toyota i Mazda urade isto, dok je Renault otvorio sopstveni CO2 „pul“ s drugim proizvođačima. U međuvremenu, VW grupa je udružila snage sa SAIC-om i njegovom MG filijalom.
Vrele Gume